Hardrock & Metal Chat

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.667
7.378
Wat vond je ervan? @nikita en ik verschilden namelijk van mening, dus een finale stem nodig ;)
Zal ik er tussenin gaan zitten met een wel aardig?

Nee, ik vond het een lekkere show. Weinig poespas, gewoon rammen maar wel zoals bij stonerrock hoort met zware slagen en een jengelende gitaar. Dat de nummers niet het niveau van truckfighters ging halen wist ik wel. Wat me wel tegenviel was de zang. Niet altijd even goed verstaanbaar en dat kan deze muziek toch wel gebruiken. Voor de rest was de show niet zo lang (75 min) maar dat vind ik bij stonerrock ook wel voldoende. Kortom, geen hoogstaande maar wel een goede act gezien.

Kunnen jullie hier wat mee?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.073
5.437
Aja ik vond het zelf wel heel goed, zat goed in de show. Al snap ik dat van die zang wel, maar vond dat zelf niet heel erg
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.888
4.031
Zal ik er tussenin gaan zitten met een wel aardig?

Nee, ik vond het een lekkere show. Weinig poespas, gewoon rammen maar wel zoals bij stonerrock hoort met zware slagen en een jengelende gitaar. Dat de nummers niet het niveau van truckfighters ging halen wist ik wel. Wat me wel tegenviel was de zang. Niet altijd even goed verstaanbaar en dat kan deze muziek toch wel gebruiken. Voor de rest was de show niet zo lang (75 min) maar dat vind ik bij stonerrock ook wel voldoende. Kortom, geen hoogstaande maar wel een goede act gezien.

Kunnen jullie hier wat mee?
Denk niet dat je er zo ver tussenin zit. Ik vond ze matig ten opzichte van veel ontzettend goede dingen die ik op Desertfest gezien heb.
Wanneer ze passeerden bij het inluisteren vond ik hen wel altijd heel fijn, maar dan krijg je 1 nummer en daarna weer iets anders, maar live vond ik hen een beetje te eentonig qua nummers waardoor ik na een tijd het gevoel kreeg dat ik het wel gezien had.
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
285
439

Nieuwe ontdekking
Kleine band maar vind ze wel leuk. Live gezien op Breda Barst (gratis festival) waarin ze in een tent van max 60 personen toch een moshpit wisten te starten.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.982
8.937
Ik zie dat The Ocean een Noord-Amerikaanse tour heeft aangekondigd. Aardige supportacts wel. Ik zou een moord doen voor The Ocean met The World Is a Beautiful Place & I Am No Longer Afraid To Die. Als ook nog eens Shy, Low wordt toegevoegd, is dat echt een heel tof pakketje.
Dat is inderdaad een heel mooi pakketje! En The Ocean blijft maar touren ook, he. Onvoorstelbaar hoe vaak die gasten optreden.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.859
4.818

Helaas geen South Of Heaven festival in Maastricht volgend jaar. Headliners die toch besluiten om niet te touren (zou vermoedelijk om o.a. Mastodon gaan) en gemeente Maastricht die alweer eens moeilijk doet, behalve bij André Rieu dan. Had ik al vermeld dat de gemeente Maastricht (wethouders, beleidsmedewerkers) dikke kak is?
 
  • Wow
Waarderingen: Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.682
3.508
Jammer, weer een nieuw initiatief de grond in geboord. Zo langzamerhand word de kans nieuw metalfestival in Nederland steeds kleiner. En dan doel ik niet op mega zoals vroeger DOA, maar zoiets als Waldrock. Middelgroot maar toch heel gezellig. Een Nederlandse Alcatraz om het zo maar te zeggen.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.682
3.508

Helaas geen South Of Heaven festival in Maastricht volgend jaar. Headliners die toch besluiten om niet te touren (zou vermoedelijk om o.a. Mastodon gaan) en gemeente Maastricht die alweer eens moeilijk doet, behalve bij André Rieu dan. Had ik al vermeld dat de gemeente Maastricht (wethouders, beleidsmedewerkers) dikke kak is?
Zou het alleen in Maastricht zijn? Denk dat de beleidsmakers overal moeilijk doen. Oktoberfesten schieten overal als paddestoelen uit de grond, maar Rock en metal blijft eng voor de ambtenaartjes.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Zou het alleen in Maastricht zijn? Denk dat de beleidsmakers overal moeilijk doen. Oktoberfesten schieten overal als paddestoelen uit de grond, maar Rock en metal blijft eng voor de ambtenaartjes.
Niet voor de ambtenaren maar eerder de raad en wethouders. Bij Rieu en de Oktoberzuipfeesten denken ze beter te kunnen netwerken want ik kan mij niet voorstellen dat daar iemand voor de muziek heen gaat.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.509
8.773
Niet voor de ambtenaren maar eerder de raad en wethouders. Bij Rieu en de Oktoberzuipfeesten denken ze beter te kunnen netwerken want ik kan mij niet voorstellen dat daar iemand voor de muziek heen gaat.

Rieu ga je toch wel voor de muziek heen?😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.682
3.508
Niet voor de ambtenaren maar eerder de raad en wethouders. Bij Rieu en de Oktoberzuipfeesten denken ze beter te kunnen netwerken want ik kan mij niet voorstellen dat daar iemand voor de muziek heen gaat.
Ben inderdaad naar Münster geweest voor Oktoberfest. En da's zeker niet voor de muziek!😜🤘🍻🍻🍻🥳
 
  • Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.369
1.446
Jammer, weer een nieuw initiatief de grond in geboord. Zo langzamerhand word de kans nieuw metalfestival in Nederland steeds kleiner. En dan doel ik niet op mega zoals vroeger DOA, maar zoiets als Waldrock. Middelgroot maar toch heel gezellig. Een Nederlandse Alcatraz om het zo maar te zeggen.
Dynamo is toch een leuk gezellig kleiner of middelgroot metal festival in Nederland? Wel inderdaad een van de weinige. Maar voor mij is Dynamo een beetje het Alcatraz van Nederland. Beide festivals zitten ook in de UFOM ofzoiets. De United Forces Of Metal Union ofzoiets. Waar Summerbreeze, Brutale Assault en nog enkele gelijkaardige Europese festivals ook toe behoren.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.746
8.670
Dynamo is toch een leuk gezellig kleiner of middelgroot metal festival in Nederland? Wel inderdaad een van de weinige. Maar voor mij is Dynamo een beetje het Alcatraz van Nederland. Beide festivals zitten ook in de UFOM ofzoiets. De United Forces Of Metal Union ofzoiets. Waar Summerbreeze, Brutale Assault en nog enkele gelijkaardige Europese festivals ook toe behoren.
Dynamo is helaas wel een stukje kleiner. Zeker als je kijkt hoe veel stages alcatraz heeft en hoe veel bands die neer kunnen zetten in zo'n weekend.

Een Nederlandse Graspop kunnen we wel vergeten maar ten minste een festival ter grootte van Alcatraz zou inderdaad leuk zijn. Alcatraz ligt ook echt in de meest ongunstige uithoek van België voor mij, dat helpt ook niet mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.369
1.446
Dynamo is helaas wel een stukje kleiner. Zeker als je kijkt hoe veel stages alcatraz heeft en hoe veel bands die neer kunnen zetten in zo'n weekend.

Een Nederlandse Graspop kunnen we wel vergeten maar ten minste een festival ter grootte van Alcatraz zou inderdaad leuk zijn. Alcatraz ligt ook echt in de meest ongunstige uithoek van België voor mij, dat helpt ook niet mee.
Ja kleiner misschien wel maar ze slagen er wel in Megadeth te boeken, iets wat Alcatraz niet lukte (omdat de band liever in Lokeren zal gespeeld hebben). En vaak delen beide festivals vele namen. Maar inderdaad, in het geheel valt Dynamo kleiner uit. Daarom geen gezellig festival.

Ja Kortrijk is natuurlijk de lastigere cote voor Nederlanders. Wel handig voor Noord Fransen die dichter bij het festival zitten dan ik als Antwerpenaar. Ik vraag toch soms af wanneer er een trein verbinding tussen Rotterdam en Oostende bv gaat komen via de Belgische kust. Zodat Nederlanders niet eerst door Antwerpen moeten om in West-Vlaanderen te geraken
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken