Hardrock & Metal Chat

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.725
8.638
Nu we toch op het topic van Dynamo zitten, denken jullie dat die Gojira nog zouden boeken in 2025, of is dat te hoog gegrepen?

Mochten de geruchten kloppen en ze staan echt in Lokeren, dan zou een dagje Dynamo toch wel een stuk aantrekkelijker zijn voor mij
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Mij lijkt Gojira te hoog gegrepen voor Dynamo. 2 jaar geleden al headliner Graspop en daarna verder gegroeid. Ik zie die zelfs eerder als sub/co op Werchter of Headliner Pukkelpop als ze niet op Graspop headlinen volgend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
205
304
Het zou zeker een grote vangst zijn voor Dynamo,maar dit jaar waren ze ook bijna rond met Korn.
Ze zijn op tour in Augustus en daarbij doen ze ook een Bloodstock en Brutal assault aan.Die hebben wel meer capaciteit,maar zijn toch ook niet de grootste.
Dynamo heeft ze toen een kans gegeven,dus een gunfactor hebben ze wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
150
299
Ik ben dit jaar de eerste keer een dag op Dynamo geweest (zaterdag).
Ik vond de locatie eigenlijk niet zo heel slecht. Parkeren viel reuze mee, daar begint het toch al een beetje.
Verder had ik ook wel de indruk dat het niet uitverkocht was. Maar de sfeer bij het publiek zelf zat er wel in. Op gebied van togen was er dit jaar zeker geen tekort, nooit echt moeten wachten. Voor de drinkers was er een liter pils voor 9€ in een beker in de vorm van een skull, dat was dan wel weer origineel.
Ook opvallend dat frisdrank goedkoper was dan bier. Niet echt speciale biertjes op een IPA en de weizen van Grolsch na.
Op gebied van eten was er in het ijscentrum zelf het standaar vettige hap van Bevers aanbod (frieten, kroketten, loempia's, hamburgers, ...), en nauwelijk vegetarisch. Naast het centrum op de metalmarkt stond wel de festivaltopper Karmakebab (vegan) en een indonische sate (kip of vegan). Waarbij de karmakeb (10,5) ook nog een 3€ goedkoper was dan de vleeskebab van Bevers (13,8)

Het geluid bij het kleine podium deed me in het begin van de dag wat denken aan het sportpaleis, daar heeft het ook een soort 'kolkend' effect. Maar ofwel ben ik er aan gewend geraakt, ofwel was het naar het einde toe beter (of misschien was het gewoon omdat ik in het begin rechts en later links stond)
Bij het hoofdpodium nooit dat kolkende gevoel gehad ivm het geluid, stond daar wel de hele dag aan de linker kant.

Dan de bands:

Cellar Pigs: mochten de dag openen met rechttoe rechtaan trash metal. Geen echte uitschieters, gewoon een allemansvriend dagopener.

Warkings: Een viking, een spartaan, een romeins veldheer en een kruisvaarder. Goede muzikanten, maar de zang kon me toch niet helemaal overtuigen (toch ook de zanger van Serenity, dus aan de kwaliteit zal het niet gelegen hebben). Als de zang werd aangevuld met de grunts van de tovenares, werd het niveau wel wat hoger.

Nakkeknaekker: bijna volledig aan me laten voorbij gaan omdat ik dringend naar het toilet moest en met een hongertje zat

Flotsam & Jetsam: opnieuw behoorlijk safe als band, hun set was niet slecht, maar is toch iets meer achtergrond muziek

Distant: dit was duidelijk niet mijn genre. De "zang" leek meer op de klanken die in de gemiddelde varkensslachterij op zijn plaats zou zijn geweest. De sfeer bij de rest van het publiek zat er wel goed in met de nodige pits en een crowdsurfende gitarist

Whitechapel: tja, Distant, maar dan niet Nederlands en op het hoofdpodium, verder gewoon eenzelfde gekeelde varkensklank. (zei ik al dat het mijn smaakt duidelijk niet was)

Blackbriar: hier kwam ik wel een beetje voor, dus misschien een heel klein beetje bevooroordeeld. Maar voor mij was het een zeer geslaagd optreden, alleen kregen ze maar een kort tijdslot. De band zelf had er ook duidelijk plezier in.

Forbidden: de derde keer trash en de derde keer een allemansvriend. Net zoals bij CP en F&J geen echte uitschieters naar boven of naar onder, gewoon rechttoe, rechtaan.

Dynazty: niet echt geluisterd omdat ik in de signing rij voor Blackbriar stond

Clutch: minder een metalband, eerder een goede vleug rock. Zeer goede zanger die ook plezier had in zijn optreden. De gitarist daarentegen heeft volgens mij geen enkele keer opgekeken, die bleef veilig achter zijn petje verscholen.

Mental Cruelty: na de eerder ervaringen met distant en whitechapel deze toch maar overgeslagen en een hapje gaan eten

Amaranthe: de tweede van de dag waarvoor ik gekomen was en ook hier zeker niet teleur gesteld. Goede set en ze hadden er zelf ook wel plezier in. Viel me veel beter mee dan op Graspop (ik denk dat Elize op zonne-energie werkt, van zodra ze haar jas kan uitdoen komt er ineens een pak energie bij)

Paleface Swiss: korte kans gegeven, muzikaal beter dan de eerdere deathcore bands, maar het is gewoon niet mijn smaak

Dimmu Borgir: het was van jaren geleden op Graspop dat ik ze nog eens gezien had, dus ik had wel wat verwachtingen voor dit optreden. En ik moet zeggen ik werd niet teleur gesteld. Ze hadden er duidelijk zelf ook zin in. De belichting zat goed en was zeker een extra bijdrage bij de sfeer. De vuurelementen hadden dan van mij niet gemoeten. Ofwel hadden ze vaker gebruikt moeten worden, of meer gevarieerd, nu werd er gewoon af en toe een rij vlammen aangestoken die dan een paar minuten bleven branden. Maar verder wel genoten van de muziek die dan wel weer uitstekend was.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
260
739
Voor de liefhebber (ikke!): Jens Kidman van Meshuggah verzorgt de vocalen van één van de soundtracks van LOTR Rings of Power Season 2. Gene Hoglan (drummer van talloze metalbands) doet de drums.

Heb je deze al geluisterd ? The Singularity een concept album ook van Bear McCreary, paar maand geleden gereleased. Youtube playlist
Hoglan & Kidman zitten ook elk in een track maar zitten nog dus nog wel wat andere (nog bekendere)guests in.
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
260
739
Neen.. Wat gaaf! Bedankt voor de tip, Johan. Daar ga ik binnenkort eens goed voor zitten!
Heb die net voor Graspop toevallig ontdekt en vond die bij een eerste luisterbeurt toch wel goed. Alleen was ik door alle festivalvoorbereidingen vergeten dat ik die nog meer moest beluisteren tot ik jouw post dus zag :)
 
  • Winning
Waarderingen: Jamel

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
42
80
Ik was dit jaar ook voor het eerst op Dynamo. Zelf ging ik twee dagen.

Qua parkeren e.d vond ik het prima geregeld. Ik ben er vrijdagavond naartoe gereden, heb de auto min of meer voor de deur gezet en ben toen een half uurtje gaan lopen naar mijn hostel (zo kon ik op zondagavond direct terugrijden).

De venue zelf was wel grappig in zo’n ijshal. Het grote voordeel was dat het voldoende (schaduw) zitplekken bood en het was ook wel fijn om een echt toilethok in te kunnen lopen ipv die mobiele units (die er overigens ook nog waren). Het voelde zeker niet uitverkocht, zeker wat vroeger op de dag was het er niet druk. Wel fijn voor het drinken halen en wc’s enzo, al was het de sfeer ten goede gekomen als er nog net wat meer mensen waren denk ik.

Qua drinken was het prima. Inderdaad een liter bier voor 9 euro in een ‘skullpul’ met handvat die je makkelijk door je broekriem kon halen oid voor het bewaargemak. Ze werkten niet met muntjes, de eerste beker kostte gewoon een euro en daarna kon je ze inleveren. Vind ik een muntje handiger, maar het wekte prima. Kon daardoor voor een euro ook een skullpul mee naar huis nemen. Ook was de koffie redelijk geprijsd en erg lekker.

Eten viel inderdaad wat tegen qua prijs. Gelukkig kon ik in de stad een goede bodem leggen met jumbo broodjes en heb ik het vooral bij patatjes en burgers gehouden.

Ik vreesde wat voor het geluid, maar dat viel me reuze mee. Qua geluid zou ik bij de kleine stage inderdaad zeggen dat het niet optimaal was, maar ook niet slecht. Dat leek ook wel per band te verschillen, dus misschien lag het niet per se aan de stage. Bij de main stage was het consequent goed.

Ik zal niet alle bands bij langs gaan, maar wat persoonlijke hoogtepuntjes:

Zaterdag
Warkings. Als “breakfast band” is het toch altijd wat hit or miss en voor mij hangt dat toch heel erg af van de performance die ze erbij geven. Ik vond Warkings dat wel echt leuk doen met voldoende interactie. Muziek was ook gewoon leuk.

Blackbriar deed het erg goed live. Leuk om die een keer gezien te hebben, al hadden ze amper tijd. Die groeien nog wel denk ik.

Dimmu Borgir: Goede show, goede keuze voor een headliner.

Zondag:

Green Lung raakte toch wel even de sweet spot op dat moment van de dag. Mooi rust momentje met goede muziek.

Igorrr: Maar een deel van de set meegekregen op Graspop en dat smaakte naar meer. Was toch nog net wat indrukwekkender in de donkere en volle metaldome (vs buiten en klaarlichte dag) maar al met al een goede show. Er stonden twee tieners voor me die zo hard losgingen dat ik op den duur maar ben verplaatst om ze de ruimte te geven (en letsel te voorkomen).

Nestor: bij het inluisteren toch echt wel verliefd geworden op deze cheesy 80s rock. Ik wilde uit volle borst meezingen maar het publiek was wat stilletjes en tam, dat was jammer. Ze klonken ook écht goed live. Als de zanger afleert om met zijn mic naast de boxen te gaan staan kunnen zij nog wel eens groot worden.

Saxon: mooie afsluiter. Eigenlijk iets te veel van de oude stempel voor mij, maar door de show die zij neerzetten ben ik toch enthousiast geworden en heb ik ze al een aantal keer op gezet.

Een geslaagd weekend!
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
205
304
Ik was alle dagen inclusief de Black friday op Dynamo.

Opmerkingen:

Parkeren inderdaad prima geregeld,voor de deur en niet extra betalen.
De zitplekken aan de zijkant zijn ideaal om even rustig te zitten en zo nog naar de kleine stage te kunnen kijken.
Het eten was niet heel bijzonder,maar dat is het daar eigenlijk nooit.
Het halen van drankjes ging prima,eigenlijk nooit lang hoeven te wachten en dat is daar wel vaak anders geweest.
Heerlijk,gezellig sfeertje weer zoals altijd daar.

We zijn iedere dag van de eerste tot de laatste band aanwezig geweest,dus elke band gezien.
Dus even beknopt de hoogtepunten:

Watain: Geen black metal fan,maar toch beukt die band altijd lekker.Visueel altijd mooi dat er het hele optreden vuur op het podium is.
Clutch: Stelt eigenlijk nooit teleur,de zanger blijf geweldig met zijn fijne stem.
Dimmu borgir:Lekker bombastisch,perfecte afsluiter.
Green lung: Pas bij Opeth al gezien en ook nu was het weer genieten.
Soen: Top!
Skindred: Festivalband bij uitstek,precies naast me op het veld stonden de mannen van Green lung uit hun dak te gaan,mooi om te zien.
Saxon: Lekker potje classic metal als afsluiter.

Een rustig editie,mede door denk ik het ontbreken van echt grote publiekstrekkers.Voor volgend jaar zal er toch wel wat groters moeten staan,willen ze door blijven gaan.
Maar gezien de eerste signalen gaat dat waarschijnlijk wel goed komen.
In ieder geval tijdens het festival al de super-early bird inclusief t-shirt besteld voor 2025.
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.769
12.432
De laatste single voor de album release van volgende week wakkert mijn enthousiasme voor de nieuwe plaat van Leprous wel wat meer aan dan de 2 vorige.
Ha Johan, bedankt voor de tip! Het concert in het de winter in 013 nog steeds als optie in de agenda staan. Deze single is inderdaad overtuigend. De eerste half is wat rustig en aankijken maar de tweede helft is echt sterk, een opbouw zoals het een goede progband betaamd.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
260
739
Ha Johan, bedankt voor de tip! Het concert in het de winter in 013 nog steeds als optie in de agenda staan. Deze single is inderdaad overtuigend. De eerste half is wat rustig en aankijken maar de tweede helft is echt sterk, een opbouw zoals het een goede progband betaamd.
Ik heb dat concert in de 013 ook nog in het vizier want België laten ze sinds 2019 volledig links liggen en heb ze sindsdien dus niet meer gezien. Bij dat laatste concert werden ze compleet overklast door het voorprogramma The Ocean .
 
  • Leuk
Waarderingen: wsk, Joslittel en Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.879
5.272
Denk dat falling in reverse ook wel weet hoe populair ze zijn, 79 euro per kaart in Duitsland.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.963
8.886
Ik merk nog weinig enthousiasme voor de aankondiging van het nieuwe album van Thy Catafalque, ook al is dat pas een paar uur geleden gebeurd. 15 november komt 'XII: A gyönyörű álmok ezután jönnek' uit.

Eerste single:
Ik zie het zelf nu pas nu jij het hier noemt. Dusseh.... HYPE HYPE HYPE!!!! Jaaaaah! Vet!! Hopelijk smaakte die Europese tour van dit jaar ook naar meer en kunnen we ze nog eens zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken