Hardrock & Metal Chat

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
260
739
PS. met dit gegeven snap ik dan niet zo heel goed dat ze de laatste tijd meer touren en zelfs op godbetert Paaspop stonden.
Ondanks dat de groepsleden bijna allemaal hun nevenprojecten hebben vermoed ik dat Amenra toch de voornaamste inkomstenbron is dus dan moeten er wel wat shows gespeeld worden om brood op de plank te krijgen voor de groep + crew.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
260
739
Ik zit nog met een vraag ivm Pelagic Fest, ben zelf nog nooit in de Muziekgieterij geweest maar zie dat deze 2 zalen heeft met 1100 & 430 capaciteit. Op PF is dat dan de Main & Small zou ik denken. Ik ga er ook maar even vanuit dat die 1100 ook de max capaciteit van het festival is zodat je gegarandeerd de acts op de Main kan zien. Nu zijn er wel een aantal optredens op de Small ( Hippotraktor / Bipolar Architecture / Karin Park / Arabrot) waar ik graag bij wil zijn, vind het alleen moeilijk in te schatten of je dan best het voorgaande optreden op de Main (gedeeltelijk) laat schieten om zeker te zijn van een plaats in die kleinere zaal of kan je gewoon op de main wat dichter tegen de uitgang volgen en dan bij het einde gewoon naar de Small wandelen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.963
8.883
Ik zit nog met een vraag ivm Pelagic Fest, ben zelf nog nooit in de Muziekgieterij geweest maar zie dat deze 2 zalen heeft met 1100 & 430 capaciteit. Op PF is dat dan de Main & Small zou ik denken. Ik ga er ook maar even vanuit dat die 1100 ook de max capaciteit van het festival is zodat je gegarandeerd de acts op de Main kan zien. Nu zijn er wel een aantal optredens op de Small ( Hippotraktor / Bipolar Architecture / Karin Park / Arabrot) waar ik graag bij wil zijn, vind het alleen moeilijk in te schatten of je dan best het voorgaande optreden op de Main (gedeeltelijk) laat schieten om zeker te zijn van een plaats in die kleinere zaal of kan je gewoon op de main wat dichter tegen de uitgang volgen en dan bij het einde gewoon naar de Small wandelen.
Zal voor ons allen even uitvinden zijn, omdat het de eerste keer Pelagic Fest op deze locatie is. Ik ken zelf wel een dergelijk concept met Prognosis Festival in de Effenaar, waar ze ook de kleine en grote zaal in gebruik hadden. Dat ging bij optredens in de kleine zaal op zich wel prima en daar is de deur ook nog eens veel onhandiger geplaatst (rechts vooraan), dus verspreid het publiek zich lastiger over de zaal. Desondanks bijna altijd wel binnengekomen, ook als een band op het punt van beginnen stond of zelfs al begonnen was. Alleen bij Soen was het een keer echt niet te doen, maar die stonden ook gewoon verkeerd geprogrammeerd. En ik geloof dat @RubenJS het vorig jaar te lastig vond om bij Hippotraktor naar binnen te komen. Maar daar had je dus aan de linkerkant van de zaal bijna niemand en had iedereen zich in de deuropening opgehoopt. In de Muziekgieterij zit in elk geval bij de kleine zaal de deur achterin de zaal, dus daar zal het minder snel zijn dat je kluitjesvorming bij de ingang krijgt.

@MetalLimbo vertelde over Samhain een beetje hetzelfde verhaal als ik over Prognosis, volgens mij. En Samhain is wel in de Muziekgieterij, dus ik verwacht eigenlijk niet echt problemen wat dat betreft. Van die vier die jij noemt kan ik me ook niet echt voorstellen dat het gaat uitpuilen. Wellicht bij Hippo, maar zeker Karin Park en Arabrot ga je wel vrij eenvoudig redelijk vooraan kunnen komen, verwacht ik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.769
12.428
Zal voor ons allen even uitvinden zijn, omdat het de eerste keer Pelagic Fest op deze locatie is. Ik ken zelf wel een dergelijk concept met Prognosis Festival in de Effenaar, waar ze ook de kleine en grote zaal in gebruik hadden. Dat ging bij optredens in de kleine zaal op zich wel prima en daar is de deur ook nog eens veel onhandiger geplaatst (rechts vooraan), dus verspreid het publiek zich lastiger over de zaal. Desondanks bijna altijd wel binnengekomen, ook als een band op het punt van beginnen stond of zelfs al begonnen was. Alleen bij Soen was het een keer echt niet te doen, maar die stonden ook gewoon verkeerd geprogrammeerd. En ik geloof dat @RubenJS het vorig jaar te lastig vond om bij Hippotraktor naar binnen te komen. Maar daar had je dus aan de linkerkant van de zaal bijna niemand en had iedereen zich in de deuropening opgehoopt. In de Muziekgieterij zit in elk geval bij de kleine zaal de deur achterin de zaal, dus daar zal het minder snel zijn dat je kluitjesvorming bij de ingang krijgt.

@MetalLimbo vertelde over Samhain een beetje hetzelfde verhaal als ik over Prognosis, volgens mij. En Samhain is wel in de Muziekgieterij, dus ik verwacht eigenlijk niet echt problemen wat dat betreft. Van die vier die jij noemt kan ik me ook niet echt voorstellen dat het gaat uitpuilen. Wellicht bij Hippo, maar zeker Karin Park en Arabrot ga je wel vrij eenvoudig redelijk vooraan kunnen komen, verwacht ik.
Daarbij komt dat de kleine zaal wel echt enorm ruim aanvoelde met trappen achteraan. Dus ook als je achteraan staat heb je nog een prima zicht op het optreden (dat zal bij jou nooit een probleem zijn Johsn tenzij je in een kuil van een meter diep gaat staan maar toch).
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
260
739
Daarbij komt dat de kleine zaal wel echt enorm ruim aanvoelde met trappen achteraan. Dus ook als je achteraan staat heb je nog een prima zicht op het optreden (dat zal bij jou nooit een probleem zijn Johsn tenzij je in een kuil van een meter diep gaat staan maar toch).
Je kan nooit weten dat er nog een aantal @Dr. Hannibal lookalikes opduiken dan kan dat zicht nog wel eens tegenvallen :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.725
8.638
Er zijn wel afbeeldingen met het tijdschema voor Pelagic Fest volgende week, maar er was nog geen clashfinder op de welbekende website. Tot nu.

Voor de liefhebber: https://clashfinder.com/s/pelagicfest24/
Deze clashfinder is al wel een maandje ofso online geloof ik

Ben nu toch wel benieuwd naar welke bands jullie het meest uit kijken per dag, wellicht dat ik nog een pareltje heb gemist bij het inluisteren :)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.963
8.883
Deze clashfinder is al wel een maandje ofso online geloof ik

Ben nu toch wel benieuwd naar welke bands jullie het meest uit kijken per dag, wellicht dat ik nog een pareltje heb gemist bij het inluisteren :)
Dat lijkt me sterk, want ik heb hem vanochtend zelf gemaakt.

Voor mij is op zaterdag het drieluik Oh Hiroshima/Hippotraktor/A Swam of the Sun iets wat legendarisch kan worden. En dan The Ocean met hun Pelagial album integraal, natuurlijk.

Op zondag al vroeg pieken met het tweeluik Bipolar Architecture/EF. En dan afsluiten met 75 minuten Psychonaut en 75 minuten Ihsahn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.725
8.638
Dat lijkt me sterk, want ik heb hem vanochtend zelf gemaakt.
Ah ik doelde inderdaad op een andere clashfinder dan, die Nikita ook stuurde hierboven :)
Voor mij is op zaterdag het drieluik Oh Hiroshima/Hippotraktor/A Swam of the Sun iets wat legendarisch kan worden. En dan The Ocean met hun Pelagial album integraal, natuurlijk.

Op zondag al vroeg pieken met het tweeluik Bipolar Architecture/EF. En dan afsluiten met 75 minuten Psychonaut en 75 minuten Ihsahn.
Thanks!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.868
3.993
Zelf kijk ik uit naar het vierluik of maken we er toch ineens een vijf- of zesluik van, we zitten nog fris op zaterdag...
Iets mindere mate Wuw - Lost in Kiev / en dan Playgrounded - Oh Hiro - Hippo - A swarm.
Dan is het even wat checken maar toch vooral bekomen en toeleven naar The Ocean.
Zondag inderdaad Bipolar - EF, zelf ook heel benieuwd naar Karin Park (hopelijk houdt ze het op haar Private Collection album, dan kan dit betoverend mooi worden, als ze te veel haar Eurodance opzoekt wordt dat helaas toch een vertrek) en Arabrot (project van Karin Park en haar man), sowieso nog hoogtepunten bij Year of no light, Psychonaut en Ihsahn.
Lekker druk programma dus!

Edit: en op zondag onze gouverneur brunch, daar kijk ik ook wel naar uit :D
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.769
12.428
Deze clashfinder is al wel een maandje ofso online geloof ik

Ben nu toch wel benieuwd naar welke bands jullie het meest uit kijken per dag, wellicht dat ik nog een pareltje heb gemist bij het inluisteren :)
Van de kleinere namen is mijn grootste favoriet Oh Hiroshima. Luister maar eens een nummer zoals Drones, prachtig. Andere ontdekkingen voor mij zijn Bipolar Architecture en Spurv.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.963
8.883
Ben nu toch wel benieuwd naar welke bands jullie het meest uit kijken per dag, wellicht dat ik nog een pareltje heb gemist bij het inluisteren :)
Hippotraktor / Bipolar Architecture / Karin Park / Arabrot
Oh Hiroshima/Hippotraktor/A Swam of the Sun, The Ocean, Bipolar Architecture/EF, Psychonaut, Ihsahn.
Wuw - Lost in Kiev / en dan Playgrounded - Oh Hiro - Hippo - A swarm, The Ocean, Bipolar - EF, Karin Park, Arabrot, Year of no light, Psychonaut en Ihsahn.
Oh Hiroshima, Bipolar Architecture en Spurv.
Year Of No Light en Briqueville.

Kortom, zowat het hele affiche. Hahaha.
 

EAZy

Randprogramma
19 feb 2017
107
121
Ik zit nog met een vraag ivm Pelagic Fest, ben zelf nog nooit in de Muziekgieterij geweest maar zie dat deze 2 zalen heeft met 1100 & 430 capaciteit. Op PF is dat dan de Main & Small zou ik denken. Ik ga er ook maar even vanuit dat die 1100 ook de max capaciteit van het festival is zodat je gegarandeerd de acts op de Main kan zien. Nu zijn er wel een aantal optredens op de Small ( Hippotraktor / Bipolar Architecture / Karin Park / Arabrot) waar ik graag bij wil zijn, vind het alleen moeilijk in te schatten of je dan best het voorgaande optreden op de Main (gedeeltelijk) laat schieten om zeker te zijn van een plaats in die kleinere zaal of kan je gewoon op de main wat dichter tegen de uitgang volgen en dan bij het einde gewoon naar de Small wandelen.
Capaciteit van het festival ligt hoger hoorde ik. Er wordt gerekend met eters, vroegvertrekkers, uitrusters, etc. Heb echter geen idee hoeveel kaarten er so far zijn verkocht.
 
  • Thinking
Waarderingen: nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.963
8.883
Capaciteit van het festival ligt hoger hoorde ik. Er wordt gerekend met eters, vroegvertrekkers, uitrusters, etc. Heb echter geen idee hoeveel kaarten er so far zijn verkocht.
Zou ik toch wel vreemd vinden, want ik ga er toch niet vanuit dat er veel mensen gaan zijn die op het huisfeestje van The Ocean dan vervolgens die band zelf volledig gaan skippen.
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra en nikita

Gebruikers die dit onderwerp bekijken