Zal voor ons allen even uitvinden zijn, omdat het de eerste keer Pelagic Fest op deze locatie is. Ik ken zelf wel een dergelijk concept met Prognosis Festival in de Effenaar, waar ze ook de kleine en grote zaal in gebruik hadden. Dat ging bij optredens in de kleine zaal op zich wel prima en daar is de deur ook nog eens veel onhandiger geplaatst (rechts vooraan), dus verspreid het publiek zich lastiger over de zaal. Desondanks bijna altijd wel binnengekomen, ook als een band op het punt van beginnen stond of zelfs al begonnen was. Alleen bij Soen was het een keer echt niet te doen, maar die stonden ook gewoon verkeerd geprogrammeerd. En ik geloof dat
@RubenJS het vorig jaar te lastig vond om bij Hippotraktor naar binnen te komen. Maar daar had je dus aan de linkerkant van de zaal bijna niemand en had iedereen zich in de deuropening opgehoopt. In de Muziekgieterij zit in elk geval bij de kleine zaal de deur achterin de zaal, dus daar zal het minder snel zijn dat je kluitjesvorming bij de ingang krijgt.
@MetalLimbo vertelde over Samhain een beetje hetzelfde verhaal als ik over Prognosis, volgens mij. En Samhain is wel in de Muziekgieterij, dus ik verwacht eigenlijk niet echt problemen wat dat betreft. Van die vier die jij noemt kan ik me ook niet echt voorstellen dat het gaat uitpuilen. Wellicht bij Hippo, maar zeker Karin Park en Arabrot ga je wel vrij eenvoudig redelijk vooraan kunnen komen, verwacht ik.