Hardrock & Metal Chat

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.955
8.861
@Jamel, @MetalLimbo, @nikita.
Het spijt me om mee te delen, maar ik ben er zaterdag niet bij. Ik heb het voor mezelf even goed bekeken. De reis van thuis naar parking XPO is ongeveer 4,5 uur. En dat is zonder vertraging. Dan nog met de pendel, tent opzetten etc. Hoe graag ik het ook wil. Dat wordt me helaas te gek. Ook omdat ik zoals gezegd morgenavond in het stadion zit. Ik ken mijzelf, dat wordt ook niet vroeg.
Dus uit pure zelfbescherming moet ik helaas melden dat ik er niet bij ben. Maar jullie enthousiasme heeft er wel toe geleid dat Alcatraz vanaf volgend jaar toch echt in mijn agenda komt te staan. Dat worden dus 2 weekenden met vette metal. Immers GMM is bij ons gewoon een zekerheid. En als het even kan dan nodig ik zoonlief ook uit om mee te komen naar Kortrijk.
Rest mij verder niets als jullie allemaal heel veel plezier te wensen en ik zie uit naar de verslagen en belevenissen.

Keep up the irons!!!🤘🤘
Ha Piebe, heel logisch. Het is inderdaad een hele reis. Wel tof dat je door onze verhalen zo enthousiast bent geworden. Doen we het gewoon volgend jaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
@Jamel, @MetalLimbo, @nikita.
Het spijt me om mee te delen, maar ik ben er zaterdag niet bij. Ik heb het voor mezelf even goed bekeken. De reis van thuis naar parking XPO is ongeveer 4,5 uur. En dat is zonder vertraging. Dan nog met de pendel, tent opzetten etc. Hoe graag ik het ook wil. Dat wordt me helaas te gek. Ook omdat ik zoals gezegd morgenavond in het stadion zit. Ik ken mijzelf, dat wordt ook niet vroeg.
Dus uit pure zelfbescherming moet ik helaas melden dat ik er niet bij ben. Maar jullie enthousiasme heeft er wel toe geleid dat Alcatraz vanaf volgend jaar toch echt in mijn agenda komt te staan. Dat worden dus 2 weekenden met vette metal. Immers GMM is bij ons gewoon een zekerheid. En als het even kan dan nodig ik zoonlief ook uit om mee te komen naar Kortrijk.
Rest mij verder niets als jullie allemaal heel veel plezier te wensen en ik zie uit naar de verslagen en belevenissen.

Keep up the irons!!!🤘🤘
Ik waardeer je fijne bericht, Piebe, maar dat was uiteraard nergens voor nodig!
Je hoeft je immers geenszins bij ons te verantwoorden, en we hebben alle respect voor je keuze! 😉
 

EAZy

Randprogramma
19 feb 2017
107
121
Meer dan anders verwacht ik op Pelagic optredens die ik even zal willen verwerken, helemaal binnen wil laten komen, voordat ik naar het volgende optreden ga. Vooral het blokje Briqueville, Karin Park, Year of no light baart me daarom zorgen. Ik nijg ernaar, luisterend naar Bending Albert's Law, Karin Park prio 1 te geven. Iemand tips, advies? Hoe de sets er bijvoorbeeld uit gaan zien qua tijd en zo?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.145
13.211
Meer dan anders verwacht ik op Pelagic optredens die ik even zal willen verwerken, helemaal binnen wil laten komen, voordat ik naar het volgende optreden ga. Vooral het blokje Briqueville, Karin Park, Year of no light baart me daarom zorgen. Ik nijg ernaar, luisterend naar Bending Albert's Law, Karin Park prio 1 te geven. Iemand tips, advies? Hoe de sets er bijvoorbeeld uit gaan zien qua tijd en zo?
Hoe bedoel je qua tijd? Die zijn al bekend, toch? Zou zelf ook altijd Karin Park voorrang geven, zeker omdat je met Briqueville en Year of No Light echt gigantische binnenkomers hebt qua hardheid.
 

EAZy

Randprogramma
19 feb 2017
107
121
Hoe bedoel je qua tijd? Die zijn al bekend, toch? Zou zelf ook altijd Karin Park voorrang geven, zeker omdat je met Briqueville en Year of No Light echt gigantische binnenkomers hebt qua hardheid.
Of iemand enig idee heeft of de geblokte tijden volgespeeld gaan worden of niet. Neem aan dat Karin Park de 45 min goed vol zal krijgen maar bij de anderen kan ik dat niet goed inschatten. Komt ook doordat ik al met Bruis een week later in mn hoofd zit en daar gewoon alles standaard op een uur wordt gezet.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.145
13.211
Of iemand enig idee heeft of de geblokte tijden volgespeeld gaan worden of niet. Neem aan dat Karin Park de 45 min goed vol zal krijgen maar bij de anderen kan ik dat niet goed inschatten. Komt ook doordat ik al met Bruis een week later in mn hoofd zit en daar gewoon alles standaard op een uur wordt gezet.
Oh nee, je kan er hier gewoon rekening mee houden dat ze dat vol gaan spelen. Pelagic is veel te trots op alle artiesten om ze zomaar wat minder te laten spelen en die bands zijn daar zelf ook te trots voor. Toch een mooie, half unieke gelegenheid om het label te representeren!
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: johanra, nikita en EAZy

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.955
8.861
En dit is dus die eerste drop met namen. Ik vind het een grandioze start! The Ruins of Beverast is een hele sterke naam, natuurlijk. Perchta heb ik leren kennen omdat ze dit jaar op Prophecy Fest staan en ik daar misschien naartoe wilde. Veel naar geluisterd daardoor en ik vind hun mix tussen traditionele folk en black metal echt zo gaaf en zeker op een festival heerlijk om mee te pakken. En dan is daar AHAB!!! Echt heerlijk dat ik die na 12 jaar eindelijk weer eens live ga zien. Die stonden heel erg hoog op mijn wensenlijst voor 2025, dus helemaal top dat Samhain die wens alvast in vervulling laat gaan.

De rest ken ik niet, maar zal ik me de komende tijd uiteraard ook volop in gaan verdiepen.

455132658_823670823197033_7109982816774410679_n.jpg
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
634
914
Even uw respect vragen voor volgende band. Al tweemaal gezien in kleine zaaltjes maar potverdorie dit is toch één van de meest hardwerkende bands? Zie hun tourschema met een record van acht avonden op rij. Zanger is ondertussen reeds 68 jaar oud. Waren indertijd toch pioneers die wegvielen door het onbreken van dat ene succes-album.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1723575114682.jpg
    FB_IMG_1723575114682.jpg
    224,3 KB · Weergaven: 44

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
253
718
Dit weekend een lang interview in de tijd met Colin van Amenra.
Er komt een nieuwe plaat in 2025👍
Er zal een moment komen dat de elektrische shows fysiek niet meer mogelijk zijn ☹️ maar dan maken ze terug een akoestische plaat 👍
Ook wel interessant dat er afspraken gemaakt worden met o.a. Cult of Luna, Alcest om album releases te coördineren, een post-metal kartel dus 😉
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.759
12.411
Dit weekend een lang interview in de tijd met Colin van Amenra.
Er komt een nieuwe plaat in 2025👍
Er zal een moment komen dat de elektrische shows fysiek niet meer mogelijk zijn ☹️ maar dan maken ze terug een akoestische plaat 👍
Ook wel interessant dat er afspraken gemaakt worden met o.a. Cult of Luna, Alcest om album releases te coördineren, een post-metal kartel dus 😉
Huh fysiek niet meer mogelijk? Ze doen geen trapeze werk tijdens de show. Of doelt hij dan met name op zijn stem? Kan me inderdaad voorstellen dat er een tijd komt dat hij die pijnlijke screams er niet meer uitkrijgt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
253
718
Huh fysiek niet meer mogelijk? Ze doen geen trapeze werk tijdens de show. Of doelt hij dan met name op zijn stem? Kan me inderdaad voorstellen dat er een tijd komt dat hij die pijnlijke screams er niet meer uitkrijgt.
Niet bij stilgestaan dat niet iedereen het interview kan lezen, dacht wel dat je op tijd.be een aantal artikels per maand gratis kan lezen.
Maar de exacte quote is dus
"Het intense, theatrale en gestileerde is ook te zien in Amenra's performances. Die laten fysiek sporen na. 'Iedereen in de band is gehavend. Onze drummer is semidoof aan het worden. Mijn rug is net als die van Mathieu naar de kloten. Ik heb navelbreuken van het schreeuwen. Om dat tegen te gaan zijn er netten in mijn buik genaaid. We bezoeken allemaal de fitness en de kine, maar op een gegeven moment zullen we de realiteit onder ogen moeten zien en beseffen dat sommige genres voor jonge mensen zijn. Zo komen we er misschien nog eens toe een akoestische plaat op te nemen.'
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.759
12.411
Niet bij stilgestaan dat niet iedereen het interview kan lezen, dacht wel dat je op tijd.be een aantal artikels per maand gratis kan lezen.
Maar de exacte quote is dus
Wow man, heftig! Navelbreuken.. netten in je buiken.. wat een bizarre opofferingen voor je muziek. Dat dit een keer eindig gaat zijn lijkt me dan wel logisch (maar ook ongelofelijk jammer).

PS. met dit gegeven snap ik dan niet zo heel goed dat ze de laatste tijd meer touren en zelfs op godbetert Paaspop stonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken