Ik snap zowel jou als @Loek123 , we moeten hier, zeker in deze periode, inderdaad gewoon over alles kunnen speculeren.Ik snap überhaupt niet waarom je het niet over mogelijke bands zou mogen hebben in rumor season.
Veel te vaak is dat hier een soort van echokamer waarin mensen denken bepaalde zaken zeker te weten, om dan door de uiteindelijke lineup toch verrast te worden. Laten ze het dus gewoon lekker open houden.![]()
Maar er zijn toch ook wel grenzen aan de zin en onzin ervan.
Tot hoever kun je een bepaalde band nog een kanshebber noemen?
Goed voorbeeld is de BMTH discussie een weekje geleden.
We weten allemaal dat bands in principe niet op herhaling komen.
Dat dat bij uitzondering toch gebeurt, is niet echt een reden om de hele line-up van dit jaar dan maar als kanshebbers voor volgend jaar te beschouwen. Dan is dat meer een gevalletje van 'huh, die stonden er dit jaar toch al?'.
Wat GVF betreft lopen er eigenlijk 2 vragen door elkaar:
- kunnen ze volgend jaar op GMM staan?
- kunnen ze ooit op GMM staan?
Daarvoor spelen er simpelweg teveel factoren mee die het zeer onwaarschijnlijk maken.
Onmogelijk is het strikt genomen natuurlijk nooit, net zoals het niet onmogelijk is dat er volgend jaar een supergroup met Ronny James Dio, Eddy Van Halen, Cliff Burton en John Bonham als headliner staat, als je de doctrines van bepaalde religies zou moeten geloven...
Het antwoord op de tweede vraag is echter discutabel (en dat soort discussies mogen natuurlijk ook best hier gevoerd worden, toch?).
Persoonlijk vind ik dus dat GVF best op GMM zou kunnen en mogen staan, net als andere bands uit het 'grijze gebied' tussen GMM en Werchter, zoals The Prodigy, Muse, Green Day, Foo Fighters, Nickelback en uiteraard QOTSA en Linkin Park.
Sowieso zie je al jarenlang een langzaam maar zekere verschuiving van publiek van mainstream festivals als Werchter of Pinkpop naar metal festivals als GMM of RaR, met name als gevolg van de verschuiving qua programmering.
Zo heeft een vriend van mij dit jaar ook de 'overstap' gemaakt van Werchter naar GMM, omdat hij de line-up daar nu beter vond (of dat eenmalig was, moet nog blijken
Op zijn beurt lijkt er dan ook weer een verschuiving gaande van bv. GMM naar Alcatraz, maar dat terzijde.
Laatst bewerkt: