Als we het dan toch over huilfilms hebben ben ik ook wel benieuwd naar jouw lijstjeNu schiet ik al vol als een hond een pootje bezeert, maar als je Hachi kan kijken en het droog houdt, vertrouw ik je inderdaad niet.
Als we het dan toch over huilfilms hebben ben ik ook wel benieuwd naar jouw lijstjeNu schiet ik al vol als een hond een pootje bezeert, maar als je Hachi kan kijken en het droog houdt, vertrouw ik je inderdaad niet.
Ik jank dus al vrij snelAls we het dan toch over huilfilms hebben ben ik ook wel benieuwd naar jouw lijstje![]()
Laat dan maar.Ik jank dus al vrij snel.
Verder ben ik niet zo heel erg into films, "vroeger" wel wat meer. Zal 'm zo eens invullen, maar verwacht weinig eloquents![]()
Mufasa, Karbonkel en Jumanji... de 3 meest overwhelming tv-ervaringen voor mij als early 90's kind1. Wat zijn jouw drie go to-aanraders als iemand vraagt of je nog een goede filmtip hebt?
Kan toch niet anders dan LOTR zeggen; mijn absolute nummer 1, op mijlenverre afstand van wat dan ook. Ik probeer mijzelf één keer per jaar op te sluiten en de hele trilogie op één dag te kijken.
Verder is Requiem for a dream misschien wel de film die de meeste indruk op mij heeft gemaakt, eigenlijk nooit zo'n naar gevoel gekregen van een film (die soundtrack bezorgt me instant een beklemmend gevoel).
Hidden figures noem ik dan nog; een film die ik mijn dochter heel graag zou meegeven als ze ietsje ouder is.
2. Welke films hebben je het meest aan het lachen/huilen/schrikken gekregen?
Lachen ga ik toch voor de wat plattere humor, Hangover en 21/22 jump street bijvoorbeeld.
Schrikken: Sinister. Ik ben ooit in de bioscoop naar een halloween horrormarathon geweest, waarbij op Halloween vier horrorfilms achter elkaar kwamen, eentje daarvan was Sinister. Iedere keer als het "avond" werd, durfde je bijna niet meer te kijken omdat je wist dat je weer drie meter de lucht in vloog van schrik.
Huilen dus al snel haha; Hachi was inderdaad een tranentrekker. Ik ben ook nog niet helemaal over de dood van Mufasa.
3. Wat is jouw ultieme guilty pleasure film?
Armagedon, in alles zo fout dat het geweldig is. Ik zal nooit nee zeggen als iemand deze met me wil kijken.
4. Is er een acteur/actrice die maakt dat jij een film 'blind' zult kijken? Wie is/zijn dat?
Hmm, niet perse. Ik kan me echter geen slechte film herinneren van Di Caprio of Cillian Murphy.
Octavia Spencer vind ik ook heel tof!
5. Welke film heeft je kijk op de wereld/een onderwerp/een persoon veranderd?
Hmm, dat heeft een film niet echt gauw bij me gehad. Ik kom er misschien nog op terug.
6. Welke film zou je uit je brein willen wissen zodat je hem opnieuw zou kunnen zien?
De LOTR trilogie; die zag ik dus vrij jong voor het eerst. Ik heb nu veel nauwkeuriger de boeken, en ook ander werk van Tolkien gelezen. Ik ben benieuwd hoe het dan voor het eerst binnen zou komen.
7. Wat is je grootste "WTF did I just watch?"- film? (Vrij naar [SIZE=14px]@Koekdoos[/SIZE])
Ik heb ooit stoned the Human Centipede gekeken.. Behoeft geen nadere uitleg.
8. Hij kan niet missen op een muziekforum: wat is volgens jou dd beste filmsountrack ooit gemaakt?
Ik val dan terug op eerdere namen; Requiem for a Dream, maar als ik concerning Hobbits van Howard Shore hoor, mag je mijn agenda dus ook leeggooien om de extended versies erdoorheen te jassen.
Requiem for a dream, dat is voor mij ook wel een van mijn favoriete films ooit. En zoals je zegt een geniale soundtrack.1. Wat zijn jouw drie go to-aanraders als iemand vraagt of je nog een goede filmtip hebt?
Kan toch niet anders dan LOTR zeggen; mijn absolute nummer 1, op mijlenverre afstand van wat dan ook. Ik probeer mijzelf één keer per jaar op te sluiten en de hele trilogie op één dag te kijken.
Verder is Requiem for a dream misschien wel de film die de meeste indruk op mij heeft gemaakt, eigenlijk nooit zo'n naar gevoel gekregen van een film (die soundtrack bezorgt me instant een beklemmend gevoel).
Hidden figures noem ik dan nog; een film die ik mijn dochter heel graag zou meegeven als ze ietsje ouder is.
2. Welke films hebben je het meest aan het lachen/huilen/schrikken gekregen?
Lachen ga ik toch voor de wat plattere humor, Hangover en 21/22 jump street bijvoorbeeld.
Schrikken: Sinister. Ik ben ooit in de bioscoop naar een halloween horrormarathon geweest, waarbij op Halloween vier horrorfilms achter elkaar kwamen, eentje daarvan was Sinister. Iedere keer als het "avond" werd, durfde je bijna niet meer te kijken omdat je wist dat je weer drie meter de lucht in vloog van schrik.
Huilen dus al snel haha; Hachi was inderdaad een tranentrekker. Ik ben ook nog niet helemaal over de dood van Mufasa.
3. Wat is jouw ultieme guilty pleasure film?
Armagedon, in alles zo fout dat het geweldig is. Ik zal nooit nee zeggen als iemand deze met me wil kijken.
4. Is er een acteur/actrice die maakt dat jij een film 'blind' zult kijken? Wie is/zijn dat?
Hmm, niet perse. Ik kan me echter geen slechte film herinneren van Di Caprio of Cillian Murphy.
Octavia Spencer vind ik ook heel tof!
5. Welke film heeft je kijk op de wereld/een onderwerp/een persoon veranderd?
Hmm, dat heeft een film niet echt gauw bij me gehad. Ik kom er misschien nog op terug.
6. Welke film zou je uit je brein willen wissen zodat je hem opnieuw zou kunnen zien?
De LOTR trilogie; die zag ik dus vrij jong voor het eerst. Ik heb nu veel nauwkeuriger de boeken, en ook ander werk van Tolkien gelezen. Ik ben benieuwd hoe het dan voor het eerst binnen zou komen.
7. Wat is je grootste "WTF did I just watch?"- film? (Vrij naar [SIZE=14px]@Koekdoos[/SIZE])
Ik heb ooit stoned the Human Centipede gekeken.. Behoeft geen nadere uitleg.
8. Hij kan niet missen op een muziekforum: wat is volgens jou dd beste filmsountrack ooit gemaakt?
Ik val dan terug op eerdere namen; Requiem for a Dream, maar als ik concerning Hobbits van Howard Shore hoor, mag je mijn agenda dus ook leeggooien om de extended versies erdoorheen te jassen.
Ik vergat Platvoet en zijn vriendjes! Hoe de fuck kun je dat een kind aandoen?!
Nooit Neverending Story gaan kijken, de scène met het paard Artax gaat jou de das omdoen.![]()
Veeg mij maar weer bij elkaar hoor..
Nooit Neverending Story gaan kijken, de scène met het paard Artax gaat jou de das omdoen.
Zeker de Letterboxd top 250 staat vol met wtf films (heb die lijst zelf ook nog lang niet allemaal gezien).
LeukWow, ik ben even een dagje Pieterpad lopen en mijn favoriete topic op het forum is ineens geëxplodeerd!
Heerlijke, mensen! Vet om te lezen dat er zoveel forumleden into film zijn. Gooi allemaal even je Letterboxd profiel, leuk om jullie te volgen.
Het is zelfs een Top 500 tegenwoordig!Zit inmiddels zelf op 78%.
@AngieH leuke vragenlijst! Als ik weer thuis ben, ga ik ‘m zeker ook beantwoorden. En hoe kan het dat je Letterboxd niet kent??
Als er dan toch zoveel liefhebbers hier zitten: zijn er nog mensen die deze maand naar LIFF gaan?
En dan vooral niet schrikken van het grote aantal films die @visdave34 heeft gekekenLeukBen benieuwd naar jouw antwoorden. Ik heb geen idee waarom ik Letterboxd niet ken, maar ben wel iemand die sowieso niet zoveel lijsten bijhoudt. Die site zag er wel fijn uit, dus ga misschien wel een account aanmaken (dan zal ik hem delen!)
@visdave34 deel je jouw Letterbox'd even?En dan vooral niet schrikken van het grote aantal films die @visdave34 heeft gekeken![]()
@visdave34 deel je jouw Letterbox'd even?
Wauw! Jij hebt ook een bizar aantal volgers daar. Goede stats!![]()
Dave Vis’s profile
Dave uses Letterboxd to share film reviews and lists. 2,570 films watched. Favorites: High and Low (1963), Burning (2018), My Neighbor Totoro (1988), Mulholland Drive (2001). Bio: Member since 12/11/2011 My 4 favourites are the last 4 films I rated 5 stars (including rewatches). Looking at my...boxd.it
Hartverscheurend echt dit.Nooit Neverending Story gaan kijken, de scène met het paard Artax gaat jou de das omdoen.