Graspop Metal Meeting 2027

Ik snap überhaupt niet waarom je het niet over mogelijke bands zou mogen hebben in rumor season.
Veel te vaak is dat hier een soort van echokamer waarin mensen denken bepaalde zaken zeker te weten, om dan door de uiteindelijke lineup toch verrast te worden. Laten ze het dus gewoon lekker open houden. ;)
Ik snap zowel jou als @Loek123 , we moeten hier, zeker in deze periode, inderdaad gewoon over alles kunnen speculeren.
Maar er zijn toch ook wel grenzen aan de zin en onzin ervan.
Tot hoever kun je een bepaalde band nog een kanshebber noemen?

Goed voorbeeld is de BMTH discussie een weekje geleden.
We weten allemaal dat bands in principe niet op herhaling komen.
Dat dat bij uitzondering toch gebeurt, is niet echt een reden om de hele line-up van dit jaar dan maar als kanshebbers voor volgend jaar te beschouwen. Dan is dat meer een gevalletje van 'huh, die stonden er dit jaar toch al?'. 😉

Wat GVF betreft lopen er eigenlijk 2 vragen door elkaar:
  • kunnen ze volgend jaar op GMM staan?
  • kunnen ze ooit op GMM staan?
Het antwoord op die eerste vraag is overduidelijk nee.
Daarvoor spelen er simpelweg teveel factoren mee die het zeer onwaarschijnlijk maken.
Onmogelijk is het strikt genomen natuurlijk nooit, net zoals het niet onmogelijk is dat er volgend jaar een supergroup met Ronny James Dio, Eddy Van Halen, Cliff Burton en John Bonham als headliner staat, als je de doctrines van bepaalde religies zou moeten geloven... 😉

Het antwoord op de tweede vraag is echter discutabel (en dat soort discussies mogen natuurlijk ook best hier gevoerd worden, toch?).
Persoonlijk vind ik dus dat GVF best op GMM zou kunnen en mogen staan, net als andere bands uit het 'grijze gebied' tussen GMM en Werchter, zoals The Prodigy, Muse, Green Day, Foo Fighters, Nickelback en uiteraard QOTSA en Linkin Park.

Sowieso zie je al jarenlang een langzaam maar zekere verschuiving van publiek van mainstream festivals als Werchter of Pinkpop naar metal festivals als GMM of RaR, met name als gevolg van de verschuiving qua programmering.
Zo heeft een vriend van mij dit jaar ook de 'overstap' gemaakt van Werchter naar GMM, omdat hij de line-up daar nu beter vond (of dat eenmalig was, moet nog blijken 😉 ).
Op zijn beurt lijkt er dan ook weer een verschuiving gaande van bv. GMM naar Alcatraz, maar dat terzijde.

Laatst bewerkt:
wil nog wel iets toevoegen, want voelt alsof het een beetje uit context wordt getrokken
ik zei overigens dat ik niet in zie waarom we het erover hebben
ik heb nooit gezegd dat mensen er niet over mogen speculeren
iedereen mag lekker erop los speculeren uiteraard daar heb ik niets over te zeggen, en dat was ook niet mijn intentie
Wat GVF betreft lopen er eigenlijk 2 vragen door elkaar:
  • kunnen ze volgend jaar op GMM staan?
  • kunnen ze ooit op GMM staan?
dit is het inderdaad ook vooral, heb ook het idee dat dat nogal door elkaar loopt.

ik zie het persoonlijk niet gebeuren dat Greta ooit op GMM staat, maar dat anderen daar anders over denken kan ik best begrijpen. dat is erg subjectief. dat is inderdaad een mening en kan eindeloos over gediscussieerd worden. heb ook geen problemen met die discussie.

dat een band vrijwel nooit (geen idee of dat ooit gebeurd is) een Vorst show doet en een paar weken daarna Graspop, is gewoon zeer onwaarschijnlijk. daar is weinig subjectiefs aan, dat kun je gewoon nagaan op basis van statistieken.

wil nog wel iets toevoegen, want voelt alsof het een beetje uit context wordt getrokken
ik zei overigens dat ik niet in zie waarom we het erover hebben
ik heb nooit gezegd dat mensen er niet over mogen speculeren
iedereen mag lekker erop los speculeren uiteraard daar heb ik niets over te zeggen, en dat was ook niet mijn intentie

dit is het inderdaad ook vooral, heb ook het idee dat dat nogal door elkaar loopt.

ik zie het persoonlijk niet gebeuren dat Greta ooit op GMM staat, maar dat anderen daar anders over denken kan ik best begrijpen. dat is erg subjectief. dat is inderdaad een mening en kan eindeloos over gediscussieerd worden. heb ook geen problemen met die discussie.

dat een band vrijwel nooit (geen idee of dat ooit gebeurd is) een Vorst show doet en een paar weken daarna Graspop, is gewoon zeer onwaarschijnlijk. daar is weinig subjectiefs aan, dat kun je gewoon nagaan op basis van statistieken.
Maar waarom zou Greta niet op Graspop staan? Wolfmother stond er ook al. In een verschrikkelijk volgepakte Metaldome mag ik wel zeggen. Ik kwam er echt niet meer binnen.
Beide bands hebben hun sound vooral gebaseerd op Led Zeppelin dus ik zie geen belemmeringen om Greta in Dessel te zien. Als ze echter 4 week voor Graspop al in België staan dan is het natuurlijk onzin om hier te speculeren dat ze kanshebber zijn. Hoe jammer ook, lijkt me dat volslagen kansloos.

Maar waarom zou Greta niet op Graspop staan? Wolfmother stond er ook al. In een verschrikkelijk volgepakte Metaldome mag ik wel zeggen. Ik kwam er echt niet meer binnen.
Beide bands hebben hun sound vooral gebaseerd op Led Zeppelin dus ik zie geen belemmeringen om Greta in Dessel te zien.
Vind het niet echt een Graspop band en ze zijn ondertussen ook al zo groot dat ze waarschijnlijk direct als headliner zouden staan, Graspop boekt meestal wat conservatiever als het om headliners gaat. maar goed is ook gewoon totaal niet mijn muziek dus wellicht ligt het aan mij.

Vind het niet echt een Graspop band en ze zijn ondertussen ook al zo groot dat ze waarschijnlijk direct als headliner zouden staan, Graspop boekt meestal wat conservatiever als het om headliners gaat. maar goed is ook gewoon totaal niet mijn muziek dus wellicht ligt het aan mij.
Ze waren de laatste keer op Werchter al sub daar denk ik. De hype rond die band nooit begrepen, maar dat is mijn mening natuurlijk

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Beide bands hebben hun sound vooral gebaseerd op Led Zeppelin dus ik zie geen belemmeringen om Greta in Dessel te zien. Als ze echter 4 week voor Graspop al in België staan dan is het natuurlijk onzin om hier te speculeren dat ze kanshebber zijn. Hoe jammer ook, lijkt me dat volslagen kansloos.
Ik had een goeie plek. Was een tof optreden

Zijn niet zo veeleisend hoor denk ik. Zouden zelfs afsluiter metal dome of rond 18 h south of north accepteren denk ik.

Weliswaar in een jaar dat ze geen 3 weken daarvoor in Brussel staan, 2 weken er voor hun tour stopt en 2 weken er na ze aan een Amerikaanse tour beginnen

• Thinking
Waarderingen: MetalLimbo
Een band die subheadliner is op RW en in Vorst speelt wilt vast wel op graspop in de metaldome spelen ja
Sterker nog, daar is in 2019 nog een ellenlange discussie over geweest in het Werchtertopic. Stonden dat jaar meteen als sub met hun debuutplaat, en dat had blijkbaar meer te maken met de eisen van de band dan met hun populariteit.

Heb de laatste 5? Nummers buiten met een biertje mee beleefd. "Woman" was magistraal!!!
Het was een fantastisch optreden (vond ik). Maar er was binnen best nog wel plaats als je je door de achterste rijen had geworsteld (iets wat wel vaker speelt bij de Metaldome heb ik het idee).

• Leuk
Waarderingen: won666
Het was een fantastisch optreden (vond ik). Maar er was binnen best nog wel plaats als je je door de achterste rijen had geworsteld (iets wat wel vaker speelt bij de Metaldome heb ik het idee).
Klopt helemaal, alleen stond het bij Wolfmother voor de Metaldome op de houten platen ook al helemaal vol. En om daar dan ook lomp doorheen te gaan worstelen gaat me iets te ver.

• Leuk
Waarderingen: @3*#
Even dromen mag? Voor alle duidelijkheid: gewoon voor de fun gemaakt, geen "bron" of leak ...
Bekijk bijlage 22980
Heel realistisch ook. Doro als opener...Judas Priest boven Scorpions...Nightwish niet als headliner maar in de Marquee..Die Toten Hosen naast Slipknot maar op een kleiner podium...en Ayreon op het kleinste podium..als die OOIT terugkomen staan ze minstens op de main...waarschijnlijk als exclusieve headliner.

Wel een leuk lijstje..maar als er echt geen regels zijn..dn kan ik nog wel.een affiche maken met een wat hoger prijskaartje....met AC/DC en Ayreon, Iron Maiden en System Of a Down , Metallica en Slipknot , Rammstein en Led Zeppelin reunion.
En Judas Priest, Avenged Sevenfold, Korn, Disturbed, Machinehead, Powerwolf, Marilyn Manson, Kreator, Ghost, Volbeat, Sabaton, Nigthwish, Parkway Drive, Within Temptation, Slayer, Gojira, Pantera, Mudvayne, Papa Roach, Gotthard, Alter Bridge, Lordi, Dreamevil en Hammerfall als begin voor de undercard. :D:D:D

Laatst bewerkt:
Heel realistisch ook. Doro als opener...Judas Priest boven Scorpions...Nightwish niet als headliner maar in de Marquee..Die Toten Hosen naast Slipknot maar op een kleiner podium...en Ayreon op het kleinste podium..als die OOIT terugkomen staan ze minstens op de main...waarschijnlijk als exclusieve headliner.

Wel een leuk lijstje..maar als er echt geen regels zijn..dn kan ik nog wel.een affiche maken met een wat hoger prijskaartje....met AC/DC en Ayreon, Iron Maiden en System Of a Down , Metallica en Slipknot , Rammstein en Led Zeppelin reunion.
En Judas Priest, Avenged Sevenfold, Korn, Disturbed, Machinehead, Powerwolf, Marilyn Manson, Kreator, Ghost, Volbeat, Sabaton, Nigthwish, Parkway Drive, Within Temptation, Slayer, Gojira, Pantera, Mudvayne, Papa Roach, Gotthard, Alter Bridge, Lordi, Dreamevil en Hammerfall als begin voor de undercard. :D:D:D
Ayreon zal wel eerder marquee HL zijn, is toch geen mainstage band en is toch ook vooral groot in nl

Users who are viewing this thread