Graspop Metal Meeting 2026

Scott Stapp laten over vliegen voor een Creed set. 3/4 van Creed speelt toch al bij Alter Bridge. Dus de ideale headliner en logistiek wel mogelijk toch?šŸ˜‹
Ook welkom

Het zou wel de manier zijn om de hele mains in 1 thema te duwen die avond. Misschien wel iets too much.

Niet op hoogte of het om logistieke redenen niet kan.

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Er is nog altijd tijd om My Chemical Romance een zak geld te geven voor een festival showtje ter opwarming voor hun stadion shows eind juni
Zou nog een sterke boeking zijn imo, gezien de tijdsdruk.
We beseffen hier ergens wel dat een goeie vervaning sowieso zeer moeilijk is, maar toch hopen we er allemaal heel hard op :poop:

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Zullen wel gewoon weer een band van lager op de affiche doorschuiven naar de nieuw ontstane vlek šŸ˜‰

Zonder gekheid: dit is dƩ kans voor de organisatie om die belabberde communicatie goed te maken. Met Gojira zal ik er nooit meer aan refereren.

Zullen wel gewoon weer een band van lager op de affiche doorschuiven naar de nieuw ontstane vlek šŸ˜‰

Zonder gekheid: dit is dƩ kans voor de organisatie om die belabberde communicatie goed te maken. Met Gojira zal ik er nooit meer aan refereren.
Ik denk dat morgenochtend de vlag uitgaat op een Dessels kantoor, wanneer men daar na het weekend weer inlogt op de systemen en bij het standaard rondje Festileaks forum ontdekt dat ze nu dƩ kans hebben om het eindelijk weer goed te maken met ene Rockbeer.

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo en Piebe71

Ik ben eigenlijk wel benieuwd over welke belabberde communicatie dit gaat (?)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd over welke belabberde communicatie dit gaat (?)
Vermoed het doorschuiven van bands naar hogere positie.
Zoals Alter bridge. Waren als niet logo band aangekondigd met een weggestreept naam erboven, maar bij de volgende drop namen waren ze ineens wel een logo band en was de weggestreept band er niet meer.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Ik denk dat morgenochtend de vlag uitgaat op een Dessels kantoor, wanneer men daar na het weekend weer inlogt op de systemen en bij het standaard rondje Festileaks forum ontdekt dat ze nu dƩ kans hebben om het eindelijk weer goed te maken met ene Rockbeer.
Dan vrees ik toch dat je de situatie enigszins onderschat. De vlag kan pas uit als er niet onverhoopt nog meer bands noodgedwongen moeten annuleren, de timetable op precies het juiste moment wordt bekendgemaakt en het weer ook naar wens is. Hoop
Maar dat ze dat in Dessel wel beseffen.

Vermoed het doorschuiven van bands naar hogere positie.
Zoals Alter bridge. Waren als niet logo band aangekondigd met een weggestreept naam erboven, maar bij de volgende drop namen waren ze ineens wel een logo band en was de weggestreept band er niet meer.

Zou wel nog bijzonder zijn. Van niet-logo band, naar logo band, naar headliner op slechts 1 editie.

Zou wel nog bijzonder zijn. Van niet-logo band, naar logo band, naar headliner op slechts 1 editie.
Alter Bridge was nooit een niet logo band, of tenminste niet recent. Ze waren de vorige doorkomst al south stage sub. nu op de eerste poster waren ze derde laatste maar nog steeds logo band. Op de volgende poster waren ze weer south stage sub net als de vorige keer dat ze op Graspop stonden.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Dan vrees ik toch dat je de situatie enigszins onderschat. De vlag kan pas uit als er niet onverhoopt nog meer bands noodgedwongen moeten annuleren, de timetable op precies het juiste moment wordt bekendgemaakt en het weer ook naar wens is. Hoop
Maar dat ze dat in Dessel wel beseffen.
Zo mag ik het horen inderdaad. Standaard item tijdens de weekstart: hoe maken we het Rockbeer naar zijn zin.

misschien komen ze wel met een herhaling van een herhaling :ROFLMAO: judas priest ! tour is pas in juli maar zonder datum in belgie.

Hopelijk krijgen we geen scenario zoals in 2024 dat we een band zoals Stake als vervanging krijgen en de rest dan op schuift. Het paste totaal niet in het plaatje en eerlijk, een Twisted Sister kan je toch onmogelijk vervangen door de huidige namen op te schuiven en bv een Channel Zero of andere Belgische band in te plannen vroeger op de dag. Amenra past niet op de mainstage, Brutus is te licht bevonden voor de mainstage en andere Belgische bands zijn qua songs en kwaliteit gewoon niet goed genoeg om meer te zijn dan opener op de mainstage (met alle respect). Hopelijk toveren ze een leuke kleinere naam naar boven indien het scenario is dat Breaking Benjamin een headline positie krijgt.

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
Zou Kreator misschien een optie kunnen zijn?
Krijgen amper de AB uitverkocht. Ik ben grote fan van de band maar lijkt mij geen headliner voor de mainstage. Wat wel een optie is, is BB doorschuiven en evt Trivium en Kreator in de plaats. Al denk ik dat Kreator voor minder dan SUB niet zal willen spelen

Schuiven we Breaking Benjamin 1 omhoog en zetten we Chevelle daarvoor in de plaats. Chevelle speelt al in het voorprogramma van Breaking Bejamin tijdens de tour. En mijn dag kan niet meer stuk.
I like your idea and I believe it is quite realistic actually. In terms of budget, Chevelle should not cost that much. Breaking Benjamin would have a longer set which it possibly deserves since it's their first Belgian show ever. And Chevelle is a nice fit with all big names of the day

• Leuk
Waarderingen: Reislustig
I like your idea and I believe it is quite realistic actually. In terms of budget, Chevelle should not cost that much. Breaking Benjamin would have a longer set which it possibly deserves since it's their first Belgian show ever. And Chevelle is a nice fit with all big names of the day
Waarom zou BB een langere set verdienen omdat het hun eerste Belgische set ooit zou zijn?
Mooi dat ze er zijn, en ga ze zeker zien, maar langere sets verdien je door te spelen, niet door afwezig te zijn.
*Incoming reacties over President... šŸ˜

Vlieg Shinedown of My Chemical Romance maar in wat mij betreft.

Met Creed zou ik zeker ook gelukkig zijn, al weet ik niet of die bandleden 2 sets op een dag kunnen/willen spelen. In dat geval zou Alter bridge wat eerder op de dag staan vermoed ik?

Zoveel scenario's zijn mogelijk en vrees dat we uiteindelijk allemaal weer teleurgesteld gaan zijn :D

• Leuk
Waarderingen: Lars.

Users who are viewing this thread