Graspop Metal Meeting 2026

Scorpions beginnen hun Europese tour momenteel op 20 juni in Hongarije. Waarbij ze steeds 3 a 4 dagen tussen de shows hebben. Ze hebben verder nog geen shows in België.

19e zou dus nog kunnen. Maar Hongarije is wel een eindje en ik weet niet of ze wel twee dagen achter elkaar willen optreden. Die mannen zijn ook niet meer de jongste...

• Leuk
Waarderingen: MartinB
Scorpions beginnen hun Europese tour momenteel op 20 juni in Hongarije. Waarbij ze steeds 3 a 4 dagen tussen de shows hebben. Ze hebben verder nog geen shows in België.

19e zou dus nog kunnen. Maar Hongarije is wel een eindje en ik weet niet of ze wel twee dagen achter elkaar willen optreden. Die mannen zijn ook niet meer de jongste...
Ze hebben 31 maart een show staan in Vorst
Geloof er ook niet zo in dat Scorpions onder Volbeat gaat staan, die zijn altijd wel south stage headliner
Is ook gewoon een veel duurdere act dan Twisted Sister dus kans lijkt me zeer klein

Deep Purple lijkt me dan veel realistischer qua grootte maar weet niet of die 3 dagen achter elkaar willen spelen. Hoop het zelf niet.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en El_Leipo
Ik zie Scorpions niet twee dagen op rij spelen, dat was eerder in het jaar en bij andere edities ook altijd een reden die we gebruikten om ze af te schrijven

Was toch een zure appel om mee op te staan deze ochtend.

Weinig mogelijke vervangers waar ik zelf vrolijk van word. Geen fan van Gojira, maar kan me niet inbeelden dat die er zullen staan. Als die een optie waren geweest, zouden ze al op de affiche gestaan hebben (kan me moeilijk voorstellen dat de organisatie The Offspring of Limp Bizkit als headliner zouden plaatsen als de Gojira optie er is).

Avantasia zou ik als grote fan zelf geweldig vinden, maar dat zou niet genoeg volk lokken, vrees ik.

De meest logische zet die ik me kon bedenken vandaag was het doorschuiven van Within Temptation. Ik ben eigenlijk verbaasd dat ik de eerste ben die het oppert. Stonden al eerder headliner en hebben op vrijdag niets gepland. Als we dan Helloween toch nog de ongetwijfeld verdiende plaats kunnen geven op donderdag, ben ik helemaal tevreden ;)

Maar wie weet tovert Graspop nog iets uit de hoed.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
zo'n grote naam van dag wisselen hebben ze nog nooit gedaan en zal ook nooit gebeuren
hoe zou je het vinden als je een zondag ticket koopt speciaal voor electric callboy en ze worden verplaatst naar de vrijdag?

begrijp de mensen die het iedere keer weer hebben over een sub omhoog bumpen ook niet, is dit ooit eerder voorgekomen?
Ozzy heeft ooit de dag zelf gecanceld toen hebben ze Judas priest headliner gemaakt. En channel zero sub.

Yep allemaal goeie suggestie zie ik langs komen. Benieuwd wat haalbaar is.

Channel Zero kunnen ze altijd nog omhoog gooien neem ik aan.

Schuiven we Breaking Benjamin 1 omhoog en zetten we Chevelle daarvoor in de plaats. Chevelle speelt al in het voorprogramma van Breaking Bejamin tijdens de tour. En mijn dag kan niet meer stuk.

Mijn gok is eigenlijk bij nader inzien geen vervanging. Maar Breaking Benjamin en Trivium een treedje omhoog en op de plek van Trivium dan Channel Zero

• Leuk
Waarderingen: lennertw en Jamel
Als organisatie zijnde moet je nu toch wel enig risico gaan/durven nemen. Hierbij lijkt Marilyn Manson (is ie beschikbaar?) toch een grote kanshebber. Je kan dan wel vallen over controverse in de normale omstandigheden maar wanneer je zwakste dag 1 van zijn sterkste groepen verliest moet je op safe spelen. Het grote publiek geeft weinig tot niets om de controverse rond Marilyn Manson en tickets verkopen doet die naam sowieso wel. Lijkt me de beste optie om de geleden schade te beperken.

• Leuk
  • Grrr
Waarderingen: saurus en RubenJS
Als organisatie zijnde moet je nu toch wel enig risico gaan/durven nemen. Hierbij lijkt Marilyn Manson (is ie beschikbaar?) toch een grote kanshebber. Je kan dan wel vallen over controverse in de normale omstandigheden maar wanneer je zwakste dag 1 van zijn sterkste groepen verliest moet je op safe spelen. Het grote publiek geeft weinig tot niets om de controverse rond Marilyn Manson en tickets verkopen doet die naam sowieso wel. Lijkt me de beste optie om de geleden schade te beperken.
Hij verkocht in ieder geval de lotto arena redelijk snel uit. Zijn niet veel headliners die hem dat nadoen.

Edit: Ik was zelf mis.

Daarbuiten, ik ben al wreed content met een Channel Zero of Amenra.

Laatst bewerkt:
Grappig dat iedereen weer begint over Channel Zero

Als de organisatie enige interesse in die band had stonden ze wel op de lineup in hun afscheidstour
Neemt niet weg dat wij nog interesse hebben.

Verder wanneer echt de noodgreep moet worden toegepast is alles in België en nl prooi.
Dus ook heroverweging CZ

Users who are viewing this thread