Hollywood undead is al soms al te veel jippediejow voor een metal festival imo, laat staan cypres hill![]()
LAAT U MAAR GAAN (Wel cover natuurlijk)...the '90 are back!!!
Hollywood undead is al soms al te veel jippediejow voor een metal festival imo, laat staan cypres hill![]()
was heel erg aan het twijfelen om te gaan maar kon uiteindelijk niet....mss toch niet veel gemist...maar zou toch nog eens graag zien op een festival terug...Was er gisteren ook bij, maar niks gelost van hen. Vond ze eerlijk gezegd tegen vallen. Dikke feest op hun eigen nummers, maar super veel gelul tussendoor en veels te veel covers. de energie was er compleet uit voor een half uur
Ja dat bedoelde ik inderdaad, wel een geschikte headliner maar south stage headliner op de donderdag zie ik gewoon niet snel gebeurenlaag zou ik dat zeker niet noemen. Staan gewoon langs de afsluiter van de Donderdag (powerwolf) en zondag (TIll)
Nu ik geef je wel gelijk dat ik ze niet als south stage HL zie
Ik verwacht geen aankondiging van Graspop meer deze week eerlijk gezegd, zou me niet verbazen als we tot na de kerst moeten wachten voor meer namenDus gisteren The Offspring in Vorst. Vandaag om 16 h aankondiging van sub op vrijdag?
Dan donderdag begint de VVK maar niet voor ze morgen om 16 h nog de headliner van donderdag aankondigen.
Disturbed komt sowieso niet die zijn op een 'indefinite hiatus' dus mogelijk een aantal jaartjes uit de running.We gaan het wel zien, meestal is die plek voor een mooie naam dus verwacht niet dat die dag een Prodigy als naam van een afsluiter.
We hebben al een shitload aan mooie namen gehad, dus laten we gewoon genieten en afwachten wat er komt (Disturbed)
ipv te kletsen over de naar mijn mening vooravond artiesten als Offspring (paar jaar terug ook geen HL) Prodigy (has been)
of Guns & Krolsekat
www.nme.com
Kzie Prodigy nog wel marquee afsluiten zoals Pendulum 2j geleden (of terug Pendulum op herhaling), met dat ze in het pakketje van Download zatenWe gaan het wel zien, meestal is die plek voor een mooie naam dus verwacht niet dat die dag een Prodigy als naam van een afsluiter.
We hebben al een shitload aan mooie namen gehad, dus laten we gewoon genieten en afwachten wat er komt (Disturbed)
ipv te kletsen over de naar mijn mening vooravond artiesten als Offspring (paar jaar terug ook geen HL) Prodigy (has been)
of Guns & Krolsekat
Goh, Paranoid Snippet, maar al de rest toch vrij lang nummer gespeeld.. Achja.was heel erg aan het twijfelen om te gaan maar kon uiteindelijk niet....mss toch niet veel gemist...maar zou toch nog eens graag zien op een festival terug...
WTF....hebben 5 covers gespeeld ofwa?? Da begrijp ik nie....al die nummers dat ze hebben en dan 5 covers of waren het mss snippets?
Paranoid (Black Sabbath cover)
Crazy Train (Ozzy Osbourne cover)
In the Hall of the Mountain King (Edvard Grieg cover)
I Wanna Be Sedated (Ramones cover)
Hey Jude (The Beatles cover)
PS::...sorry beetje OFF TOPIC
of pendulum de vrijdag sub (aftershow?)Kzie Prodigy nog wel marquee afsluiten zoals Pendulum 2j geleden (of terug Pendulum op herhaling), met dat ze in het pakketje van Download zaten
dat zou ik zeker toejuichenof pendulum de vrijdag sub (aftershow?)
Daar ben ik het dus niet mee eens eigenlijk. Deze artiesten hebben de deur geopend voor de crossover rap/rock en daarmee de basis gelegd voor nu-metal. Zonder deze artiesten geen Linkin Park, Limp Bizit en dergelijke. Dus als die kunnen op Graspop zou er ook een plek moeten zijn voor de grondleggers. Body Count staat er bijvoorbeeld wel en dat is niet vanwege hun fantastiche live shows..Het probleem is dat als Graspop hiphop gaat spelen onder het mom van verbondenheid met de metalscene, dat de deur opent naar alles en nog wat. Ik heb veel respect voor artiesten als Cypress Hill, Run-DMC, Public Enemy... maar ik denk niet dat Graspop die kant op moet gaan.
ik heb hier echt helemaal niks meeLAAT U MAAR GAAN (Wel cover natuurlijk)...the '90 are back!!!
Elk jaar hoop ik dat Aephanemer op Graspop staat. Maar die hebben eigenlijk nog niet dikwijls op de big 3 (Graspop, Hellfest, Wacken) gestaan. Ik geloof 1 keer op Hellfest. Spelen precies ook dikwijls in kleine zaaltjesIk doelde in dit geval op zowel GMM als Alcatraz samen. Vaak wisselen die bands om het jaar af, maar in dit geval dus een hoop niet (alleen resp. Avatar en Orbit Culture).
Maar ik hanteer sowieso de Piebe-regel niet, ik beschouw alleen bands van de afgelopen editie als herhaling, dus niet die van 2024 en al zeker niet die van 2023. Dan zou de vijver voor metalfestivals wel heel erg klein worden.
Voor GMM zou dus alleen In Flames, Katatonia, Paradise Lost en Sylosis herhaling zijn (en Orbit Culture, maar die staan sowieso al op Alcatraz). De rest is gewoon 'fair game'.
Ik ben toch eens de annalen ingedoken van beide festivals, en het is eigenlijk best beschamend hoe lang sommige bands niet meer op GMM hebben gestaan, met name Hypocrisy, Dark Tranquillity, Soilwork, Kataklysm.
Bekijk bijlage 16760
Mja, sommige zijn inderdaad wel iets obscuurder, en hebben ook nog nooit op GMM (of Alcatraz) gestaan, maar zijn zeker geen onbekenden in het niche-wereldje (underground zou ik de meeste dan ook niet echt willen noemen).
Maar het zijn zeker allemaal bands die zeer welkom zouden zijn op beide festivals!
Bekijk bijlage 16763
Momenteel helaas maar ƩƩn inderdaad, Faetooth, die op de GMM-site omschreven worden als sludge, maar op Encyclopaedia Metallum als sludge/doom/post-metal (en door henzelf als 'fairy doom metal'):
Bekijk bijlage 16762
Alcatraz heeft overigens ook maar twee doom bands, met Castle Rat en Monolord.
Het is dan ook meer een niche genre dan bv. black en death.
Death/doom (toch wel een genre op zichzelf) is iets minder niche, maar dat hebben ze dus geen van beide helaas..
Prodigy has beenWe gaan het wel zien, meestal is die plek voor een mooie naam dus verwacht niet dat die dag een Prodigy als naam van een afsluiter.
of Guns & Krolsekat
Ken Feeder al heel lang, al vanaf Polythene en Yesterday Went Too Soon. Hebben best wat stevige nummers in hun repertoire, ook wel veel rustige nummers. Genre is best te typeren als alt-rock denk ik. De hoogtijdagen liggen wel achter ze, maar zou niet misstaan op GMM als ze meer nadruk leggen op de steviger nummers.Feeder staat blijkbaar op Download, die mogen hun annulatie van dit jaar nog goedmaken.
Er zijn bands genoeg waar we niks van weten, het kan evengoed een band zijn die op niet metal festivals geen headliner is en daarom nog niet aangekondigd is.Hebben we uberhaubt nog zo een mogelijkheid die niet gnr is?
Is dat ook vaak niet met rechten om een naam te mogen gebruiken? As i lay dying is nog erger dan fear factoryVindt het wel mooi
Death to all: een tribute band en hoeft niet naar de metal dome om op te treden.
Verder vroeg ik af waarom Fear Factory niet als tribute gelabeld wordt. Die hebben minder originele members.