Zou op zich niets tegen Bad Omens hebben als nieuwe headliner. Zelf geen grote fan, maar ze zijn snel gegroeid en doen het gewoon goed (ook al blijkt het nieuwe album minder te zijn). Ik hoop dan wel dat - zoals @Joslittel zegt - ze er geen metalcore headliner als BMTH of een reeks metalcore subs bij zetten. Ik snap de voordelen van een themadag voor de ticketverkoop van die dag, maar dan weer minder voor combi. Waarom niet zaterdag Bad Omens x Sabaton bijvoorbeeld? Ik weet dat ze niet geliefd zijn op het forum, maar het is een fictief voorbeeld om een punt te maken. Er zijn in het verleden al gekkere combo's geweest. BMTH kan ook nog op donderdag of zondag.De overige metalcore namen verdeel je verder over de verschillende dagen en heb je voor elk wat wils.Het gaat wel duidelijk om Bad Omens ja, Jimmy was daar een tijd terug duidelijk over dat hij die als Graspop headliner verwachten ipv dat ze de werchter cancel zouden goedmaken. Toen inderdaad een hoop discussie over of die headlinerwaardig zijn of niet.
Ik zou het wel tof vinden, ook al ben ik geen groot fan van de band is het wel leuk om eens te zien of het live wat is. Wel de enige grote metalcore band die ik nog live moet zien, en zal er niet snel voor naar een concert gaan. hopelijk kunnen ze me live wel overtuigen.
ook is het tot nu toe de enige nieuwe headliner in het geruchtencircruit dus dat is ook verfrissend
Dat gaat dus gewoon BMTH - Bad Omens worden als aankondiging vandaag lijkt me
Lees dit als een wens van mezelf - uiteindelijk weet alleen Graspop waarom ze op een bepaalde manier programmeren. Heeft ook met mogelijkheden te maken. Maar laat me zeggen dat ik zaterdag als 'metalcore-dag' liever geen trend zie worden de komende jaren. De bands zelf zijn natuurlijk wel welkom.