Graspop Metal Meeting 2026

Het gaat wel duidelijk om Bad Omens ja, Jimmy was daar een tijd terug duidelijk over dat hij die als Graspop headliner verwachten ipv dat ze de werchter cancel zouden goedmaken. Toen inderdaad een hoop discussie over of die headlinerwaardig zijn of niet.

Ik zou het wel tof vinden, ook al ben ik geen groot fan van de band is het wel leuk om eens te zien of het live wat is. Wel de enige grote metalcore band die ik nog live moet zien, en zal er niet snel voor naar een concert gaan. hopelijk kunnen ze me live wel overtuigen.

ook is het tot nu toe de enige nieuwe headliner in het geruchtencircruit dus dat is ook verfrissend

Dat gaat dus gewoon BMTH - Bad Omens worden als aankondiging vandaag lijkt me
Zou op zich niets tegen Bad Omens hebben als nieuwe headliner. Zelf geen grote fan, maar ze zijn snel gegroeid en doen het gewoon goed (ook al blijkt het nieuwe album minder te zijn). Ik hoop dan wel dat - zoals @Joslittel zegt - ze er geen metalcore headliner als BMTH of een reeks metalcore subs bij zetten. Ik snap de voordelen van een themadag voor de ticketverkoop van die dag, maar dan weer minder voor combi. Waarom niet zaterdag Bad Omens x Sabaton bijvoorbeeld? Ik weet dat ze niet geliefd zijn op het forum, maar het is een fictief voorbeeld om een punt te maken. Er zijn in het verleden al gekkere combo's geweest. BMTH kan ook nog op donderdag of zondag.De overige metalcore namen verdeel je verder over de verschillende dagen en heb je voor elk wat wils.

Lees dit als een wens van mezelf - uiteindelijk weet alleen Graspop waarom ze op een bepaalde manier programmeren. Heeft ook met mogelijkheden te maken. Maar laat me zeggen dat ik zaterdag als 'metalcore-dag' liever geen trend zie worden de komende jaren. De bands zelf zijn natuurlijk wel welkom.

Ach Parkway Drive was 2 jaar geleden ook 'headliner'. Die zijn ook zo gigantisch gegroeid. Bad Omens kan ook wel die weg opgaan.

Zou op zich niets tegen Bad Omens hebben als nieuwe headliner. Zelf geen grote fan, maar ze zijn snel gegroeid en doen het gewoon goed (ook al blijkt het nieuwe album minder te zijn). Ik hoop dan wel dat - zoals @Joslittel zegt - ze er geen metalcore headliner als BMTH of een reeks metalcore subs bij zetten. Ik snap de voordelen van een themadag voor de ticketverkoop van die dag, maar dan weer minder voor combi. Waarom niet zaterdag Bad Omens x Sabaton bijvoorbeeld? Ik weet dat ze niet geliefd zijn op het forum, maar het is een fictief voorbeeld om een punt te maken. Er zijn in het verleden al gekkere combo's geweest. BMTH kan ook nog op donderdag of zondag.De overige metalcore namen verdeel je verder over de verschillende dagen en heb je voor elk wat wils.

Lees dit als een wens van mezelf - uiteindelijk weet alleen Graspop waarom ze op een bepaalde manier programmeren. Heeft ook met mogelijkheden te maken. Maar laat me zeggen dat ik zaterdag als 'metalcore-dag' liever geen trend zie worden de komende jaren. De bands zelf zijn natuurlijk wel welkom.
Als BMTH op donderdag zou staan waren ze al direct bekend gemaakt. En een combinatie BMTH, Def leppard gaat volgens mij helemaal niemand overtuigen voor een dag ticket te kopen aangezien dat doel publiek zo verschillend is

Het gaat wel duidelijk om Bad Omens ja, Jimmy was daar een tijd terug duidelijk over dat hij die als Graspop headliner verwachten ipv dat ze de werchter cancel zouden goedmaken. Toen inderdaad een hoop discussie over of die headlinerwaardig zijn of niet.

Ik zou het wel tof vinden, ook al ben ik geen groot fan van de band is het wel leuk om eens te zien of het live wat is. Wel de enige grote metalcore band die ik nog live moet zien, en zal er niet snel voor naar een concert gaan. hopelijk kunnen ze me live wel overtuigen.

ook is het tot nu toe de enige nieuwe headliner in het geruchtencircruit dus dat is ook verfrissend

hm that’s not a bad headline - I‘m still hoping that there‘s room for Marilyn Manson somewhere. Would he settle for sub headline?

Snap niet zo goed het is toch niet erg als er 2 of 3 namen in een dezelfde subgenre zitten het is niet alsof er totaal geen alternatief is. Indien het daadwerkelijk zoals Rock Werchter had zondag met Pop/dance de hele dag door dan snap ik het en vind ik ook niet kunnen maar dit zegt niet dat het direct een metalcore dag word toch.

Als BMTH op donderdag zou staan waren ze al direct bekend gemaakt. En een combinatie BMTH, Def leppard gaat volgens mij helemaal niemand overtuigen voor een dag ticket te kopen aangezien dat doel publiek zo verschillend is
Daar volg ik je zeker in. Al weten we nog niet dat Def Leppard effectief headliner is. Zie het dit jaar ook niet meer gebeuren hoor, ik hoop vooral dat ze naar volgende edities wat meer mixen.

Ik was het al (bewust) vergeten maar moest normaal naar een trouw(+feest) van de vriendin haar nicht op de graspopzaterdag. Ging het laten afhangen van de line up om de discussie op dat moment te kunnen stoppen.

Om 16u05 (indien bevestiging van wat we hier verwachten) kan ik het heugelijke nieuws gaan brengen datk niet meega.

Bare with me boys

Ready To Go Shield GIF by Foo Fighters
Stay strong 💪

• On fire
Waarderingen: Lars.

Ik heb de vorige keer met BMTH m'n negatieve woorden moeten terugnemen en Bad Omens ken ik eigenlijk helemaal niet. Bij BMTH ben ik kostelijk vermaakt door de poepie dikke show waar ik ook amper de nummers van kende. Dan kan ik wel 3u rollator-rock gaan staan kijken wat ik wel ken, maar de band zelf nog net niet in slaap valt, maar daar word ik gewoon niet meer warm van.

Dus laat maar komen zou ik zeggen! Het is tenminste vers, ik merk na het eten wel of ik er van aan de schijt raak.

If we get an up and coming metalcore headliner, I sincerely hope it’s Bad Omens alongside a bigger headliner. This would be fresh at least, whereas EC and Architects are not - no offense.

• Leuk
Waarderingen: Parfex en Loek123
‘K geloof er eigenlijk bitter weinig van.
Heb ik ook wel een beetje...
Hij zegt eerst dat we geen verrassingen hoeven te verwachten en vandaag zegt hij dat we verrast gaan worden door een band die de headliner positie gaat krijgen. Hij weet zeker wel iets maar is nu ook weer niet het orakel imo
Maar we zullen vandaag zien welke band jimmy bedoeld heeft en of hij een gelijk heeft....

Heb ik ook wel een beetje...
Hij zegt eerst dat we geen verrassingen hoeven te verwachten en vandaag zegt hij dat we verrast gaan worden door een band die de headliner positie gaat krijgen. Hij weet zeker wel iets maar is nu ook weer niet het orakel imo
Maar we zullen vandaag zien welke band jimmy bedoeld heeft en of hij een gelijk heeft....
Context is natuurlijk ook wel belangrijk in deze. Die "geen verrassingen" was in een discussie over mogelijke headliners die nog geen tourdata aangekondigd hadden. Bad Omens heeft al een pak festivaldata staan, dus zou in die zin geen verrassing zijn.

Users who are viewing this thread