Graspop Metal Meeting 2026

Na alle ā€˜haat’ op Turnstile en Sleep Token… Wat is er mis met Five Finger Death Punch? Ik luister ze nog maar sinds Graspop 2024 en vond hun show daar echt heel goed.

De songs die ze hebben zijn in mijn ogen toch stuk voor stuk sterke nummers om een weide mee plat te spelen.

Voor mij zijn ze zeker een deel van de wishlist voor 2026.
Toch bijzonder hoe iedereen zoiets anders kan beleven. Ik vind five finger death punch ook vette muziek, maar vond hun show in 2024 erg gezapig. En dat in tegenstelling tot hun eerdere passage. Teveel rustige nummers of a capella versies er tussendoor.

1000019746.jpg

Voor de geintereseerden.

Misschien nog een jaar te vroeg voor Graspop met einde tour in maart.. en anders pas aankondiging in de laatste worp (tenzij uitverkocht.)

Ik ga alvast voor alle zekerheid naar de AB, wil al jaren Daughtry eens zien, dus blij mee! Kan dan betekenen dat die misschien ook eens op een festival staat hier, al zal dat wrs werchter zijn wegens vrij soft

Laatst bewerkt:
De setlist van hun set ziet er als volgt uit

Disturbed - The Sound of Silence
Disturbed - The Sound of Silence (Cyril remix)
Ik zou ze dan op zondagavond programmeren, scheelt een hoop afbraakwerk voor de organisatie.

Beetje overdreven uitspraak šŸ¤”

Zie nu dat Disturbed gewoon rustig de ziggo dome aan het uitverkopen is, had ik niet verwacht. Straks krijgen we die nog als grootste naam van de dag in Dessel, de horror.

zou ze nu ook niet perse als grootste naam zetten.

Zouden zo kunnen groeien door de zanger zijn uitspraken richting Tom Morello en Kneecap (die hij ook hopelijk achterwege laat als ze komen, mijn mening werkt voor de 2 'kampen':) ) Wat de ene tegen de borst stoot van acties kan er gerust voor zorgen dat ze extra populair worden bij anderen (imo de foute reden om een band goed te vinden maar swat het gebeurd)

Als headliner snap ik, grootste naam van de dag lijkt me overdreven.

Bekijk bijlage 15185

Voor de geintereseerden.

Misschien nog een jaar te vroeg voor Graspop met einde tour in maart.. en anders pas aankondiging in de laatste worp (tenzij uitverkocht.)

Ik ga alvast voor alle zekerheid naar de AB, wil al jaren Daughtry eens zien, dus blij mee! Kan dan betekenen dat die misschien ook eens op een festival staat hier, al zal dat wrs werchter zijn wegens vrij soft
Wou hem ook net posten.. Alter bridge goed en wel, maar amai voor Daughtry koop ik die tickets :D

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Lars.
Alter bridge lijkt nieuw werk te teasen. Al maar opschrijven zeker?
Mag wel, gistere nog meer dan een uur liggen naaien aan een patch van hun op mn vest o_O

Ziggo (17k) vs AB (2k) is wel erg groot.
Beetje research gedaan en blijkt dat ze bijna altijd AB spelen de afgelopen jaren behalve de laatste keer (Koninklijk circus), die dezelfde capaciteit heeft.
Zou er dus verder niet te veel achter zoeken.
Verder zijn ze de afgelopen jaren welke elke 3j naar graspop gekomen, en 2026 ligt in lijn daarvan. (laatste keer 2023)

Dat, ofwel telkens groter venue zoeken als het uitverkoopt? Geen idee of dat gedaan wordt.. al zal het niet zo snel gaan voor 70euro denk ik
Wordt zeer zelden gedaan in Belgiƫ omdat er ook weinig venues zijn in dezelfde regio met meer capaciteit in Brussel moet je dan al naar Vorst gaan of paleis 12

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Wordt zeer zelden gedaan in Belgiƫ omdat er ook weinig venues zijn in dezelfde regio met meer capaciteit in Brussel moet je dan al naar Vorst gaan of paleis 12
Ik heb een kort tijdje in de evenementen sector gewerkt en het is bijna altijd de vraag van de artiest zelf om de AB te nemen. Dit vanwege de dynamiek die er heerst met het publiek maar ook de legendarische bands die al op dat podium stonden.

• Leuk
Waarderingen: saurus, Piebe71 en Lars.
Ik heb een kort tijdje in de evenementen sector gewerkt en het is bijna altijd de vraag van de artiest zelf om de AB te nemen. Dit vanwege de dynamiek die er heerst met het publiek maar ook de legendarische bands die al op dat podium stonden.
klopt ook en omdat het ook een heel goede backstage is.

Users who are viewing this thread