Graspop Metal Meeting 2026

om eens out of the box te denken:

met ¨Pendulum en NIN staan er al 2 jaar niet zo'n voor de hand liggende acts hoog op de line-up.

wie verwachten we misschien volgend jaar als 'vreemde eend'

The prodigy?
Muse?
Mark with a K om 1u30 in de metal dome? zoals aan de towers op werchter 😅
... ?

iets nieuwe of vreemd proberen kan en mag wel, zolang dat het maar niet de Bruce springsteen of Lenny Kravitz toer opgaat. Het mag wel stevige muziek blijven.
prodigy is de meest voor de hand liggende omdat ze bijna geboekt waren voor dit jaar.

Daarnaast denk ik ook aan: foo fighters, green day,muse, queens of the stone age, iggy pop, ...

om eens out of the box te denken:

met ¨Pendulum en NIN staan er al 2 jaar niet zo'n voor de hand liggende acts hoog op de line-up.

wie verwachten we misschien volgend jaar als 'vreemde eend'

The prodigy?
Muse?
Mark with a K om 1u30 in de metal dome? zoals aan de towers op werchter 😅
... ?

iets nieuwe of vreemd proberen kan en mag wel, zolang dat het maar niet de Bruce springsteen of Lenny Kravitz toer opgaat. Het mag wel stevige muziek blijven.
Mark with a K ken ik toevallig persoonlijk. Hij is tevens ook fan van het zware gitaarwerk.
Maar als hij ooit op GMM gaat spelen lijkt mij een ander vraag.
Onder de noemer Metal Moosebar ofzo is die kans groter ;)

• Leuk
Waarderingen: Lars.
prodigy is de meest voor de hand liggende omdat ze bijna geboekt waren voor dit jaar.

Daarnaast denk ik ook aan: foo fighters, green day,muse, queens of the stone age, iggy pop, ...
betreffende bands zie ik eerder op RW of pukkelpop, daar is het doelpubliek iets groter als op Graspop (denk ik).
Prodigy geef ik dan nog de meeste kans voor GMM.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Lars.
Mark with a K ken ik toevallig persoonlijk. Hij is tevens ook fan van het zware gitaarwerk.
ik vraag me af of het meer appreciatie zou krijgen op GMM dan op Werchter wegens de voorliefde voor wat hardere klanken. Stond wel wat volk toen op Werchter maar stond ook wat volk de belachelijke uit te hangen.

De stap van EC naar MWAK is dan weer niet zo enorm groot 😅
en kijk de Metal Moose is goed voor alles :cool:

maar goed, das nu geen must. vond ze al speciaal staan op Werchter, maar is eens een leuke afwisseling voor een uur.

ik vraag me af of het meer appreciatie zou krijgen op GMM dan op Werchter wegens de voorliefde voor wat hardere klanken. Stond wel wat volk toen op Werchter maar stond ook wat volk de belachelijke uit te hangen.

maar goed, das nu geen must. vond ze al speciaal staan op Werchter, maar is eens een leuke afwisseling voor een uur.
Rock Werchter heeft een iets meer (met alle respect) jonger publiek, dus ik denk dat zo'n hardstyle DJ eerder gesmaakt zal worden dan op GMM.
Pas op, op GMM zullen er ook wel een paar tientallen mensen uit de bol gaan, maar grote meerderheid gaat dit aan zich laten voorbij gaan.
Ik zie hem nog wel metal mixen moest hij ooit geboekt worden. Al ben ik van zijn Iron Maiden remix toch niet echt fan. 😅

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Een andere DJ, svdden death heeft bijvoorbeeld een slam/dubstep nummer gemaakt met de slam band peeling flesh.

Zet dit in de metal dome en er zal wel een publiek voor zijn. maar ik denk ook niet dat we echt veel verder dan metal dome gaan geraken met deze buitenbeentjes

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

MWAK op graspop laat het uit aub ge gaat toch ook niet iron maiden op tommorowland zetten.
Er zijn genoeg festivals voor de liefhebbers van dj's.
Als er iets in dat genre speelt moet het live gespeeld worden op instrumenten zoals pertubator en carpenter brut doen of een pendulum.

En wie weet kan er binnen een paar jaar wel een moosebar vanaf als ze ver genoeg uitbreiden en het kleinste stuk van the boneyard mee nemen als festivalterrein dan kan de hoek waar de huurtenten stonden miss wel een hoek worden voor de 24u zone met een moosebar maar geef mij dan maar een grotere biergarten met speciale biertjes en een podiium zoals in wacken met wat origenele coverbands als Hayseed dixie, Steve'n seagulls, of enkele voorbeelden te geven.

MWAK op graspop laat het uit aub ge gaat toch ook niet iron maiden op tommorowland zetten.
hebben ze zo is geen band of iets in die aard laten optreden TML?

ik zou het ook maar als afwisseling zien idd in een Moose of na de algemene uren uiteraard. Zeker niet zoals Pendulum geboekt wordt. Het was maar een zot idee :D

maar The prodigy of iets dergelijk staat niet verkeerd denk ik.

Laatst bewerkt:
Het was mijn eerste keer op Graspop na een lange afwezigheid op festivals (iets met gezin), wat ik vooral miste was wat meer en gevarieerdere programmering na afloop van de bands. Waarom niet een uurtje techno, dubstep, drum 'n bass, 90s hits of andere lompe electro. Zo ver ligt dat ook weer niet van metal af, zie inderdaad zoals genoemd Pendulum, Prodigy, Pertubator, etc. Was er eerdere jaren wel zoiets te vinden?

• Thinking
Waarderingen: EddiePlaysBass
Het was mijn eerste keer op Graspop na een lange afwezigheid op festivals (iets met gezin), wat ik vooral miste was wat meer en gevarieerdere programmering na afloop van de bands. Waarom niet een uurtje techno, dubstep, drum 'n bass, 90s hits of andere lompe electro. Zo ver ligt dat ook weer niet van metal af, zie inderdaad zoals genoemd Pendulum, Prodigy, Pertubator, etc. Was er eerdere jaren wel zoiets te vinden?
Techno, drum n bass, electro. Heb al veel gelezen hier, maar dat is niet aan GMM besteed hoop ik

Ik weet niet of echt een electro dj set bij de afterparty zou werken, maar ik denk wel dat het tof zou zijn om iedere nacht een uurtje een 'foute party' te hebben. aangezien dit iets is wat iedereen leuk vindt

• Leuk
Waarderingen: saurus en Lars.
Ik zie Homme toch niet meteen met Brant Bjork en John Garcia samen op het podium staan.
het interview waarop dat Blabbermouth artikel gebaseerd is staat op Youtube. Josh vertelt oa. een verhaaltje over John en wuift door de camera ook nog eens naar hem dus daar lijkt het nog wel redelijk goed te zitten. De interviewer heeft het ook over de "Circus Leaves Town"-lineup en daar zegt Josh heel stilletjes "that's what it would be" op dus als het al gaat gebeuren zal het hoogst waarschijnlijk wel zonder Brant Bjork zijn

Ik weet niet of echt een electro dj set bij de afterparty zou werken, maar ik denk wel dat het tof zou zijn om iedere nacht een uurtje een 'foute party' te hebben. aangezien dit iets is wat iedereen leuk vindt

Prima,...maar laten we het ver van de podia houden

voor de lol 2 minuten Tom Jones zingen is leuk, maar moet geen gewoonte worden en zeker niet meerdere keren op een dag

De Metal Snooze tussen half 2 en 3 😅

Vind de Moose bar op terrein wel de leukste mogelijkheid het leukste omdat vaak om half twee je toch kapot bent en wil gaan slapen. Doorheen de dag daar eens kunnen binnen stappen als niets op het programma staat voor u of gwn als afwisseling met wat foute muziek zou wel ideaal zijn. Ik meen toch te denken dat dat in 2022 wel wat liefhebbers had.

Ik ben daar in ieder geval op een gegeven moment rondgedragen door meerdere mensen op een luchtmatras dus de keet was niet leeg :D

maar het mag uiteraard nooit ten koste van programmering in de andere tenten of podia gaan.

hebben ze zo is geen band of iets in die aard laten optreden TML?

ik zou het ook maar als afwisseling zien idd in een Moose of na de algemene uren uiteraard. Zeker niet zoals Pendulum geboekt wordt. Het was maar een zot idee :D

maar The prodigy of iets dergelijk staat niet verkeerd denk ik.
Dat was oscar en the wolf en dat past op tml wel.

Enerzijds wel maar ik denk dat dit ook een verkeerd effect kan hebben op sommige mensen. Vergeet niet dat er ook veel alcohol in het spel zit en zeker op die uren...

Ik weet dat er op straat een foute party is bij de brixenboys op een van de avonden.

Het is volgens mij ook daarom dat ze geen thema avonden meer doen in de metaldome. Ze draaien nu meestal wel metal die past bij de coverbands. Maar vroeger hadden ze wel eens een glamparty op zondag en een doom night hebben ze ook wel gehad.

Van mij zou de glamparty wel terug mogen komen in het classic rock cafe.

Op novarock in Oostenrijk hebben ze trouwens meestal wel een foute artiest staan op de vooravond en op download stonden dit jaar de vengaboys geprogrammeerd op de vooravond. Maar ik zou niet weten waar er op graspop plaats is ervoor. Want je moet voldoende metal alternatieven blijven aanbieden vind ik. En met de metaldome en classic rockcafe heb je er 2 snachts. Als je van 1 van de 2 iets totaal anders maakt ga je het andere overbelasten die avond miss.

Users who are viewing this thread