Ik denk er serieus aan om zaterdag te gaan. Heb wat ingeluisterd voor al die metalcore op de Mainstages en zeer te spreken over INK (wat een genre-overstijgend feest is dat zeg) en BMTH (beste poppy metalcore die ik ken, oud werk heel stevig en nieuw werk veel leuke/gekke details). Architetcs kende ik al en is best goed (goed op Alcatraz 2 jaar geleden ook). Bad Omens heeft zeker goede nummers, maar recent werk is mij geregeld iets te soft.
Verder erg benieuwd naar Rivers of Nihil en Loathe. Faetooth (sludge) nog te checken. Tesseract en Queensrÿche idem, maar normaal minder mijn ding.
Normaal meer een Marqueeganger dan Mainstages maar vreemd genoeg niet zoveel interessants daar deze keer. Uada wel heel interessant, maar laatste album vond ik matig. Moonspell is best goed, maar niet helemaal m'n genre. Six Feet Under is absolute brol in dat genre, maar wel een van de eerste extreme zaken die ik luisterde anno 2003/2004 (ofzo) dus misschien wel beetje van meepikken. Ondanks vooral BM/DM-fan te zijn, ken ik Embryonic Autopsy en Sinsaenum echt niet (nooit van gehoord zelfs) dus nog te checken.
Ook qua bands die ik nog nooit zag, is dit de beste dag voor mij in zijn geheel.
Jammer genoeg dan geen Oranssi Pazuzu (in feite de meest interessante band op de bill voor mij). Ook geen Gaerea, Cult of Luna , Septicflesh, Mastodon, Gatecreeper, WITTR, Solstafir, Bury Tomorrow, Thornhill (maar allemaal al (meermaals en/of recent) gezien). Old Man's Child (jeugdsentiment in mijn Dimmu-tijd), Possessed, Elder, Kanonenfieber, Venom, The Gathering waren de andere interessante bands die ik nog nooit gezien had.