Graspop Metal Meeting 2025

Hebben deze week al 3 posts gehad. Ik verwacht het niet meteen maar tmag wel gaan komen

Denk het ook niet hoor, maar dat er een post komt van een dag die bijna uitverkocht raakt, hebben ze geen invloed op en dat zal dan ook weer geen invloed hebben over wanneer er een aankondiging komt, want ze zijn natuurlijk gewoon al lang en breed bezig met alle bands horende bij de laatste aankondigingen!

Omdat ik Slipknot vele malen heb gezien op GMM (de eerste keer in 2005), weet ik niet zeker of dit de veiligste plek is 🤣
Mijn grootste workout ooit blijft toch 2015. korn, pauze bij judas priest en dan vollebak slipknot. :D Wel even de beentjes terug strekken bij painkiller natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
En daar gaan we, zonder enige verlossing wat betreft de ontbrekende namen, het weekend in.

Sad Sponge Bob GIF by SpongeBob SquarePants

Wel de munt prijzen verhogen, geen namen droppen. Ze weten het weer leuk te brengen 😆
Sorry dat ik de spelbreker ben. Maar leggen jullie niet teveel de schuld bij Graspop? Concertje Amsterdam Arena AC/DC. Pint, dus geen halve liter; €7,60. Het is niet alleen de Graspop organisatie. We betalen overal de hoofdprijs. Alleen die €35 voor een plekje op Boneyard. Die kan ik echt niet rijmen. Voor de rest doet de horeca allemaal hetzelfde. Corona periode als excuus en gewoon de consument uitknijpen. Maar kijk daarbij ook eens naar concertkaartjes. Rond de 80 - 100 voor limp Bizkit als voorbeeld. Het gaat helemaal nergens meer over

Sorry dat ik de spelbreker ben. Maar leggen jullie niet teveel de schuld bij Graspop? Concertje Amsterdam Arena AC/DC. Pint, dus geen halve liter; €7,60. Het is niet alleen de Graspop organisatie. We betalen overal de hoofdprijs. Alleen die €35 voor een plekje op Boneyard. Die kan ik echt niet rijmen. Voor de rest doet de horeca allemaal hetzelfde. Corona periode als excuus en gewoon de consument uitknijpen. Maar kijk daarbij ook eens naar concertkaartjes. Rond de 80 - 100 voor limp Bizkit als voorbeeld. Het gaat helemaal nergens meer over
Uitknijpen valt ook wel mee. Ik zie nog steeds overal volle terrassen. En de marges zijn in de horeca toch ook echt niet erg hoog.

Pintjes in mijn stamcafe sinds begin deze maand €2.5. 😢

Maar we blijven de middenstand steunen.

Ik doelde meer op de timing. Je zou verwachten dat ze zulk "slecht nieuws" (munt prijzen omhoog) zouden proberen te doen vergeten met "goed nieuws" (meer namen aankondigen) maar dat is dus niet gebeurd. Je hebt wel gelijk dat Graspop niet de enige plek is waar de prijzen de pan uit reizen. Bij kleinschaligere plekken valt het vaak nog wel mee, gelukkig laat mijn smaak het ook toe dat soort dingen meer te bezoeken tegenwoordig :) Vanavond nog naar een concert geweest waarvoor de tickets goedkoper waren dan zo'n Arena pintje, toevallig...

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Die Arena prijzen zijn wel echt belachelijk zeg! Dan leg je dus eerst absurde prijzen neer voor een ticket. Geen enkele band is groot genoeg voor mij om meer dan 100,- neer te leggen, daar gaat het in veel gevallen al mis. Om vervolgens het dubbele te betalen voor een biertje vergeleken met gemiddelde horecaprijzen. En dan krijg je nog Bud voorgeschoteld ook! 🤮.

Hier (Den Bosch) in de horeca betaal je ook 3,50 - 3,75 voor een biertje, in die zin zijn de GMM prijzen aardig in lijn daarmee. Daar kunnen we veel van vinden maar het zijn geen absurde prijzen vergeleken met horeca in steden.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Piebe71
Pintjes in mijn stamcafe sinds begin deze maand €2.5. 😢
Hier (Den Bosch) in de horeca betaal je ook 3,50 - 3,75 voor een biertje, in die zin zijn de GMM prijzen aardig in lijn daarmee. Daar kunnen we veel van vinden maar het zijn geen absurde prijzen vergeleken met horeca in steden.
Blijf het toch ook bijzonder vinden dat bier in België een stuk goedkoper is als in Nederland, terwijl eten in Belgische restaurants een stuk duurder is als in Nederlandse restaurants.

En die goedkope bierprijzen van de kroeg kunnen ze dan niet overbrengen naar concerten in festivals? Tenminste is het prijsverschil minder groot in Nederland, zoals @mvl1980 hierboven al zegt

Goh men zou naar schijnt héél wat geinvesteerd hebben in extra voorzieningen (toiletten, douches, waterpunten). Dat men dan op een of andere manier moet verrekenen begrijp ik overigens wel.

Voor ons persoonlijk was dit de reden dat we voor 't eerst naar metaltown gaan voor 'n stukje grond. Ontbijt & douche inbegrepen en een vast stukje grond dat je naar wens kunt invullen voor nauwelijks een 90€ meer per persoon (afhankelijk van 't aantal personen vs hoeveel plaats je nodig hebt). En niet meer hoeven sleuren...

Enige nadeel dat ik mee moet rekening houden is dat ik niet meer op 5 minuten eventjes heen en weer naar de camping kan, wat zal resulteren in meer eten/drinken op het terrein dan eventjes snel iets uit de koelbox te halen.

Overigens ben ik het helemaal met je eens ivm ticketprijzen & drankprijzen ... Het begint helemaal te veramerikaansen... "premium" tickets. Zogezegde premium arena plaatsen die opgekocht zijn door de organisator/band, waar je beter zicht zou hebben... zit je 5 zitjes verder, betaal je normale prijzen.

Ik mis persoonlijk de hoogtijden van de kleinere belgische/nederlandse festivals, die toen opmerkelijk hoge ogen gooiden.
Into the grave '16 40€ voor deze lineup en een euro voor een biertje...
1742030480179.png

In 2017 keerden we terug voor weer heerlijke namen maar daarna, moest het plaats maken voor broertje Dynamo metalfest en heeft ITG me helaas al enkele jaren qua lineups niet meer kunnen bekoren. Dynamo zelf vind ik een heel gezellig sfeertje & valt nog redelijk steeds redelijk mee qua prijs.

Men zou al gaan denken dat de huidige metalfestivals te mainstream zijn geworden, metal lijkt de laatste jaren weer helemaal HOT te zijn, wat resulteert in absurde ticket prijzen. En iedereen wilt een deel van de koek.

1742031225275.png
We zijn er klaar voor :p

Inflatie gaat hard dus ook alle prijzen.
Prijzen zullen altijd stijgen en het zal nooit leuk zijn maar uiteindelijk heeft dat weinig invloed op je ervaring.

Aan de andere kant, mijn vriendin kent heel wat retailprijzen voor "kleinere" events (10-15k mensen) dat zij organiseren. Als je dan de inkoopprijs voor een tank (letterlijk) bier ziet, en rekenking houdt met nóg extra massa-korting / sponsoring, dan is 3,5 (of 3,8 euro) voor een biertje echt wel niet te verantwoorden.
Nu, dit is een persoonlijke opvatting: ik betaal liever 400-500 euro inkom met normale voedingsprijzen. Maar ik begrijp ook wel dat velen kunnen besparen op drankbonnen waardoor zij wel naar GMM kunnen gaan, terwijl dit in het eerste geval financieel onmogelijk zou worden. Alleen daarom is dit uiteraard niet wenselijk. Interessante denkoefening 😅

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Users who are viewing this thread