Sorry dat ik de spelbreker ben. Maar leggen jullie niet teveel de schuld bij Graspop? Concertje Amsterdam Arena AC/DC. Pint, dus geen halve liter; €7,60. Het is niet alleen de Graspop organisatie. We betalen overal de hoofdprijs. Alleen die €35 voor een plekje op Boneyard. Die kan ik echt niet rijmen. Voor de rest doet de horeca allemaal hetzelfde. Corona periode als excuus en gewoon de consument uitknijpen. Maar kijk daarbij ook eens naar concertkaartjes. Rond de 80 - 100 voor limp Bizkit als voorbeeld. Het gaat helemaal nergens meer over
Goh men zou naar schijnt héél wat geinvesteerd hebben in extra voorzieningen (toiletten, douches, waterpunten). Dat men dan op een of andere manier moet verrekenen begrijp ik overigens wel.
Voor ons persoonlijk was dit de reden dat we voor 't eerst naar metaltown gaan voor 'n stukje grond. Ontbijt & douche inbegrepen en een vast stukje grond dat je naar wens kunt invullen voor nauwelijks een 90€ meer per persoon (afhankelijk van 't aantal personen vs hoeveel plaats je nodig hebt). En niet meer hoeven sleuren...
Enige nadeel dat ik mee moet rekening houden is dat ik niet meer op 5 minuten eventjes heen en weer naar de camping kan, wat zal resulteren in meer eten/drinken op het terrein dan eventjes snel iets uit de koelbox te halen.
Overigens ben ik het helemaal met je eens ivm ticketprijzen & drankprijzen ... Het begint helemaal te veramerikaansen... "premium" tickets. Zogezegde premium arena plaatsen die opgekocht zijn door de organisator/band, waar je beter zicht zou hebben... zit je 5 zitjes verder, betaal je normale prijzen.
Ik mis persoonlijk de hoogtijden van de kleinere belgische/nederlandse festivals, die toen opmerkelijk hoge ogen gooiden.
Into the grave '16 40€ voor deze lineup en een euro voor een biertje...
In 2017 keerden we terug voor weer heerlijke namen maar daarna, moest het plaats maken voor broertje Dynamo metalfest en heeft ITG me helaas al enkele jaren qua lineups niet meer kunnen bekoren. Dynamo zelf vind ik een heel gezellig sfeertje & valt nog redelijk steeds redelijk mee qua prijs.
Men zou al gaan denken dat de huidige metalfestivals te mainstream zijn geworden, metal lijkt de laatste jaren weer helemaal HOT te zijn, wat resulteert in absurde ticket prijzen. En iedereen wilt een deel van de koek.