Graspop Metal Meeting 2025

Aan de andere kant, mijn vriendin kent heel wat retailprijzen voor "kleinere" events (10-15k mensen) dat zij organiseren. Als je dan de inkoopprijs voor een tank (letterlijk) bier ziet, en rekenking houdt met nĆ³g extra massa-korting / sponsoring, dan is 3,5 (of 3,8 euro) voor een biertje echt wel niet te verantwoorden.
Nu, dit is een persoonlijke opvatting: ik betaal liever 400-500 euro inkom met normale voedingsprijzen. Maar ik begrijp ook wel dat velen kunnen besparen op drankbonnen waardoor zij wel naar GMM kunnen gaan, terwijl dit in het eerste geval financieel onmogelijk zou worden. Alleen daarom is dit uiteraard niet wenselijk. Interessante denkoefening šŸ˜…
Die drankprijs hoeft ook niet enkel de drank, het transport ervan en de bediening te bevatten. Die drank moet ook voldoende mee opbrengen voor het betalen van artiesten, lonen van vaste medewerkers, het podium, licht, geluid, onderhoud van servers, promotie, elektriciteit, water, catering, ... . Als ze nu 1 euro per drankje en maar 1 euro winst maken (kostprijs van 2 euro dus) is die ene euro nog steeds onvoldoende winst om op het einde alles te betalen. Er zit meer achter een drankje dan gewoon een drankje. Met die 309 euro of 119 euro die iedereen betaald alleen zouden ze het niet halen

Even iets totaal anders. Ik zat zo te denken, als het budget van Flogging Molly vrijkomt. Zouden ze dat dan niet eerder misschien gebruiken voor nog iets sterks bij te boeken op vrijdag of zondag? Die dagen kunnen dat gebruiken, donderdag heeft dat niet nodig. Desnoods zelfs water later beginnen op donderdag op de Jupiler stage of wat vroeger stoppen. Of de bands een of twee extra nummers laten spelen. En dan op zondag of vrijdag ergens vroeger starten of later eindigen evt

Even iets totaal anders. Ik zat zo te denken, als het budget van Flogging Molly vrijkomt. Zouden ze dat dan niet eerder misschien gebruiken voor nog iets sterks bij te boeken op vrijdag of zondag? Die dagen kunnen dat gebruiken, donderdag heeft dat niet nodig. Desnoods zelfs water later beginnen op donderdag op de Jupiler stage of wat vroeger stoppen. Of de bands een of twee extra nummers laten spelen. En dan op zondag of vrijdag ergens vroeger starten of later eindigen evt
Een podiumheadliner bewust niet vervangen omdat een uitverkochte dag het niet meer nodig heeft. Vooral een goede manier om aan reputatieschade te doen... Daarnaast veronderstel je dat die vrijdag/zondag zo slecht verkopen dat er noodgrepen nodig zijn, en dat lijkt me ook niet het geval.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en nikita
Een podiumheadliner bewust niet vervangen omdat een uitverkochte dag het niet meer nodig heeft. Vooral een goede manier om aan reputatieschade te doen... Daarnaast veronderstel je dat die vrijdag/zondag zo slecht verkopen dat er noodgrepen nodig zijn, en dat lijkt me ook niet het geval.
Stick To Your Guns kan toch overpakken? Of Hatebreed en in de marquee iets anders zetten, al dan niet met doorschuiven

Edit. Kleine bedenking, ik besef juist dat van marquee naar Jupiler eigenlijk een downgrade zou zijn. Dus Hatebreed naar Jupiler zie ik niet gebeuren. Maar uitsluiten doe ik het niet want die band is vrij flexibel lijkt het

Laatst bewerkt:

Ik denk dat alle namen inmiddels toch al wel vastliggen en dat het gewoon alleen nog een vervanger van Flogging Molly regelen is.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Kleine bedenking, ik besef juist dat van marquee naar Jupiler eigenlijk een downgrade zou zijn. Dus Hatebreed naar Jupiler zie ik niet gebeuren. Maar uitsluiten doe ik het niet want die band is vrij flexibel lijkt het

Kleine bedenking, ik besef juist dat van marquee naar Jupiler eigenlijk een downgrade zou zijn. Dus Hatebreed naar Jupiler zie ik niet gebeuren. Maar uitsluiten doe ik het niet want die band is vrij flexibel lijkt het

Jupiler en Marquee is tegenwoordig wel even groot en denk dat dat ook niet zo heel veel verschil meer is als je afsluiter bent. Maar ze gaan gewoon een vervanger boeken en niet schuiven

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Piebe71
Jupiler en Marquee is tegenwoordig wel even groot en denk dat dat ook niet zo heel veel verschil meer is als je afsluiter bent. Maar ze gaan gewoon een vervanger boeken en niet schuiven
Jupiler sta lager dan marquee op de poster dus veel Amerikaanse boekers zien dat als downgrade denk ik hoor. Want uw bedenking maakte ik mezelf ook wel

Maar gewoon vervangen is uiteraard ook een optie. Ook het beste voor de mensen met een donderdag ticket

Users who are viewing this thread