Graspop Metal Meeting 2025

I just noticed that both Landmvrks and Dead poet society are listed on the south stage in the poster but on the lineup list in the Graspop website they appear on the north stage :unsure:

Ik heb een driedubbele clash. Niet te doen dit. Hoop echt dat het nog een beetje schuift; Epica op zo'n hoge spot gaat vast en zeker een heel gave show ervan maken, Flogging Molly is alweer een hele tijd geleden dat ik die zag, en Pertubator is gewoon altijd enorm sterk.

@Loek123 had in de groepsapp al uitgevogeld dat Flogging Molly qua koekdoosmethode de meest unieke is, omdat die er bijna nooit staat (eerder Werchter).

Denk ook dat je geluk hebt dat ze als Jupiler headliner eerder met Maiden of Powerwolf zullen overlappen, en met Pertubator zullen ze sowieso niet clashen: volgens mij spelen Jupiler en Metaldome altijd afwisselend van elkaar a la de mainstages.

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias
Ok, so my schedule for this year hopefully will look something like this. A few bands will have some overlap but still it seems to shape quite well. Toughest let goes would be Paradise Lost, Julie Christmas, Carcass, Dethklok, Airbourne, The Dead Daisies, Katatonia and Triptykon. But what can you do, it is impossible to catch everything I like!

Thursday

Hatebreed
Flogging Molly
Iron Maiden
Epica
Dream Theater
Soen/Alestorm
Motionless In White
Death Angel/Beast In Black
Landmvrks
The Raven Age
Psychonaut
Deafheaven

Friday

Slipknot
Headliner?/ Opeth/Jinjer
Falling In Reverse
Blood Incantation
Poppy (hope for)
Polaris
Jerry Cantrell
Northlane
Knocked Loose
Green Lung
Myles Kennedy
Tremonti
Spectral Wound
TBA

Saturday

Nine Inch Nails
Korn
TBA
Imminence
Spiritbox
Lorna Shore/Novelists
The Warning
Primordial
Bad Wolves
Sylosis
TBA/Last Train
TBA/Whitechapel
TBA/DHG

Sunday

Judas Priest
King Diamond
In Flames
Savatage
Heaven Shall Burn
Currents (hope for)
Fit For An Autopsy/Nothing More
- don't know here,
have to listen to the bands -
Creeper
TBA
Amira Elfeky

All in all it seems like a pretty good edition for me. Looking forward to it!

PS: I really wish the missing headliner could be Rise Against or Marilyn Manson or Shinedown, but I secretly wish for Lamb Of God out of nowhere.

Ongeloofelijk dat Thrice hier als afsluiter staat van de jupiler stage staat (andere dagen voorbehouden voor airbourne,flogging molly,jinjer)...op andere festivals staan deze toch maar in de late namiddag....bij jera staan ze zelf in diepe undercard...of mis ik hier iets?

@Loek123 had in de groepsapp al uitgevogeld dat Flogging Molly qua koekdoosmethode de meest unieke is, omdat die er bijna nooit staat (eerder Werchter).

Denk ook dat je geluk hebt dat ze als Jupiler headliner eerder met Maiden of Powerwolf zullen overlappen, en met Pertubator zullen ze sowieso niet clashen: volgens mij spelen Jupiler en Metaldome altijd afwisselend van elkaar a la de mainstages.
Ik vermoed dat ze licht met Iron Maiden clashen(vooral loop tijd) en vol met powerwolf.
Mijn plan is ook om snel bij Maiden weg te gaan om nog een groot gedeelte Flogging te zien

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Ongeloofelijk dat Thrice hier als afsluiter staat van de jupiler stage staat (andere dagen voorbehouden voor airbourne,flogging molly,jinjer)...op andere festivals staan deze toch maar in de late namiddag....bij jera staan ze zelf in diepe undercard...of mis ik hier iets?
Met Thrice zitten we op de zondag en dan is het bij GMM altijd wat lastiger qua afsluiters.
Verder kun je ook nagaan wat zouden andere afsluiters kunnen zijn, waarschijnlijk heb je dezelfde discussie.

Ik verbaas me meer over het vroege tijdstip van Psychonaut. Hoop dat het tenten plaatsen een beetje opschiet nu niet alles op de boneyard komt, zodat ik ze kan zien.

Late to the party (due to an office party), maar heel blij met deze drop
Alestorm, Crossfaith, Dethklok, Knocked Loose, Landmvrks, Opeth, Paleface Swiss, Polaris, Speed, Stick To Your Guns, Tremonti
En een paar waarvoor ik ff moet inluisteren vanmiddag, maar zit ongetwijfeld nog wel wat tussen

Laat juni maar komen!

Flogging Molly moet je juist van voren meepakken. Niet stil staan, maar gaan!

Is er guinness op de tap op Graspop ?
Ja ik denk dat ik daar mijn dagje ga afsluiten. Eerst ff Mass Hysteria in de Metal Dome aanschouwen en dan feesten bij Floggy. Lekker hoog in de energie terug naar de auto.

Qua nieuwkomers voor de donderdag weinig dat ik hoef te zien. Landmarks wil ik wel een kans geven. Wel echt ellendige clashes. De openingsoverlap tussen Psychonaut en Deafheaven is ronduit debiel. Had met name van die laatste deze lage spot niet verwacht. Dan komt een tijd niet echt wat spannends om Landmarks, Death Angel en Charlotte Wessels tegelijk te hebben.. maar veruit de pijnlijkste is Orbit Culture tijdens Dream Theater. Mijn twee belangrijkste redenen om te gaan maar DT wint wel. Tof om daarna Epica te zien op de plek waar ze horen.

Nieuw fenomeen: nu hopen dat de timetable iets anders zegt en het clashfeest zichzelf spontaan oplost.

Heb ook al wel uitgerekend net als @Joslittel op basis van de clashfinder van 2024 dat Charlotte Wessels (voor mij hopelijk) clasht met Landmvrks en net niet/net wel met Beast in Black. Al zal Jos dan weer hopen op een clash met BiB.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
dacht net als vorige jaren op donderdag 5 bands per mainstage rest van de dagen 6. beginnen op donderdag dus later.

dacht net als vorige jaren op donderdag 5 bands per mainstage rest van de dagen 6. beginnen op donderdag dus later.

Ja de meeste clashfinders die er nu zijn, hebben dat ook allemaal. En dan lijkt Charlotte Wessels inderdaad met Landmvrks te clashen

Users who are viewing this thread