Graspop Metal Meeting 2025

Eerlijk gezegd ben ik ook meer benieuwd naar een liveset van NIN dan dat ik dat met Tool had. Terwijl ik niet echt een fervent luisteraar was van het oudere werk. Zag ze redelijk vaak voorbij komen op MTV volgens mij. Tool heb ik eigenlijk redelijk lang bewust genegeerdšŸ¤£

Eerlijk gezegd ben ik ook meer benieuwd naar een liveset van NIN dan dat ik dat met Tool had. Terwijl ik niet echt een fervent luisteraar was van het oudere werk. Zag ze redelijk vaak voorbij komen op MTV volgens mij. Tool heb ik eigenlijk redelijk lang bewust genegeerdšŸ¤£
Heb Nine Inch Nails heel wat jaren geleden twee keer gezien. Een keer een losse show ergens en een keer als late night act op Rock Am Ring, ik vermoed 2013. Wat was dat toen goed!

Ik kan een ieder die twijfelt alleen maar van harte aanbevelen om ze een kans te geven, mochten ze op Graspop staan.

@Piebe71 heb het even teruggezocht: @Jamel was de eerste die daadwerkelijk de naam heeft gekoppeld aan mijn methode. Maar jij was wel de tweede persoon in de zoekopdracht.

Maar zie ook dat je een eigen methode hebt, misschien moet je daar al vroeg mee beginnen en eens helemaal van de kaart zijn bij Beast in Black, dan kan je het misschien aan! En anders biertje extra bij Powerwolf!

De Piebe-methode toepassen. Biertje extra en gewoon een feestje bouwenšŸ˜‰

@Piebe71 heb het even teruggezocht: @Jamel was de eerste die daadwerkelijk de naam heeft gekoppeld aan mijn methode. Maar jij was wel de tweede persoon in de zoekopdracht.

Maar zie ook dat je een eigen methode hebt, misschien moet je daar al vroeg mee beginnen en eens helemaal van de kaart zijn bij Beast in Black, dan kan je het misschien aan! En anders biertje extra bij Powerwolf!
Wat vet! Ik was me er tot nu toe helemaal niet van bewust dat ik een bijdrage heb kunnen leveren aan het ontstaan van een heus forum fenomeen.

OOOOHHHHH Head Like A Hole is een cover van Nine Inch Nails ontdek ik juist :oops:Ik dacht al dat die titel zegt mij iets en inderdaad in 2004 ofzo stond dat nummer inderdaad op mijn mp3speler maar dan de versie van A.F.I!
Nu begin ik toch op NIN stillekes aan eigenlijk te hopen ...

OOOOHHHHH Head Like A Hole is een cover van Nine Inch Nails ontdek ik juist :oops:Ik dacht al dat die titel zegt mij iets en inderdaad in 2004 ofzo stond dat nummer inderdaad op mijn mp3speler maar dan de versie van A.F.I!
Nu begin ik toch op NIN stillekes aan eigenlijk te hopen ...
Hopelijk dan 'You're going to get what you deserve' šŸ˜€

En dan eindelijk weer eens deze bangers op de setlist:

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias en won666
Zo juist een halfuurtje geluisterd naar NIN, 'k moet zeggen dat valt ferm tegen, doet me denken aan de pop/rock van Lenny Kravitz. Maar zal ze live op Graspop zeker een kans geven, vorig jaar ook argwanig tegenover Bring Me The Horizon en uiteindelijk vond ik ze toch te pruimen.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: mees en Steph85
Zo juist een halfuurtje geluisterd naar NIN, 'k moet zeggen dat valt ferm tegen, doet me denken aan de pop/rock van Lenny Kravitz.
Dan denk ik dat je niet heel goed geluisterd hebt, dat is toch hele andere muziek? Maar ik kijk sowieso met verbazing naar waar mensen hier NIN allemaal mee vergelijken, hoe "soft" ze ingeschat worden. Ik begin me bijna af te vragen of ik zelf al die jaren naar een andere band heb geluisterd...

Net even wat nummers aangezet, maar ben geen enkel nummer tegen gekomen waarvan ik denk dat het niet zou werken op Graspopā€¦

De meeste van die nummers exploderen live gewoon verwacht ik.

Het klinkt voor mij een beetje als Korn die een ander genre uitprobeert? Ook soms van die rare zang of vreemde instrumentale stukjes

• Leuk
Waarderingen: dvdh666 en festivalryo
In tegenstelling tot andere jaren pak ik dit jaar de weg van de ontspanning.
Staan al mooie namen op de lijst en als straks de time tables komen en iedereen gaat schreeuwen dan merk ik
dat er vaak een paar pareltjes boven drijven.

Alles al gehoord en beluisterd,..vluchtig, ik wacht nog even de rest af. Dit jaar lekker op Metal Park en wakker worden met een kop koffie en een eigen gebakken eitje en daarna lekker op de bank een 2e bak koffie

Geen 12 uur al op het terrein lopen (mits er een niet te missen bandje komt) en anders lekker rond 3 (afhankelijk van de time table) naar het terrein.

Dit jaar gaan we weer voor mooie zonnige momenten en zo houden de voetjes het beter vol tot einde headliners

nu post je net allemaal nummers van voor 2000... dat is - volgens echte kenners - dus wĆ©l graspop materiaal, maar muziektechnisch is het kwaliteitsloze bagger šŸ«„

Komende tour spelen zij geen nummers van voor 2000?
Graag een uiteenzetting waarom het muziektechnisch kwaliteitsloze bagger is.

Komende tour spelen zij geen nummers van voor 2000?
Graag een uiteenzetting waarom het muziektechnisch kwaliteitsloze bagger is.
Niet mijn woorden, dus voor die verklaring moet je bij anderen zijn.
Ik wil niet liever dan NIN op Graspop... maar wat ken ik er ook van, ik zit niet elke dag in een opnamestudio.

Wachten tot we zeker weten of ze komen voor we zeggen en samen bepalen of het een GMM band is ?
Wat heeft het dan nog voor zin? Als graspop bepaalt dat iets een graspop band is door ze te boeken, heeft het toch weinig zin om dat daarna nog tegen te spreken šŸ˜…

Ben benieuwd wat we nog kunnen verwachten bij die laatste 40 a 50 namen
Naast de headliners hebben een aantal dagen nog wel echt even wat power nodig op het gebied van logo namen
Is op basis van de huidige poster erg moeilijk in te schatten hoe veel sub headliners we nu al hebben bijvoorbeeld en hoe veel er nog moeten komen
Als we het lijstje van tourende bands bekijken, zijn er nog wel heel wat mooie kanshebers die niet zouden misstaan op een hoge mainstage spot of als headliner van een andere stage, zoals bijvoorbeeld: Opeth, Meshuggah, Sepultura, A day to remember, Bullet for my valentine, Black country communion, Exodus, Knocked lose, Europe, Alestorm, Rise against

Users who are viewing this thread