Graspop Metal Meeting 2025

Heb weinig keuze :ROFLMAO:
Ik sta in het onderwijs & Graspop valt nu eenmaal telkens in het midden van onze examenperiode. Gelukkig heb ik een topcollega die me altijd op vrijdag "vrij roostert" van het examentoezicht.
Afgelopen schooljaar vielen de resultaatsbesprekingen echter op maandag na Graspop, iets wat dit jaar opnieuw zo zal zijn.

Oef, dat is wel pech hebben. Bij ons zijn het gewoon de "inhaalexamens" op maandag, dus kan ik toch nog een dag bekomen.

Heb weinig keuze :ROFLMAO:
Ik sta in het onderwijs & Graspop valt nu eenmaal telkens in het midden van onze examenperiode. Gelukkig heb ik een topcollega die me altijd op vrijdag "vrij roostert" van het examentoezicht.
Afgelopen schooljaar vielen de resultaatsbesprekingen echter op maandag na Graspop, iets wat dit jaar opnieuw zo zal zijn.
Ik werk ook in het onderwijs, met ruilen lukt een vrije vrijdag wel ja, maar dat festivals al op donderdag beginnen is voor mij ook niet gunstig. Zoals sommige hier een weekje kunnen vrij nemen rond Graspop is erg fijn.
In het onderwijs heb je genoeg vrij, maar niet altijd wanneer jij zelf vrij zou willen. Elk voordeel een nadeel.

Denk dat Powerwolf wel breder gedragen wordt dan Lindemann solo. Niet dat Powerwolf nou echt hits heeft, maar Lindemann heeft toch ook niks aan hits. Een artiest die solo gaat staat gewoon niet als headliner op Graspop, kijk ook maar naar Bruce Dickinson en Corey Taylor. Denk dat zij beiden wel meer bekendheid hebben met hun solo repertoire dan Lindemann.

Powerwolf speelt ondertussen gewoon in de uitverkochte AFAS met misschien wel meer populariteit dan Lindemann. Is toch gewoon een logische naam om naar headliner te promoveren?
Niet dat ik denk dat lindemann komt en of ie dan een hoge spot zou hebben.. maar euh ozzy was toch ook headliner ondanks dat ie solo gegaan is? 😂 ff advocaat van de duivel spelen...

Maar powerwolf als headliner vind ik ook vreemd.. wist niet dat die zo populair geworden waren

Niet dat ik denk dat lindemann komt en of ie dan een hoge spot zou hebben.. maar euh ozzy was toch ook headliner ondanks dat ie solo gegaan is? 😂 ff advocaat van de duivel spelen...

Maar powerwolf als headliner vind ik ook vreemd.. wist niet dat die zo populair geworden waren

Klopt, daar had ik op dat moment nog niet aan gedacht, en in zekere zin kan je Alice Cooper ook noemen, al weet ik niet echt of dat telt als solo artiest als je daarvoor de Alice Cooper band bent. Maar Ozzy is in die zin dan de uitzondering op de regel en een stuk bekender dan Till.

• Leuk
Waarderingen: Eno en Alma
Tuska (FI) (27 - 29 jun) met 7 nieuwe namen: In Flames als headliner en verder Apocalyptica (Plays Metallica Vol. 2), Bambie Thug, Bokassa, Bad Wolves, Insomnium, Polaris & Whitechapel
Bekijk bijlage 11007
In Flames zou ook een mooie Northstage afsluiter zijn. Lorna Shore vind ik meer voor de Marquee.
Summer Breeze added 30 new bands for August 2025
Bekijk bijlage 11003
Machine Head, Gojira, Bliņd Guardian en zelfs In Extremo boven Within Temptation..Dude..je had een taak!
WT, Machine Head en misschien Gojira als headliner en de rest als sub.

• Leuk
Waarderingen: sven.cr
Machine Head, Gojira, Bliņd Guardian en zelfs In Extremo boven Within Temptation..Dude..je had een taak!

Let wel, het is een Duits festival, dus Blind Guardian en In Extremo hoog is logischer als je het zo bekijkt!

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Dat ze dat in België dan niet snappen als ze fleddy, helmut of brutus boeken en dan in de metaldome proppen.
Jullie mogen best iets meer chauvinisme hebben
Vind dat net logisch..

1. We zijn een klein land en moeten genoeg spraakmakende namen zetten om een festival uit te verkopen
2. De groepen die we hebben klinken vaak niet internationaal genoeg.
3. Persoonlijk ga ik naar een festival om bands te kunnen zien die ik niet op nog 20 andere festivals kan zien diezelfde zomer. Zit niet te wachten op belgische bands op plaatsen waar echte kleppers kunnen staan..

Dat ze dat in België dan niet snappen als ze fleddy, helmut of brutus boeken en dan in de metaldome proppen.
Jullie mogen best iets meer chauvinisme hebben
Ik denk dat je dat breder kunt zien.
Channel Zero en Brides of Lucifer stond ooit vrij hoog. Spoil Engine en Stake staan ook op de main.
In de muziekindustrie wordt vaak gesproken van de afzetmarkt Benelux.
Dus als je ook Nederlandse bands meeteld, doen ze het best goed met ook nog eens Within Temptation, Ayreon, Epica, Vandeberg Moonkings, Legion of the Damned, The Gathering, Pestilence, Kohn Coffey, Textures, Delain, Asrai, Carach Angren, Asphyx, The Charm the Fury, God Dethroned, Heidevolk en ik zal er vast nog wat vergeten.

• Leuk
Waarderingen: Timmy
In Flames zou ook een mooie Northstage afsluiter zijn. Lorna Shore vind ik meer voor de Marquee.

Normaal toch dat die boven Within temtation staan. Is puur omdat ze Nederlands zijn en een paar hitjes hebben hier dat ze enkel in Benelux zo hoog staan. Misschien moeten we eens een poll doen tussen Nederland (WT) en België (Amenra) als headliner. Voor mij een no brainer en het is niet WT

Laatst bewerkt:
  • Winning
  • Thinking
Waarderingen: Alma en Joe

Users who are viewing this thread