Graspop Metal Meeting 2025

Tuska (FI) (27 - 29 jun) met 7 nieuwe namen: In Flames als headliner en verder Apocalyptica (Plays Metallica Vol. 2), Bambie Thug, Bokassa, Bad Wolves, Insomnium, Polaris & Whitechapel
Screenshot 2024-11-06 at 10.10.11.jpg

Laatst bewerkt:
Dat was goed voor ene keer denk ik dan toch, laat die maar voor de kleinere festivals. Ge gaat hellmut toch niet hoog op u mainstage zetten zeker? Als het zelfs een Belgische metalband de laatste jaren niet lukt om hoger te staan als openingsact op de mainstages.

Misschien absoluut niet hoog, maar zie dit wel zitten als eventuele opener van een Main Stage. Gewoon even wat opwarmen of wakker worden met enkele klassiekers, zie niet zitten waarom dit niet zou kunnen. Als het dan niet je ding is, blijf je gewoon wat langer rusten op de camping. Kan je wel doen als ze de North of South stage zouden openen.
Beetje zoals Phil Campbell die met z'n Bastard Sons een Motörhead setlist bracht als dagopener.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en Koekdoos
Visions of Atlantis was al aangekondigd voor Rock Harz begin juli. Maar nu ook eind augustus in Oostenrijk. Dus kan zowel Graspop als Alcatraz worden nu

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Visions of Atlantis was al aangekondigd voor Rock Harz begin juli. Maar nu ook eind augustus in Oostenrijk. Dus kan zowel Graspop als Alcatraz worden nu

Beter gewoon Graspop! Maar Oostenrijk is ook wel een thuiswedstrijd voor ze, dus met wat mazzel hoeft dat niks te betekenen.

Eerlijk gezegd, denk ik niet dat we deze week op een GMM aankondiging moeten hopen.
Nog tot en met vrijdag is het op Studio Brussel "de week van de jaren nul". Dus een thema week, met op vrijdag een top 100 (of zo) waarvoor de mensen kunnen stemmen.

Dat past niet samen met een eventuele aankondiging van Graspop met de eerste namen, dat zou op StuBru direct aandacht krijgen.
OK, namen als Within Temptation, Evanescence of Slipknot zijn natuurlijk ook uit de jaren 2000, maar toch, ik gok eerder op volgende week, en dan nog meer op dinsdag dan op maandag (omwille van maandag = feestdag in België).

(sorry om de hoop de kop in te drukken)

Eerlijk gezegd, denk ik niet dat we deze week op een GMM aankondiging moeten hopen.
Nog tot en met vrijdag is het op Studio Brussel "de week van de jaren nul". Dus een thema week, met op vrijdag een top 100 (of zo) waarvoor de mensen kunnen stemmen.

Dat past niet samen met een eventuele aankondiging van Graspop met de eerste namen, dat zou op StuBru direct aandacht krijgen.
OK, namen als Within Temptation, Evanescence of Slipknot zijn natuurlijk ook uit de jaren 2000, maar toch, ik gok eerder op volgende week, en dan nog meer op dinsdag dan op maandag (omwille van maandag = feestdag in België).

Ik denk gewoon nog maandag. In Nederland is er geen feestdag dus er vast wel Nederlander die op de knop kan drukken die dag.

Buiten dat kunnen ze het ook helemaal geautomatiseerd doen.

Werchter gaat zich echt niet inhouden met een aankondiging deze week omwille van dat thema op StuBru. Daarnaast rapporteren die ook gewoon over de verkiezeingen in Amerika en hoorde ik reclame voor het concert van Ghost. Het is echt niet dat er totaal niets gemeld wordt van actueel nieuws.
Trouwens, de kans dat een headliner van Graspop niet reeds bestond in de jaren 2000 is bijzonder klein, dus zouden ze er gewoon nog een nummer na kunnen draaien uit die jaren ook...

• Leuk
Waarderingen: johanra
Download heeft al laten weten op dinsdag 12/11 met een aankondiging te komen. Als daar een "nieuwe" grote headliner bij zit die ook op Graspop staat is de kans wel groot dat ook Graspop gaat aankondigen
Een grote nieuwe headliner verwacht ik niet, Download headliners zijn waarschijnlijk Greenday, Sleep Token, Korn
Wellicht dat ze nog wel een second stage headliner delen? iets als Volbeat of Slayer zou misschien nog kunnen, maar denk toch niet dat we te veel naar Download moeten kijken.

Werchter gaat zich echt niet inhouden met een aankondiging deze week omwille van dat thema op StuBru. Daarnaast rapporteren die ook gewoon over de verkiezeingen in Amerika en hoorde ik reclame voor het concert van Ghost. Het is echt niet dat er totaal niets gemeld wordt van actueel nieuws.
Trouwens, de kans dat een headliner van Graspop niet reeds bestond in de jaren 2000 is bijzonder klein, dus zouden ze er gewoon nog een nummer na kunnen draaien uit die jaren ook...
Inderdaad, een slipknot is een typische jaren 2000 band bijvoorbeeld, hetzellfde met korn

Users who are viewing this thread