Graspop Metal Meeting 2025

🛎🥳 Festileaks VoorSpel 2025 van start: win Ticketmaster-bon met jouw beste voorspelling 🥳🛎

Op het Festileaks Forum is 1 oktober het VoorSpel weer begonnen, de jaarlijkse competitie waarbij je kunt voorspellen welke artiesten volgende zomer op de festivals belanden. Dit jaar is er een speciale editie, waarbij je slechts 1 act raadt die volgens jou de meeste festivals gaat pakken in 2025. Speel mee en maak kans op een Ticketmaster Cadeaubon!

VoorSpel de Festival-Del!
Dit jaar zoeken we de ‘Festival-Del’. Dat is de naam die we geven aan de artiest die volgend jaar op de meeste festivals gaat staan. De act die geen braderie of straathoek overslaat, en waarvoor je wel heel erg je best moet doen om ‘m te ontwijken.

Wie wordt jouw Festival-Del? Check de simpele spelregels op het Forum en laat jouw voorspelling achter!

Link naar het topic:

Leuk en snelheid geboden want veel leuks is al weg,..ben daarom maar voor Skillet gegaan aangezien ze binnenkort ook nieuw materiaal droppen

• On fire
Waarderingen: Royke
Kunnen Sleep Token ook wel met potlood noteren, staan op RaR begin juni. Geen headliner hoor, maar wel stuk hoger dan de vorige passage. Op zijn minst Marquee headliner, misschien zelfs logoband op main. Verwacht ook Lorna Shore, iets lager dan ST maar ook veel hoger dan bij de vorige passage. Stonden beiden in Metal Dome volgens mij? Toen al te klein, nu al helemaal.

Kunnen Sleep Token ook wel met potlood noteren, staan op RaR begin juni. Geen headliner hoor, maar wel stuk hoger dan de vorige passage. Op zijn minst Marquee headliner, misschien zelfs logoband op main. Verwacht ook Lorna Shore, iets lager dan ST maar ook veel hoger dan bij de vorige passage. Stonden beiden in Metal Dome volgens mij? Toen al te klein, nu al helemaal.
in de RaR aankondiging stond dat Sleep Token exclusief op RaR/RiP stonden in Europa

Ik verwacht Lorna Shore als marquee headliner en sleep token als mainstage sub, als ze er staan (op een zwakke dag zou ST wellicht nog de north head kunnen zijn)

Sleep Token hun exclusiviteit op RaR was een beetje een vaag verhaal of die nu wel of niet exclusief waren, het was op de ene pagina weggehaald en op de andere niet. Al zou het me ook niet verbazen als dit is gedaan zodat ze Download kunnen headlinen.

in de RaR aankondiging stond dat Sleep Token exclusief op RaR/RiP stonden in Europa
Zie het nu ook ja. Gelukkig had ik met potlood geschreven, kan ik het nog uitgummen!

Van de RaR bands kunnen we er wel een paar opschrijven: Slipknot (met pen!), A Day To Remember, Jinjer, Lorna Shore, Powerwolf, The Ghost Inside.

Een aantal hiervan staat ook op Tons of Rock. Van ToR zou Alestorm een kandidaat zijn. Zeker in combinatie met Electric Callboy voor een feestmetal-avond!
Op Nova Rock staan Slipknot, Electric Callboy en Lorna Shore,

Alles opgeteld: Slipknot, EC, Powerwolf als (co) headliners, andere genoemde bands logobands voor Main?

Zie het nu ook ja. Gelukkig had ik met potlood geschreven, kan ik het nog uitgummen!

Van de RaR bands kunnen we er wel een paar opschrijven: Slipknot (met pen!), A Day To Remember, Jinjer, Lorna Shore, Powerwolf, The Ghost Inside.

Een aantal hiervan staat ook op Tons of Rock. Van ToR zou Alestorm een kandidaat zijn. Zeker in combinatie met Electric Callboy voor een feestmetal-avond!
Op Nova Rock staan Slipknot, Electric Callboy en Lorna Shore,

Alles opgeteld: Slipknot, EC, Powerwolf als (co) headliners, andere genoemde bands logobands voor Main?
Zie hieronder een overzicht dat ik een tijdje terug had gemaakt
Mijn overzicht van geruchten weer even bijgewerkt.

Headliners:
Slipknot
Iron Maiden (op donderdag)
Volbeat? (Zou ook nog naar Werchter kunnen gaan)
Def Leppard
Sabaton (nieuw album, maar nog geen concrete tour geruchten?)
Faith no more

Logo bands:
Powerwolf (zou ook wel als north head kunnen)
Hollywood vampires
A day to remember
Alestorm
Dream theater
Airbourne
Meshuggah
Halestorm (support van Maiden tijdens Graspop)
Hatebreed
In Flames
Lorna Shore
Heaven Shall Burn
Sleep token (soort van exlusief RaR maar vaag verhaal, dus geen idee)
Heart
Journey (als die mee gaan naar Europa met Def Leppard)
Sepultura

Overig:
Jinjer
Feuerschwanz
The Ghost inside
Gloryhammer
Windrose
Kissin Dynamite
Battle Beast
Majestica
Myrath
Orbit Culture
Seether
The Halo Effect
Korplikaani
Sonata Artica
Marko Hietala
Gutalax
Sacred Reich
Hellmut Lotti

Zou kunnen, maar touren tot nu toe vooral in Augustus: Within Temptation, Gojira
Wel op tour, maar zou op herhaling zijn: Electric Callboy
Bands die normaal eerder op een festival als Werchter zouden staan, maar als Graspop weer een gekke uitschieter heeft: Idles, Green day, Biffy Clyro

• Leuk
Waarderingen: mvl1980

Users who are viewing this thread