Graspop Metal Meeting 2025

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.729
8.643
Vooral dat de kans vrij klein is dat deze bands in juni België aandoen… Hoe graag ik het ook anders zie.
Grote Europese bands doen wel vaker het juni en Augustus festival seizoen. Gojira en WT zou ik nog niet afschrijven voor Graspop
I Prevail durf ik al wel af te schrijven
Verder staan de meeste interessante namen al op Alcatraz dus die moeten we ook niet meer verwachten
 

nepticot

Playlistbediener
6 nov 2023
9
8
I really can't imagine that. With Graspop, RW, Lokerse and Pukkelpop there are still so many festival alternatives where they can stand that I really can't imagine them being put away in a hall.
I just can't see them touring from mid june to mid august. I can't picture them at Pukklepop somehow so that would leave only Lokerse
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.502
782
I just can't see them touring from mid june to mid august. I can't picture them at Pukklepop somehow so that would leave only Lokerse
Een Franse band hoeft ook niet direct te touren in juni als ze uitgenodigd worden in België.
Plus, dit jaar heb ik bijvoorbeeld Architects zowel op Graspop als Wacken gezien. Dus ook juni en augustus.
Zelfde met In Flames vorig jaar, Graspop en Dynamo.
Dus voor Europese bands zou dat niet zo'n verschil maken.
Dus ik zie een Gojira best op Graspop en Dynamo staan.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.323
3.273
Er zitten ook wel kleinere festivals in het tourschema van Gojira, dus mijn theorie is:
- Zomertour 2025 in augustus
- Nieuw album eind 2025 of begin 2026
- Zomertour in 2026 in juni en juli met het nieuw album, met het nieuw album kunnen ze dan eventueel een headlinerspot krijgen op festivals zoals Download en RAR/RIP.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.771
12.433
Er zitten ook wel kleinere festivals in het tourschema van Gojira, dus mijn theorie is:
- Zomertour 2025 in augustus
- Nieuw album eind 2025 of begin 2026
- Zomertour in 2026 in juni en juli met het nieuw album, met het nieuw album kunnen ze dan eventueel een headlinerspot krijgen op festivals zoals Download en RAR/RIP.
Exact mijn gedachte. Komende zomer spelen ze alle augustus festivals uit om in 2026 een zegetocht langs de grote juni festivals te kunnen doen. Hun tour speelt zich duidelijk af in augustus. Met Europese bands is het theoretisch altijd mogelijk dat ze ook in een andere periode optreden maar ik vind het niet voor de hand liggen. Ik acht de kans 5% dat ze Graspop aandoen in 2025.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.729
8.643
Zo lang geen ander Frans festival Gojira aankondigd blijf ik het toch aannemelijk vinden dat die gewoon weer Hellfest headlinen volgend jaar.
Hellfest en Gojira hebben een goede band, en ik zie ze geen nee zeggen tegen een headline spot op Hellfest.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.476
8.720
Zo lang geen ander Frans festival Gojira aankondigd blijf ik het toch aannemelijk vinden dat die gewoon weer Hellfest headlinen volgend jaar.
Hellfest en Gojira hebben een goede band, en ik zie ze geen nee zeggen tegen een headline spot op Hellfest.

Exclusieve Hellfest 2025 show dan, iets dat Hellfest vaker voor elkaar krijgt
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

kevinr

Randprogramma
16 dec 2019
148
196
Graspop post juist filmpje op Facebook van Steel Panther. Ik denk te ver, maar hoeveel keer hebben ze t-shirt Gojira getoond, bijna helft van filmpje
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.502
782
Graspop post juist filmpje op Facebook van Steel Panther. Ik denk te ver, maar hoeveel keer hebben ze t-shirt Gojira getoond, bijna helft van filmpje
Ja daar moet je niet zo op letten denk ik. Dat is het shirt van de gitarist. Je kunt 1 van de 2 main leden van Steel Panther niet weglaten uit de video :ROFLMAO:
Hadden waarschijnlijk gewoon die video klaarstaan, of net klaar om wat actueler te blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.675
3.501
Graspop post juist filmpje op Facebook van Steel Panther. Ik denk te ver, maar hoeveel keer hebben ze t-shirt Gojira getoond, bijna helft van filmpje
Je kan inderdaad ook te ver gaan met complottheorieën 🤣. Moet het tot nou toevallig echter een beetje met @Joslittel eens zijn dat de kans op Gojira heel klein is. Hoe graag ik het ook anders zie.
#Gojira voor GMM-afsluiter
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Joslittel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
636
914
Edit: rockbeer corrigeerde mij (zie onder), ik zat even volledig mis 😊
 
Laatst bewerkt:

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.765
3.514
Zou Gojira echt zo snel terugkomen op GMM? Ondanks het succesoptreden zou het mij verwonderen als ze die voor twee jaar vastgelegd hebben. Ik kijk toch eerder naar een pukkelpop of lokerse feesten. De headliners die twee edities na elkaar kwamen zijn op één hand te tellen, niet?
Er zit toch nog een jaar tussen? Dit jaar. Machine Head is het gelukt om zelfs zonder tussenjaar nogmaals te komen. Volgens mij gebeurt met 1 tussenjaar wel vaker.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
636
914
Er zit toch nog een jaar tussen? Dit jaar. Machine Head is het gelukt om zelfs zonder tussenjaar nogmaals te komen. Volgens mij gebeurt met 1 tussenjaar wel vaker.
Ow was ik even verward, er zit inderdaad reeds een jaar tussen! De tijd gaat snel 🤣
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
409
616
Er zit toch nog een jaar tussen? Dit jaar. Machine Head is het gelukt om zelfs zonder tussenjaar nogmaals te komen. Volgens mij gebeurt met 1 tussenjaar wel vaker.
But Machine Head was first booked for 2024. For 2023 they were last minute booking because some headliner cancelled their tour or something like that.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.170
1.470
Ik heb voor alle zekerheid in presale mijn tickets al gekocht.
Ik wist ook niet hoe hard de verkoop zou kunnen gaan maar aangezien er geen Belgische datum is en Tilburg natuurlijk niet ver van de grens ligt denk ik wel eens dat er ook veel Belgen de show daar willen meepikken... En de UK shows waren ook zeer snel uitverkocht.
Het lijkt me ook enige tijd geleden dat de band nog eens op EU tour geweest zijn en met de hype die toch wat rond hun recente nummers hangt hebben ze toch ook in onze contreien wat extra bekendheid opgepikt (ongeacht de meningen over de zanger en wat we van hem vinden). :)
Waar kan je de presale verkoop vinden?
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
320
802
Edit: Heb het gevonden. Kan het dat de presale al is uitverkocht?
"Op dit moment zijn er geen tickets in deze prijssoort beschikbaar.verlaag het aantal tickets, kies een andere ticketsoort of probeer het later opnieuw."
Presale is inderdaad al lang en breed uitverkocht, zowel de FiR presale als de 013 presale. Je hebt straks om 11u nog een kans met de general sale, maar ik verwacht dat die tickets net zo hard weggaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MartinBruijn

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.170
1.470
Presale is inderdaad al lang en breed uitverkocht, zowel de FiR presale als de 013 presale. Je hebt straks om 11u nog een kans met de general sale, maar ik verwacht dat die tickets net zo hard weggaan.
Tickets zijn hopeloos. De vraag is niet of maar wanneer ze als grote headliner naar graspop komen. Ik schat 2027, 2028
 
  • Leuk
Waarderingen: MartinBruijn

Gebruikers die dit onderwerp bekijken