Graspop Metal Meeting 2025

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.502
782
Gojira is toch niet 'mainstream' genoeg voor Werchter? Tegen die tijd is het Olympische Spelen effect ook al weer weggeëbt. Qua genre zijn ze misschien te progressief en death voor Werchter, dus geef Graspop een heel goede kans. Zou automatisch een headliner zijn natuurlijk!
Nou dat kun je wel zeggen. Maar voor 2020 stonden ze origineel ook voor Pinkpop geboekt. Dan kan Werchter zeker, vooral na de boost naar het "normale publiek" door de Olympische Spelen. Zoiets wekt wel interesse. Werchter zie ik zeker als kanshebber, al zou het tuurlijk veel beter op Graspop passen.
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.307
1.168
Nou dat kun je wel zeggen. Maar voor 2020 stonden ze origineel ook voor Pinkpop geboekt. Dan kan Werchter zeker, vooral na de boost naar het "normale publiek" door de Olympische Spelen. Zoiets wekt wel interesse. Werchter zie ik zeker als kanshebber, al zou het tuurlijk veel beter op Graspop passen.
besides stond gojira niet geboekt voor een van de 2 afgelaste covid werchters?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.444
4.752
Nou dat kun je wel zeggen. Maar voor 2020 stonden ze origineel ook voor Pinkpop geboekt. Dan kan Werchter zeker, vooral na de boost naar het "normale publiek" door de Olympische Spelen. Zoiets wekt wel interesse. Werchter zie ik zeker als kanshebber, al zou het tuurlijk veel beter op Graspop passen.
Nou boekt Pinkpop soms wel wat steviger dan Werchter op metalgebied. Maar Gojira in de Barn lijkt mij geweldig.
Als het tussen GMM en RW gaat, lijkt mij Graspop wel de beste papieren hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.884
5.277
besides stond gojira niet geboekt voor een van de 2 afgelaste covid werchters?
Niet officieel, was de bedoeling in 2020 tot dat placebo zichzelf uitgenodigd had en zo de plaats van gojira had ingenomen. Die zijn dan naar vorst verhuisd.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.964
8.890
Gojira is toch niet 'mainstream' genoeg voor Werchter? Tegen die tijd is het Olympische Spelen effect ook al weer weggeëbt. Qua genre zijn ze misschien te progressief en death voor Werchter, dus geef Graspop een heel goede kans. Zou automatisch een headliner zijn natuurlijk!
Anderen zeggen het ook al, maar voor een festival als Werchter is het boeken van één van de 'hotste' metalbands van de wereld ook een goed idee. Zet hen inderdaad als headliner van de Barn en je verkoopt duizenden dagtickets. Ik zou daar met twee of drie andere toffe bands bij ook een ticket voor halen.

Desalniettemin denk ik ook dat headliner op Graspop een wat grotere kans is ja.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.764
3.514
Gojira krijgt op Graspop dezelfde status als een Slipknot: gewoon volwaardig headliner. De Barn lijkt me echt vele malen te klein voor de Fransen momenteel, maar misschien is het in juli anders. En headliner op Rock Werchter zie ik ze niet doen, al zou het wel een goede stap zijn voor het festival dat steeds meer richting de Fred Agains van deze wereld aan het groeien is. Maar van mij hoeft het niet, want Graspop is veel relaxter dan Rock Werchter qua drukte.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.728
8.639
Gojira krijgt op Graspop dezelfde status als een Slipknot: gewoon volwaardig headliner. De Barn lijkt me echt vele malen te klein voor de Fransen momenteel, maar misschien is het in juli anders. En headliner op Rock Werchter zie ik ze niet doen, al zou het wel een goede stap zijn voor het festival dat steeds meer richting de Fred Agains van deze wereld aan het groeien is. Maar van mij hoeft het niet, want Graspop is veel relaxter dan Rock Werchter qua drukte.
Barn te klein ja? Ik kan me dat niet zo goed voorstellen. Die tent is nog groter dan een ziggo dome.
maar lijkt me inderdaad meer waarschijnlijk dat ze gewoon Graspop headlinen. Zie het zelfs als south stage headliner wel gebeuren met de huidige hype.
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
196
391
Gojira krijgt op Graspop dezelfde status als een Slipknot: gewoon volwaardig headliner. De Barn lijkt me echt vele malen te klein voor de Fransen momenteel, maar misschien is het in juli anders. En headliner op Rock Werchter zie ik ze niet doen, al zou het wel een goede stap zijn voor het festival dat steeds meer richting de Fred Agains van deze wereld aan het groeien is. Maar van mij hoeft het niet, want Graspop is veel relaxter dan Rock Werchter qua drukte.
De Barn heeft als ik het goed heb een capaciteit van ongeveer 20.000 mensen. Lijkt me dus meer dan genoeg voor Gojira, wetende dat er op hetzelfde moment nog een aantal bands spelen. Ter vergelijking: Hun laatste passage in een zaal was Vorst (een goeie 8000) 2 jaar geleden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.884
5.277
De Barn heeft als ik het goed heb een capaciteit van ongeveer 20.000 mensen. Lijkt me dus meer dan genoeg voor Gojira, wetende dat er op hetzelfde moment nog een aantal bands spelen. Ter vergelijking: Hun laatste passage in een zaal was Vorst (een goeie 8000) 2 jaar geleden.
Hun laatste passage was Graspop( 58000 ) lijkt me niet verantwoord om dat in de barn te zetten
 
  • Thinking
Waarderingen: nikita

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.307
1.168
Niet officieel, was de bedoeling in 2020 tot dat placebo zichzelf uitgenodigd had en zo de plaats van gojira had ingenomen. Die zijn dan naar vorst verhuisd.
ik wist dat er iets was met 2020/2021
boh placebo, moest dat echt
gojira had frisser geweest
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.770
12.433
Als acts als Fred Again, Editors, Snow Patrol, Rosalia, etc in de Barn kunnen staan dan kan Gojira dat ook. Die tent is niet te vergelijken met welke andere festivaltent dan ook.
Ha ja precies! Hier nog een grote Gojira fan maar het zou zeker niet de grootste Barn naam zijn die daar ooit gestaan heeft. Wel absoluut één van de mooiste. Gok zomaar dat grofweg de helft van de RW bezoekers de band niet kent of alleen vaag van naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en JK79

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Ha ja precies! Hier nog een grote Gojira fan maar het zou zeker niet de grootste Barn naam zijn die daar ooit gestaan heeft. Wel absoluut één van de mooiste. Gok zomaar dat grofweg de helft van de RW bezoekers de band niet kent of alleen vaag van naam.
Gojira in de Barn heeft alle ingrediënten om een memorabel optreden te worden. Dat zou een dagticket Werchter worden waarbij de rest wat er staat mij gestolen kan worden (al is elke andere act die ik wil zien natuurlijk een mooie bonus).
Graspop Headliner als ze er staan is een zekerheid maar ik gun ze ook de Barn op Werchter en waarom niet gewoon beiden. Faith No More zou in 2022 ook beide festivals headlinen voordat ze annuleerden.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
498
539
Gojira is toch niet 'mainstream' genoeg voor Werchter? Tegen die tijd is het Olympische Spelen effect ook al weer weggeëbt. Qua genre zijn ze misschien te progressief en death voor Werchter, dus geef Graspop een heel goede kans. Zou automatisch een headliner zijn natuurlijk!
Zet maar lekker op Werchter ergens op de middag. Dan heeft GMM plaats voor headliners.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.964
8.890
Zet maar lekker op Werchter ergens op de middag. Dan heeft GMM plaats voor headliners.
Troll Dancing GIF
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken