Graspop Metal Meeting 2025

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.476
8.720
Ik gun Gojira ook wel een mooie plek op Werchter. Dat hebben ze wel verdiend!

Kan er mooi een headliner staan die meer bij mijn smaak past, hoop komend jaar toch een weekend te kunnen gaan en zowel Slipknot als Gojira als headliner is dan geen goed begin…

Edit: al kan het nog prima met een Within Temptation op de andere main!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.771
12.433
Ik gun Gojira ook wel een mooie plek op Werchter. Dat hebben ze wel verdiend!

Kan er mooi een headliner staan die meer bij mijn smaak past, hoop komend jaar toch een weekend te kunnen gaan en zowel Slipknot als Gojira als headliner is dan geen goed begin…

Edit: al kan het nog prima met een Within Temptation op de andere main!
Nee joh, Gojira ga jij ook goed vinden. Je staat ook 3e rij mee te zingen bij Epica die minstens zulke harde stukken heeft. Voor jou dus vooral de mentale oefening om de mooie melodieuze passages van Simone in je hoofd erdoorheen te zingen en je hebt ook een topshow.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.675
3.501
Nee joh, Gojira ga jij ook goed vinden. Je staat ook 3e rij mee te zingen bij Epica die minstens zulke harde stukken heeft. Voor jou dus vooral de mentale oefening om de mooie melodieuze passages van Simone in je hoofd erdoorheen te zingen en je hebt ook een topshow.
Gojira is gewoon een kwestie van inluisteren. Beginnen met Flying Whales en dan opbouwen naar de rest. Om je dan vervolgens live volledig weg te laten blazen.
Wat een show man! Ik zeg zondag afsluiten die handel🤘🥳
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.476
8.720
Nee joh, Gojira ga jij ook goed vinden. Je staat ook 3e rij mee te zingen bij Epica die minstens zulke harde stukken heeft. Voor jou dus vooral de mentale oefening om de mooie melodieuze passages van Simone in je hoofd erdoorheen te zingen en je hebt ook een topshow.

Dat wat ik van Gojira geluisterd heb, is wel een heel stuk anders dan Epica, instrumentale hardheid heeft over t algemeen ook niet zo veel invloed. Al kan ik me al niet meer herinneren hoe de zang klinkt bij Gojira…

Maar, er zijn genoeg van die extremere metalbands waarbij de intro nog wel cool is hoor!

Maar zou toch zeggen dat Epica hele andere koek is dan Gojira… Het stuk van de Olympische Spelen raakte me ook niet verder
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.170
1.470
Ik gun Gojira ook wel een mooie plek op Werchter. Dat hebben ze wel verdiend!

Kan er mooi een headliner staan die meer bij mijn smaak past, hoop komend jaar toch een weekend te kunnen gaan en zowel Slipknot als Gojira als headliner is dan geen goed begin…

Edit: al kan het nog prima met een Within Temptation op de andere main!
Voor mij zouden Gojira en Slipknot een droom zijn als absolute headliner. Within temptation zou ik wel kunnen appreciëren, ma hoe het neit meteen voor de 8ste keer te zien ofzo. Oei, hier maak ik geen vrienden mee. haha ;)
Hoop nog een antwoord te krijgen op mijn vorige vraag ivm falling in reverse.
Edit: Nog stiekem een soad erbij en een aerosmith die definitief is gestopt helaas.
Oei, we zitten in het rock werchter forum, of toch niet?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: PreFXDesigns en Piebe71

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.729
8.643
Within temptation zou ik wel kunnen appreciëren, ma hoe het neit meteen voor de 8ste keer te zien ofzo. Oei, hier maak ik geen vrienden mee. haha ;)
Letterlijk woord voor woord exact hoe ik over die band denk :p
Hoop nog een antwoord te krijgen op mijn vorige vraag ivm falling in reverse.
Ik denk dat dit concert in de 013 wel vrij snel uitverkocht zal zijn.
Of die band in juni al weer naar Europa komt geen idee, valt op dit moment nog niet echt te voorspellen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.964
8.892
Zit weer eens live video's te kijken van recente shows van Pantera. Ik weet niet of die hun tour ook weer naar volgend jaar door gaan trekken, want ze touren volgens mij nu al een aantal jaren achter elkaar. Zo wel, doe hen dan maar als headliner dit keer. Vorige keer was al heel erg tof, maar ik wil die gasten zien met een set van anderhalf uur in het donker. Floods wat midden in de nacht over de weide heen klettert. Magisch lijkt me dat.

 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
406
937
Hoop nog een antwoord te krijgen op mijn vorige vraag ivm falling in reverse.
Ik heb voor alle zekerheid in presale mijn tickets al gekocht.
Ik wist ook niet hoe hard de verkoop zou kunnen gaan maar aangezien er geen Belgische datum is en Tilburg natuurlijk niet ver van de grens ligt denk ik wel eens dat er ook veel Belgen de show daar willen meepikken... En de UK shows waren ook zeer snel uitverkocht.
Het lijkt me ook enige tijd geleden dat de band nog eens op EU tour geweest zijn en met de hype die toch wat rond hun recente nummers hangt hebben ze toch ook in onze contreien wat extra bekendheid opgepikt (ongeacht de meningen over de zanger en wat we van hem vinden). :)
 

MasterJub

Gouden Tip
12 okt 2022
253
562
Als acts als Fred Again, Editors, Snow Patrol, Rosalia, etc in de Barn kunnen staan dan kan Gojira dat ook. Die tent is niet te vergelijken met welke andere festivaltent dan ook.
Het is in dat opzicht juist altijd een probleem dat acts in de Barn staan. Dat kreng is nooit groot genoeg, je moet in de rij staan om binnen te komen, het is omsloten aan alle kanten. Voorheen gingen zelfs de deuren dicht!

Bij de gedachte van Gojira in de Barn gaan mijn nekharen al overeind. Een festival betekent voor mij vooral vrijheid, kunnen langswippen bij een band, veel dingen zien. Queuen puur en alleen om iets überhaupt mee te maken vind ik dan echt zonde. Kijk, om barrier te staan of voorvak snap ik maar anders is t echt onzin.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
496
712
Het is in dat opzicht juist altijd een probleem dat acts in de Barn staan. Dat kreng is nooit groot genoeg, je moet in de rij staan om binnen te komen, het is omsloten aan alle kanten. Voorheen gingen zelfs de deuren dicht!

Bij de gedachte van Gojira in de Barn gaan mijn nekharen al overeind. Een festival betekent voor mij vooral vrijheid, kunnen langswippen bij een band, veel dingen zien. Queuen puur en alleen om iets überhaupt mee te maken vind ik dan echt zonde. Kijk, om barrier te staan of voorvak snap ik maar anders is t echt onzin.
Tja, dat maakt de Barn wel uniek. Dit jaar een compromis dat volgens mij door iedereen werd gewaardeerd, met de achterkant open waardoor je tot ver buiten de Barn (bij sommige concerten tot aan Klub C) het optreden kon meebeleven.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.771
12.433
Het is in dat opzicht juist altijd een probleem dat acts in de Barn staan. Dat kreng is nooit groot genoeg, je moet in de rij staan om binnen te komen, het is omsloten aan alle kanten. Voorheen gingen zelfs de deuren dicht!

Bij de gedachte van Gojira in de Barn gaan mijn nekharen al overeind. Een festival betekent voor mij vooral vrijheid, kunnen langswippen bij een band, veel dingen zien. Queuen puur en alleen om iets überhaupt mee te maken vind ik dan echt zonde. Kijk, om barrier te staan of voorvak snap ik maar anders is t echt onzin.
Dit is wel een beetje een oude reactie. Was je dit jaar op RW? Nu met de meer open voorkant en schermen + boxen buiten is die ellende grotendeels verholpen. Enkel Snow Patrol was op voorhand snel vol, alle andere shows pas rond de start. Heb er zelf bewust voor gekozen een aantal shows zoals Froukje en Snow Patrol van buiten te volgen en dat was dikke prima.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.458
698
Hier wordt vaak naar de OS verwezen als het gaat over Gojira, maar kwam die passage niet net te laat voor de festivalboekers?

De eerste 2025 shows van Gojira werden amper 2-3 weken na het optreden op de OS aangekondigd. Met andere woorden: die boekingen lagen al lang voor de openingsceremonie vast. Dan lijkt het me aannemelijk dat Lokerse Feesten hen ook heeft, en eens goed in de handen gewreven zal hebben bij het zien van die openingsceremonie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

nepticot

Playlistbediener
6 nov 2023
9
8
With Gojira touring dates so far announced and that they're rumored not to go to Alcatraz, isn't it possible that they just have a indoor date in belgium in Antwerp (lotto) or Brussels (Forest) ?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.771
12.433
With Gojira touring dates so far announced and that they're rumored not to go to Alcatraz, isn't it possible that they just have a indoor date in belgium in Antwerp (lotto) or Brussels (Forest) ?
Kan ik me echt niet voorstellen. Met Graspop, RW, Lokerse én Pukkelpop zijn er nog zoveel festival alternatieven waar ze kunnen staan dat ik me echt niet voor kan stellen dat ze worden weggezet in een zaal.
 

MasterJub

Gouden Tip
12 okt 2022
253
562
Dit is wel een beetje een oude reactie. Was je dit jaar op RW? Nu met de meer open voorkant en schermen + boxen buiten is die ellende grotendeels verholpen. Enkel Snow Patrol was op voorhand snel vol, alle andere shows pas rond de start. Heb er zelf bewust voor gekozen een aantal shows zoals Froukje en Snow Patrol van buiten te volgen en dat was dikke prima.
Ik ben blij dit te lezen! Dit jaar was ik er inderdaad niet bij (alleen vorig jaar overigens), maar toen was ik er niet echt tevreden mee.
Goed nieuws dus, thanks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MartinBruijn

Nieuw lid
11 dec 2023
2
4
1724317573543.png

Gojira (en andere mooie bands) staat in augustus op Dynamo Metalfest in Eindhoven. Nog iets uit af te lezen qua kanshebbers voor GMM?
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken