Graspop Metal Meeting 2025

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.725
8.638
Hoort dit niet in het rock Werchter topic?
😜😘
Mocht SOAD gaan touren in Juni, lijkt me het meest logische om aan te nemen dat Werchter weer buiten de boot valt net als vorige keer omdat ze niet te lang willen touren? in 2021 zou dat zijn geloof ik. Toen was het plan om vanaf begin juni een paar weken in Europa te blijven en dan terug te gaan. Als Serj al uberhaupt geen zin heeft om te touren, kan ik me niet voorstellen dat die dan ineens maanden in Europa blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rob 'n Roll

Playlistbediener
26 apr 2022
24
31
Mocht SOAD gaan touren in Juni, lijkt me het meest logische om aan te nemen dat Werchter weer buiten de boot valt net als vorige keer omdat ze niet te lang willen touren? in 2021 zou dat zijn geloof ik. Toen was het plan om vanaf begin juni een paar weken in Europa te blijven en dan terug te gaan. Als Serj al uberhaupt geen zin heeft om te touren, kan ik me niet voorstellen dat die dan ineens maanden in Europa blijven.
In 2021 stonden ze toch gewoon op de affiche?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.440
4.746
Mocht SOAD gaan touren in Juni, lijkt me het meest logische om aan te nemen dat Werchter weer buiten de boot valt net als vorige keer omdat ze niet te lang willen touren? in 2021 zou dat zijn geloof ik. Toen was het plan om vanaf begin juni een paar weken in Europa te blijven en dan terug te gaan. Als Serj al uberhaupt geen zin heeft om te touren, kan ik me niet voorstellen dat die dan ineens maanden in Europa blijven.
Voor 2020 was System of a Down al aangekondigd voor Werchter. Dus dat was de eerste keus.

Maar kans lijkt mij sowieso klein en dan is het ook maar net welk festival in het tourschema past.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
636
914
Really hope this is a hint for EU tour


Bekijk bijlage 10063

Dat lijkt mij één van de meest hoopvolle berichten vanuit dat kamp.

Ik vermoed dat veel te maken heeft met het 'tekort' (achteraf gezien zijn heel wat bands terecht gepromoveerd naar headliner) aan headliners dit jaar. Bands als SOAD zullen wel wat riante bedragen voor de neus gekregen hebben afgelopen jaar. Wie weet hebben ze toegehapt voor dit jaar?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
357
734
455817748_1069730677854859_4598656441445810790_n.jpg

Geen Belgie :(
Zou dit kunnen duiden op dat ze eventueel op Graspop zouden kunnen staan volgende zomer? Waarom zou Resurrection Fest die post dan gedeeld hebben in de eerste plaats :unsure:

Mja, ik kan begrijpen dat ze in maart België overslaan omwille van een later festival, maar om dat in november al te gaan doen.... ik denk eerder dat er geen interesse is
 

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
75
196
Ik zou bij resurection fest niets achter de post zoeken. Zij zijn de promoter van dit concert in Spanje niets meer niets minder.Onder de noemer route resurection "presenteren" zij allerlij concerten het hele jaar door. Staat verder los van al wat ze wel/ niet boeken voor resu zelf
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.170
1.470
Hoe snel denken jullie dat de verkoop van falling in reverse in tillburg (vrijdag om 11 uur) (013, 3000 man volgens google) gaat lopen? Maakt dit ook de kans op graspop groter nu ze neit naar België komen?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.725
8.638
Afbeelding van @won666 hier ook maar even delen, aangezien dit ook invloed heeft op Graspop
Gojira dus niet op Alcatraz, jammer voor het festival en de alcatraz gangers hier dat dit niet is gelukt
Lokerse is ook niet van Livenation geloof ik? Dus neem ik aan dat ze eerder op Graspop of Werchter terecht zullen komen
1724172578654.png
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.323
3.273
Afbeelding van @won666 hier ook maar even delen, aangezien dit ook invloed heeft op Graspop
Gojira dus niet op Alcatraz, jammer voor het festival en de alcatraz gangers hier dat dit niet is gelukt
Lokerse is ook niet van Livenation geloof ik? Dus neem ik aan dat ze eerder op Graspop of Werchter terecht zullen komen
Bekijk bijlage 10075
Ik denk dat LN wel invloed heeft op Lokerse.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.360
1.438
Gojira is momenteel een grote hype, zeker na hun triomftoch op de olympische spelen. En daar zal momenteel wel geld mee te verdienen zijn. En als Live Nation geld ruikt ... . Pukkelpop en Lokerse Feesten zijn net als Alcatraz geen Live Nation festivals. En dus zal Gojira wel eerder op Graspop of Werchter inderdaad staan vermoed ik. Dan kan LN er het meeste uit halen. Natuurlijk, Gojira moet zelf ook nog willen maar dan is er ook weer de vraag of Gojira onder contract staat bij Live Nation. Aangezien die Gert Verbeke schrijft over Live Nation HAAR bands. Normaal gezien kan een band niet onder contract staan bij Live Nation maar bij een boekings agent. En als die agent dan weer onder contract staat bij Live Nation ... . Allee hoe dat allemaal in elkaar zit weet ik niet maar ik denk gewoon dat op het einde van de rit Gojira terecht komt op Graspop of Werchter (persoonlijk hoop ik dan eerder Graspop, daar komen ze meer tot hun recht, op Werchter krijgen ze waarschijnlijk geen headlinespot)
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.323
3.273
Gojira is momenteel een grote hype, zeker na hun triomftoch op de olympische spelen. En daar zal momenteel wel geld mee te verdienen zijn. En als Live Nation geld ruikt ... . Pukkelpop en Lokerse Feesten zijn net als Alcatraz geen Live Nation festivals. En dus zal Gojira wel eerder op Graspop of Werchter inderdaad staan vermoed ik. Dan kan LN er het meeste uit halen. Natuurlijk, Gojira moet zelf ook nog willen maar dan is er ook weer de vraag of Gojira onder contract staat bij Live Nation. Aangezien die Gert Verbeke schrijft over Live Nation HAAR bands. Normaal gezien kan een band niet onder contract staan bij Live Nation maar bij een boekings agent. En als die agent dan weer onder contract staat bij Live Nation ... . Allee hoe dat allemaal in elkaar zit weet ik niet maar ik denk gewoon dat op het einde van de rit Gojira terecht komt op Graspop of Werchter (persoonlijk hoop ik dan eerder Graspop, daar komen ze meer tot hun recht, op Werchter krijgen ze waarschijnlijk geen headlinespot)

Live nation heeft wel een hand in Pkp en lokerse
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
826
801
Live Nation heeft al veel grote namen op Lokerse gezet als dat goed past in het tourschema. Die krijgen elk jaar een mooi deel van de koek.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
589
336
Live Nation heeft al veel grote namen op Lokerse gezet als dat goed past in het tourschema. Die krijgen elk jaar een mooi deel van de koek.
Inderdaad, in augustus zijn er ook gewoon geen grote ln festivals in België Dus grotere bands die in augustus touren komen dan snel op de Lokerse of Pukkelpop terecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.879
5.272
Livenation telt veel luiken natuurlijk, je hebt het booking gedeelte maar ook merch, bussen, management, venues, ...
En het ene festival heeft wat meer van die schakels dan de andere. Denk dat het eerder die implicatie is. Lokerse en pukkelpop zijn dan wel geen eigendom van livenation, ze hebben wel veel meer overlap met livenation dan Alcatraz bijvoorbeeld
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.725
8.638
Het is nog een beetje afwachten of Gojira in Juni ook in Europa zal zijn. Zal ook wel deels afhangen van Hellfest en de andere grote juni festivals gok ik.
Livenation zal inderdaad ook wel invloed hebben op pukkelpop, Lokerse etc. maar ik denk toch dat ze de voorkeur zullen geven om zoiets op hun eigen festivals neer te zetten ipv elders?
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
290
601
Gojira is momenteel een grote hype, zeker na hun triomftoch op de olympische spelen. En daar zal momenteel wel geld mee te verdienen zijn. En als Live Nation geld ruikt ... . Pukkelpop en Lokerse Feesten zijn net als Alcatraz geen Live Nation festivals. En dus zal Gojira wel eerder op Graspop of Werchter inderdaad staan vermoed ik. Dan kan LN er het meeste uit halen. Natuurlijk, Gojira moet zelf ook nog willen maar dan is er ook weer de vraag of Gojira onder contract staat bij Live Nation. Aangezien die Gert Verbeke schrijft over Live Nation HAAR bands. Normaal gezien kan een band niet onder contract staan bij Live Nation maar bij een boekings agent. En als die agent dan weer onder contract staat bij Live Nation ... . Allee hoe dat allemaal in elkaar zit weet ik niet maar ik denk gewoon dat op het einde van de rit Gojira terecht komt op Graspop of Werchter (persoonlijk hoop ik dan eerder Graspop, daar komen ze meer tot hun recht, op Werchter krijgen ze waarschijnlijk geen headlinespot)
Gojira is toch niet 'mainstream' genoeg voor Werchter? Tegen die tijd is het Olympische Spelen effect ook al weer weggeëbt. Qua genre zijn ze misschien te progressief en death voor Werchter, dus geef Graspop een heel goede kans. Zou automatisch een headliner zijn natuurlijk!
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
290
601
Dan zal ik ook maar even een wenslijstje droppen

Iron Maiden
In Flames
Gojira
Mudvayne
Papa Roach
BFMV
Testament
Meshuggah
Landmvrks (sterke upcoming band)
Rancid
en nog wat stevige metalcore bands zoals: Miss May I, August Burns Red, The Devil Wears Prada
Staan heel aannemelijke namen tussen! Rancid stond er vorig jaar nog, dacht dat dat een soort afscheid was? Was wel verrassend leuk!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken