Graspop Metal Meeting 2025

oke bedankt allemaal. Dat de camping volstaat en we iets verder moeten lopen voor een plekje maakt niet zoveel uit. We hebben alleen niet zoveel zin om uren in de rij te staan maar moet dus gewoon zo vroeg mogelijk komen en hopen op het beste....

Voor mij is de vrijdag behoorlijk mager ingevuld tot nog toe. Spectral Wound (kende ik nog niet) is eigenlijk het enige waar op het eerste gezicht (en één luisterbeurtje) mijn hart sneller van gaat kloppen.

Iemand voor die dag nog tips? Ik ben een allesvreter, maar kijkend naar mijn platenkast toch wel met een voorkeur voor black-, death-, doom- en trash (55% van wat er staat is in die richting). Maar ga ook net zo makkelijk (en met veel plezier) naar bands als Therapy?

• Leuk
Waarderingen: mvl1980
Boneyard verliest marginaal plekken. Er zit nou een rare hoek achter in het veld dat er er nooit was en daar komen die tenten. Dus de meeste plekken waar ze staan zijn nieuw.
Dat veld waar nu 'Festitent' bij staat was er dit jaar ook gewoon hoor, en volledig beschikbaar voor Boneyard kampeerders. Of nouja, volledig beschikbaar, een flink deel was moeras. Maar vrienden van mij stonden net naast dat moeras. Hopelijk weten ze die plek wat droger te houden voor de huurtenten, mocht het weer zulk slecht weer zijn, want die tentjes waren op Inferno ook een groot waterballet dit jaar begreep ik.

Wat betreft de linten: die zullen ze wel gewoon blijven gebruiken denk ik, of er nu onder de streep meer ruimte is of niet. Ze zullen de plaatsing van tenten toch zoveel mogelijk willen blijven controleren lijkt me, en iedereen is dat systeem met de linten toch al gewend, gewoon daar mee door gaan lijkt me het minst riskant vanuit organisatorisch oogpunt.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Voor mij is de vrijdag behoorlijk mager ingevuld tot nog toe. Spectral Wound (kende ik nog niet) is eigenlijk het enige waar op het eerste gezicht (en één luisterbeurtje) mijn hart sneller van gaat kloppen.

Iemand voor die dag nog tips? Ik ben een allesvreter, maar kijkend naar mijn platenkast toch wel met een voorkeur voor black-, death-, doom- en trash (55% van wat er staat is in die richting). Maar ga ook net zo makkelijk (en met veel plezier) naar bands als Therapy?
Hoop dat Therapy? nog een keer naar GMM komt, die kunnen met gemak de Metal Dome platspelen. Afgelopen zondag nog in Tivoli gezien, was één van de beste die ik van ze gezien heb de afgelopen 25 jaar (en >25 keer).

Vind vrijdag ook nog een lastige dag. Benieuwd naar Jerry Cantrell, Alice in Chains is toch wel de meest metal grungeband van de grote Seattle bands. Northlane vind ik ook erg goed maar dat moet in je straatje liggen, progmetalcore met een EDM sausje. Eagles of Death Metal luistert ook wel lekker weg, dus kan ik ook wel aanbevelen.

• Leuk
Waarderingen: gmm033 en johanra
Hoop dat Therapy? nog een keer naar GMM komt, die kunnen met gemak de Metal Dome platspelen. Afgelopen zondag nog in Tivoli gezien, was één van de beste die ik van ze gezien heb de afgelopen 25 jaar (en >25 keer).

Vind vrijdag ook nog een lastige dag. Benieuwd naar Jerry Cantrell, Alice in Chains is toch wel de meest metal grungeband van de grote Seattle bands. Northlane vind ik ook erg goed maar dat moet in je straatje liggen, progmetalcore met een EDM sausje. Eagles of Death Metal luistert ook wel lekker weg, dus kan ik ook wel aanbevelen.
Therapy mag op de main hoor denk dat da wel volk trekt

• Leuk
Waarderingen: mvl1980
Iemand voor die dag nog tips? Ik ben een allesvreter
Villagers Of Ioannina City is een absolute must see voor mij. Op de graspop site staat die als Folk / Pagan / Viking maar dat is toch wel een foute classificatie. Ze spelen psychedelische rock / stoner maar ze maken ook gebruik van Griekse folk instrumenten. Had wat pagina's terug al een video gepost maar als je op youtube eens zoekt op "Through Space and Time (Alive in Athens 2020)" dat geeft wel een goede indicatie.
Verder heb ik op de vrijdag ook al Jerry Cantrell / Spectral Wound / Jinjer & Slipknot die ik ga kijken

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Dr. Hannibal
Villagers Of Ioannina City is een absolute must see voor mij. Op de graspop site staat die als Folk / Pagan / Viking maar dat is toch wel een foute classificatie. Ze spelen psychedelische rock / stoner maar ze maken ook gebruik van Griekse folk instrumenten. Had wat pagina's terug al een video gepost maar als je op youtube eens zoekt op "Through Space and Time (Alive in Athens 2020)" dat geeft wel een goede indicatie.
Verder heb ik op de vrijdag ook al Jerry Cantrell / Spectral Wound / Jinjer & Slipknot die ik ga kijken

Misschien kan je van die band een nummertje voorstellen voor in de playlist!

Tivoli, daar was ik ook! Was nog maar de eerste keer voor mij 😊

Northlane direct maar even opgezet. Klinkt zeker niet onaardig!

Dank voor de tip! Villagers Of Ioannina City klinkt erg interessant!

• Leuk
Waarderingen: johanra

Users who are viewing this thread