Graspop Metal Meeting 2025

Blij met de vele nieuwe acts dit jaar en ook de hoge plek op de affiche voor jongere bands zoals Spiritbox, Lorna Shore, maar ook Falling in Reverse. Wel grappig dat er velen hier niet lijken te accepteren dat deze laatste headliner zou zijn. Ik ben zelf ook niet echt fan van de muziek en zou er liefst een andere naam zien staan, maar van de 3 namen op dat tweede rijtje (met Powerwolf en Till) is dit ongetwijfeld de grootste en populairste hoor.

Waarschijnlijk opnieuw een enkel dagje voor mij, geen combi. Zaterdag draagt de voorkeur momenteel. Aanraders/favo's in vet gedrukt:

donderdag: Alient Ant Farm, Epica, Fleshwater, Flogging Molly, Hatebreed, Lagwagon, Orbit Culture, Powerwolf
vrijdag: Employed to Serve, Eagles of Death Metal, Falling in Reverse, Gloryhammer, Jinjer, Northlane, Slipknot
zaterdag: Amenra, Apocalyptica, Dragonforce, Korn, Lorna Shore, Spiritbox, The Hu, Whitechapel
Zondag: Currents, Fit For an Autopsy, Halocene, In Flames
Ik accepteer het wel, en als Opeth er nog bijkomt (zoals op de for approval only poster van Death Angel) en dat dan is tijdens Falling In Reverse dan juich ik het zelfs toe. En ja voor mij is Powerwolf beter dan FIR. Maar dat wil niet zeggen dat ik FIR geen plekje gun, integendeel. En in the end, een mens moet nog eten ook hé.

Maar het feit was gewoon dat die mail van Graspop echt overkomt als of Falling In Reverse geen headliner is

vorig jaar waren er 33 bands per dag dus nog wel wat te verwachten dus
vorig jaar was heel de undercard voor zaterdag nog leeg met enorm wat mogelijkheden voor mij. geen enkel ingevuld :D

donderdag al redelijk vol, maar het stemt me gelukkig dat vrijdag nog zo 'leeg' is.
zaterdag en zondag zal skip worden voor mij. tenzij volbeat ergens opduikt met nog 5 niet over te slaan undercards.

hopelijk valt er van Bfmv, Beartooth, startset en wrs een aantal die ik nu vergeet nog wel wat in mijn richting.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Behoorlijke mixed feelings toch hier... Paar leuke namen al op de undercard, maar ik mis ook heel wat (bv. Opeth, Meshuggah, ...) en toch weer heel veel metalcore en aanverwanten.

Als ze WT en Volbeat nog als headliners aankondigen, neigt het toch naar een matige editie.

Falling in reverse als (co)headliner is gewoon belachelijk. Ik mag hopen dat ze daar zeker nog iets deftig bijzetten.

en kan vrijdag dan niet?

Alleen als je met drie headliners op die dag werkt met Falling in Reverse, Slipknot en The Prodigy, lijkt me? Maar ze spreken van 8 headliners en de vrijdag heeft er al twee met die eerste twee. Dus lijkt me niet.

Pfoeh ja, hier kan ik wel wat mee!

Deafheaven, Julie Christmas, Orbit Culture, Primordial, Creeper, Fit For an Autopsy, Savatage en Seven Hours After Violet heb ik nog nooit gezien en staan op mijn wensenlijst.

Charlotte Wessels, Dream Theater, Paradise Lost, Spectral Wound, Apocalyptica, Imminence, Lorna Shore, Sylosis, The Hu, Beyond the Black en Tryptikon heb ik wel al eens gezien maar eenmalig en/of heel lang geleden. Dus tof om die opnieuw te gaan zien.

Epica, Iron Maiden, Psychonaut, Jinjer, Slipknot, Amenra, Spiritbox en Katatonia heb ik al vaker gezien, maar de reden dat ik ze vaker heb gezien is omdat ik ze erg goed vind. Dus ook blij mee!

En dan zijn er nog nieuw te ontdekken bands als Villagers of Ioannina City, Dayseeker en Sun Don't Shine waar ik erg nieuwsgierig naar ben op basis van een vlugge scan.

Al met al genoeg om er een mooi weekend van te maken. Al hoop ik met name op vrijdag en zondag nog wel op nog wat mooie namen.

[td]
So far we’ve announced the following headliners for GMM 2025:
• Iron Maiden (Thursday 19 June 2025 – South Stage);
• Powerwolf (Thursday 19 June 2025 – North Stage);
• Slipknot (Friday 20 June 2025 – South Stage);
• Korn (Saturday 21 June 2025 – North Stage);
• Till Lindemann (Sunday 22 June 2025 – North Stage).
[/td]

Veel voorspelbare namen. Wel een mooi lijstje. Wellicht
"Helloween Pupkins United" met een speciale jubileumshow.
Ik vind wel bijv. Motionless in White vrij hoog staan i.v.m. Epica, Airbourne en Heaven Shall Burn.

[td]

[/td]​

"Na de aankondiging van 5 headliners"

"Eerder kondigden we al deze headliners aan voor GMM 2025: "

Plus alle info die hier wordt gegeven, plus de positie op de poster. Kan je gaan lopen ontkennen, maar heb je verder niks aan.

[td]

[/td]​

Keywords: so far. Dat zijn gewoon de aankondigingen tot nu toe, voor deze drop.
Dat staat er toch niet?
Er staat: NA het eerder aankondigen van 5 headliners … er staat nergens, er zijn maar 5 headliners.
Goh, laatste dat ik erover zeg. Stond gisteren klaar. Is niet doorgegaan. Komt wel vaker voor. Zal communicatie dingetje zijn geweest.

nou dit begint er meer op te lijken. Toch een paar mooie namen.
Katatonia
Filter
Orbit culture
Lorna shore
Psychonaut
Amenra
Spiritbox

Maar nog geen waarvan ik zeg dat is de doorslaggevende factor.
Even afwachten of en op welke dag Zeal & Ardor komt en stiekem hoop ik nog op Wheel en Opeth.

Vooralsnog lonkt de zaterdag het meest dus zet die 3 maar op zaterdag

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Pfoeh ja, hier kan ik wel wat mee!

Deafheaven, Julie Christmas, Orbit Culture, Primordial, Creeper, Fit For an Autopsy, Savatage en Seven Hours After Violet heb ik nog nooit gezien en staan op mijn wensenlijst.

Charlotte Wessels, Dream Theater, Paradise Lost, Spectral Wound, Apocalyptica, Imminence, Lorna Shore, Sylosis, The Hu, Beyond the Black en Tryptikon heb ik wel al eens gezien maar eenmalig en/of heel lang geleden. Dus tof om die opnieuw te gaan zien.

Epica, Iron Maiden, Psychonaut, Jinjer, Slipknot, Amenra, Spiritbox en Katatonia heb ik al vaker gezien, maar de reden dat ik ze vaker heb gezien is omdat ik ze erg goed vind. Dus ook blij mee!

En dan zijn er nog nieuw te ontdekken bands als Villagers of Ioannina City, Dayseeker en Sun Don't Shine waar ik erg nieuwsgierig naar ben op basis van een vlugge scan.

Al met al genoeg om er een mooi weekend van te maken. Al hoop ik met name op vrijdag en zondag nog wel op nog wat mooie namen.
Villagers of Ioannina City - je kan direct 2 uur inluisteren :)

en Opeth is ook blijkbaar al redelijk zeker dus dat komt er dan ook nog bij

Users who are viewing this thread