Graspop Metal Meeting 2025

Laten we hopen dat die nog in de grabbelton zitten maar gezien opeth op andere festivals al openbaar zijn vrees ik voor die
Meshuggah idem dito, zijn maanden terug al aangekondigd voor South of Heaven bijvoorbeeld. Heb die lui maar eens een berichtje gestuurd of ze ook dagtickets gaan verkopen wanneer hun dag indeling bekend wordt, want dat zie ik op dit moment meer zitten.

Ik ben gematigd enthousiast. Als ik kijk naar de genres bij de bands, is er weer heel weinig bij voor de "muzieksnobs". Ik kan wel een goede portie metalcore, deathcore, nu-metal waarderen, maar heb graag afwisseling en die lijkt nu te ontbreken. Of het is met bands die ik dan weer matig vind zoals Tryptikon, of al heel vaak heb gezien zoals Amenra en Psychonaut.

Als Jimmy dan nog komt zeggen dat ze hun best zullen doen, dan krijg ik al schrik. Of juist hoop dat ze SOAD over laten vliegen voor een exclusieve show. Dus die laatste gedachte zorgt dat ik zaterdag wellicht tickets koop ;)
Op basis van de namen die ik ken en wil zien valt de variatie op het eerste zicht nog wel mee vind ik. Alleen de spreiding over de dagen zou wel wat beter kunnen.

Dus we mankeren nu nog een headliner op vrijdag voor de northstage, een headliner voor zaterdag op de south stage en een headliner op zondag voor de south stage. Ladies and gentlemen, place your bets!

Dus we mankeren nu nog een headliner op vrijdag voor de northstage, een headliner voor zaterdag op de south stage en een headliner op zondag voor de south stage. Ladies and gentlemen, place your bets!

We missen alleen maar de 2 south headliners voor zaterdag en zondag. Falling in Reverse is gewoon de tweede vrijdag headliner.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Veel (nieuwe) namen die ik niet ken.
Voor mij zit er nu nog vrij weinig tussen. Vooral must-see bands ontbreken voor mij.
Maar hier zijn de meesten erg positief.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
als ik nog 1 keer lees dat Engeland niet meer in Europa is word ik gek :ROFLMAO:
Klinkt misschien gek, maar op muzikaal vlak wordt de UK vaak wel als een 'apart' continent gezien, wat gezien het gigantisch aanbod bands wat daar vandaan komt ook niet helemaal gek is.
Je ziet dan ook wel vaker dat bands zowel een Europe tour als een UK tour presenteren.

Enkel de South stage zaterdag en zondag nog, vrijdag North wordt gewoon FiR helaas.
We missen alleen maar de 2 south headliners voor zaterdag en zondag. Falling in Reverse is gewoon de tweede vrijdag headliner.

Volgens de mail van Graspop zijn er nog maar 5 headliners bekend. Falling In Reverse wordt niet genoemd (wel tot mijn grote blijdschap, want ze verdienen geen headlinerpositie mijn inziens). Ik had ze ook als headliner verwacht en verklaarde @Loek123 bijna tot zot dat hij die zag als subheadliner. Maar Loek had blijkbaar gelijk

• Leuk
Waarderingen: Slyder73x
Volgens de mail van Graspop zijn er nog maar 5 headliners bekend. Falling In Reverse wordt niet genoemd (wel tot mijn grote blijdschap, want ze verdienen geen headlinerpositie mijn inziens). Ik had ze ook als headliner verwacht en verklaarde @Loek123 bijna tot zot dat hij die zag als subheadliner. Maar Loek had blijkbaar gelijk
Kijk naar de poster en lees wat jimmy hier in het topic heeft gezegd, en je weet dat ze gewoon vergeten zijn die in het lijstje te zetten. Of ze bedoelen met dat lijstje wellicht alleen wat ze hiervoor al los aangekondigd hebben. Alles wijst er gewoon op dat ze North gaan afsluiten.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Dat staat er toch niet?
Er staat: NA het eerder aankondigen van 5 headliners … er staat nergens, er zijn maar 5 headliners.

Ik heb toch een beetje mixed feelings bij de line up, een hoop goede bands maar wel vooral bands die ik al eerder gezien heb
Verder voelt het een beetje als een Download lineup ofso?

Falling in reverse ben ik ook een beetje klaar mee, wilde ze een paar jaar heel graag live zien maar dat heeft Ronnie wel de kop in weten te drukken
Aan de andere kant heb ik al besloten om geen geld meer uit te geven aan die band (geen concert/merch) dus is ze op een festival meepakken wel de beste manier voor mij om ze te zien.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Users who are viewing this thread