Graspop Metal Meeting 2025

Ik verwacht dat je bij de camping gewoon kaartjes kan kopen. Voor 50 euro.
Absoluut, er zal vast een mogelijkheid zijn die daar te kopen. Ik ben gewoon groter fan van een campingbandje 'krijgen' bij combi ticket, dan maar een duurdere combi ticket. Dagjes mensen een camping ticket laten kopen voor 10/15 euro als ze een nachtje willen blijven.

nog nooit geweten dat er controle is op de parking op blijven slapen of niet
Heb het zelf in 2023 een keer gedaan. Controle heb ik destijds niet gezien. Wat me wel opviel toen ik 's morgens wakker werd was dat er echt belachelijk veel busjes, campers etc. nog stonden waar de deuren in de vroege ochtend ook open gingen. Het lijkt me dat het wordt gedoogd, zodat ze er qua verzekering/aansprakelijkheid op kunnen wijzen dat het verboden is. Indien iemand laat in de nacht bij z'n auto komt die niet meer in staat is om te rijden kun je ze ook moeilijk weg sturen. En het lijkt me dat Graspop geen autoriteit heeft om bekeuringen uit te delen, daarnaast de politie inschakelen is ook geen doen want dan kun je duizenden mensen beboeten voor openbaar dronkenschap...

Door allerlei ''extra'' kosten te verdelen over andere zaken dan alleen de toegangsticket lijkt de stijging allemaal wel mee te vallen.
Maar in 2018 was een Combi ticket XL + parking + camping nog €245.
In 2022 was het nog €259 + €15 voor parking (€274).
Nu hebben we het over €364 als de parking op €20 blijft (wat ik betwijfel).

Bijna €100 stijging in 3 jaar tijd is gewoon graaiflatie en op geen enkele manier goed te praten.
Als je feiten deelt, zorg dan tenminste dat ze juist zijn
259 was de prijs die je in 2019 betaalde voor de editie van 2020, dit is dus 5 jaar prijsstijging en niet 3 jaar
combi prijs dus 50 euro stijging in 5 jaar, wat overigens minder is dan de inflatie van die 5 jaren, ook als je de 35 euro van de camping erbij optelt
Op basis van inflatiecijfers van het CBS is 259 in 2020 vergelijkbaar met 347 euro in 2025 (309+35=344 dus klopt wel ongeveer)
parking is volgens mij 15 euro gebleven sinds het invoeren ervan? je impliceert dat die is gestegen naar 20
blijft inderdaad wel belachelijk veel, daar ben ik het wel mee eens, maar als je de inflatiecijfers vergelijkt met de prijsstijging dan krijg je wel wat meer perspectief erbij.

Conclusie: de enige mensen die niet te maken krijgen met een keiharde prijsstijging, zijn degenen die accommodatie regelen buiten Graspop om. Lijkt me toch niet het doel om dat meer te stimuleren? Maar daar komt het in praktijk wel op neer. Die mensen worden in ieder geval het hardst beloond met deze nieuwe prijsconstructie.

Ik vind het op zich niet onlogisch dat ze de Boneyard apart gaan berekenen trouwens, het was natuurlijk ook altijd een beetje scheef dat die kosten voor iedereen bij de ticket inbegrepen zaten, ook als je Inferno of andere accommodatie daar nog los bij boekte. Het is wel belachelijk dat het zo veel moet kosten, terwijl er niks van de combi af gaat, waar die kosten nu logischerwijs niet meer in zitten. Bij dagtickets is die stijging natuurlijk nog extremer, in verhouding. Het is ook jammer dat nu niet iedereen meer de Boneyard op kan om elkaar te bezoeken, die vrijheid was ook altijd juist wel fijn. En we moeten nog afwachten of het aanbod in faciliteiten hiermee gaat verbeteren, maar ik heb weinig hoop.
Goed ik dezelfde visie als hannibal zo te merken.

Echter buiten graspop accomodaties slapen gaat voor kleine tentjes nagenoeg even duur zijn.(mogelijk hebben ze in de gaten en gaan ze nog verhogen in die week)
+ meer rust en faciliteiten
- afstand / fiets

Dus tja het wordt kiezen wat je doet maar als dagkaartje wordt je met het camping ticket wel echt hard gepakt voor 1 dag

En net even nagemeten.
The crypt gaat over de boneyard wandelen anders gaan ze nooit 1.3km halen. Via de boneyard is dat precies de afstand.

Geen idee hoe ze op de boneyard overdag de stromen gaan scheiden tussen het volk van beide campings

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
voor de mensen die al een vip ticket hebben genomen, hoe dicht is die vip parking? stel dat ik een vipticket neem en op de camping blijf, hoe dicht staat mijn auto dan? en ook gewoon welke accommodaties zijn er verder nog?
Dat is prima te doen.
Auto parkeren op de VIP parking en vervolgens loop je ongeveer 1 tot 1,5 km om op de Camping te komen.

259 was de prijs die je in 2019 betaalde voor de editie van 2020, dit is dus 5 jaar prijsstijging en niet 3 jaar
combi prijs dus 50 euro stijging in 5 jaar, wat overigens minder is dan de inflatie van die 5 jaren, ook als je de 35 euro van de camping erbij optelt
Op basis van inflatiecijfers van het CBS is 259 in 2020 vergelijkbaar met 347 euro in 2025 (309+35=344 dus klopt wel ongeveer)
parking is volgens mij 15 euro gebleven sinds het invoeren ervan? je impliceert dat die is gestegen naar 20
blijft inderdaad wel belachelijk veel, daar ben ik het wel mee eens, maar als je de inflatiecijfers vergelijkt met de prijsstijging dan krijg je wel wat meer perspectief erbij.

Parking in de voorverkoop was 15 euro. Op de dag zelf aan komen karren en dan betalen was 20 euro.
Dus de prijs voor parking is wel gestegen van 0 euro naar 15 a 20 euro, maar sinds dat dat er is, is het altijd 15 en 20 euro geweest in ieder geval. Dus in de tussentijd geen verhoging.

Parking in de voorverkoop was 15 euro. Op de dag zelf aan komen karren en dan betalen was 20 euro.
Dus de prijs voor parking is wel gestegen van 0 euro naar 15 a 20 euro, maar sinds dat dat er is, is het altijd 15 en 20 euro geweest in ieder geval. Dus in de tussentijd geen verhoging.
Yes dat is wat ik bedoelde inderdaad. Dat de prijs niet is gestegen sinds het invoeren van betaald parkeren.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Uiteindelijk dien je de prijs voor 2022 toch mee te nemen in je vergelijking? Ook al bleef die jaren gelijk door corona en de afgelastingen. Dit was wel de prijs die betaald werd voor tickets voor Graspoop 2022. Dus om hem gewoon te negeren omdat er tijdens corona geen prijsstijgingen waren is ook niet helemaal correct. Begrijp wat je bedoeld, maar is wat dubbel.

Uiteindelijk dien je de prijs voor 2022 toch mee te nemen in je vergelijking? Ook al bleef die jaren gelijk door corona en de afgelastingen. Dit was wel de prijs die betaald werd voor tickets voor Graspoop 2022. Dus om hem gewoon te negeren omdat er tijdens corona geen prijsstijgingen waren is ook niet helemaal correct. Begrijp wat je bedoeld, maar is wat dubbel.

Geen idee meer wat de prijs was voor 2022, maar denk dat ze daar ook wel snapten dat ze mensen niet konden laten bijbetalen die hun ticket lieten doorschuiven naar 2022.

Aldus de man die hier gisteren kwam zeggen dat Papa Roach maar 1 hit gehad heeft. Misschien je eigen goede raad maar eens opvolgen in plaats van altijd zo hoog van de toren te blazen…

• Thinking
Waarderingen: MetalLimbo
Vergeet niet dat het festitent gedeelte nu op de Boneyard komt, dat zal ook ruimte innemen. Dat was dit jaar op Inferno.
Overigens hebben ze nu op de Inferno een nieuw concept:
Flink aan de prijs ook, en je krijgt er niet eens een houten vloertje bij. Ben benieuwd wie dat gaat betalen, maar uitverkopen zal het wel doen om één of andere reden.
Ik zou het zelf juist prettig vinden om dichter op de ingang van het festival te staan met de voorop opgezette tent.

Maar ja, 364 euro + een te verwachten parking verhoging. Met ook nog ca. 3.50 euro voor een token. In ruil hiervoor een paar dagen potentieel dobberen op de camping, en het zien van een line-up waarbij de headliners om het jaar terugkomen of anders behoorlijk controversieel zijn… Tja, er komt een moment dat Graspop niet meer gaat uitverkopen. De undercard-namen waarvoor ik zou gaan, worden plotseling wel heel duur zo.

combi prijs dus 50 euro stijging in 5 jaar, wat overigens minder is dan de inflatie van die 6 jaren, ook als je de 35 euro van de camping erbij optelt
Parking prijs stond als eerste zoekresultaat van Graspop zelf, maar dat gaat over ''On the day'' dus niet in voorverkoop zie ik nu. Tickets waren (dacht ik tenminste) in 2022 ook nog te koop voor dat jaar want het was niet meteen uitverkocht (ook mensen die dacht ik hun kaartje weer konden inleveren na het 2x aflassen).

En ik heb nooit zo veel met CBS inflatie cijfers want er kan wel leuk staan ''€259 = €347'' maar mijn salaris is ook niet ineens 34% gestegen. Dus zal vast dat het klopt volgens het CBS, maar in de echte wereld buiten een Excel sheet is het gewoon pokke duur. Dus ja je hebt gelijk, maar je koopt er nog steeds niks/minder voor.

Parking prijs stond als eerste zoekresultaat van Graspop zelf, maar dat gaat over ''On the day'' dus niet in voorverkoop zie ik nu. Tickets waren (dacht ik tenminste) in 2022 ook nog te koop voor dat jaar want het was niet meteen uitverkocht (ook mensen die dacht ik hun kaartje weer konden inleveren na het 2x aflassen).

En ik heb nooit zo veel met CBS inflatie cijfers want er kan wel leuk staan ''€259 = €347'' maar mijn salaris is ook niet ineens 34% gestegen. Dus zal vast dat het klopt volgens het CBS, maar in de echte wereld buiten een Excel sheet is het gewoon pokke duur. Dus ja je hebt gelijk, maar je koopt er nog steeds niks/minder voor.
Het wordt misschien niet volledig gecompenseerd maar door de automatische loonindexering zijn de Belgische lonen weldegelijk met +- 23.6% gestegen sinds 2018

Laatst bewerkt:
Het wordt misschien niet volledig gecompenseerd maar door de automatische loonindexering zijn de Belgische lonen weldegelijk met +- 20 % gestegen sinds 2018
Een 20 % stijging vanaf 2018 aan lonen of een stijging van 41,63 % aan praktische entreeprijs sinds 2018 is in mijn ogen niet ''niet volledig gecompenseerd''. Dat noem ik gewoon royaal genaaid worden.

Een 20 % stijging vanaf 2018 aan lonen of een stijging van 41,63 % aan praktische entreeprijs sinds 2018 is in mijn ogen niet ''niet volledig gecompenseerd''. Dat noem ik gewoon royaal genaaid worden.
Dat is vervelend maar je kunt moeilijk de Graspop organisatie de schuld gaan geven dat je genaaid wordt door je werkgever.

maar wordt je dan genaaid door graspop of de compleet verneukte economie die door de rijke 1% de vernieling in wordt gedreven? denk helaas dat laatste.

Users who are viewing this thread