Graspop Metal Meeting 2025

Even de vergelijking gemaakt voor de prijzen van MetalTown, waar ik al jaren vaste klant ben, ook hier +50 euro voor spot 2 personen en + 100 euro voor spot 4 en 6 personen. Dit is wel behoorlijk cashen dat ze doen op één jaar tijd. De index is minder gevoelig gestegen ...

Conclusie: de enige mensen die niet te maken krijgen met een keiharde prijsstijging, zijn degenen die accommodatie regelen buiten Graspop om. Lijkt me toch niet het doel om dat meer te stimuleren? Maar daar komt het in praktijk wel op neer. Die mensen worden in ieder geval het hardst beloond met deze nieuwe prijsconstructie.

Ik vind het op zich niet onlogisch dat ze de Boneyard apart gaan berekenen trouwens, het was natuurlijk ook altijd een beetje scheef dat die kosten voor iedereen bij de ticket inbegrepen zaten, ook als je Inferno of andere accommodatie daar nog los bij boekte. Het is wel belachelijk dat het zo veel moet kosten, terwijl er niks van de combi af gaat, waar die kosten nu logischerwijs niet meer in zitten. Bij dagtickets is die stijging natuurlijk nog extremer, in verhouding. Het is ook jammer dat nu niet iedereen meer de Boneyard op kan om elkaar te bezoeken, die vrijheid was ook altijd juist wel fijn. En we moeten nog afwachten of het aanbod in faciliteiten hiermee gaat verbeteren, maar ik heb weinig hoop.

Ik dacht even: is er een naam gedropt om 12u? 4 pagina's erbij?
Maar blijkbaar camping nu betalend.. 😆 het was een kwestie van tijd heb ik lang gevreesd, maar 35 euro is toch een serieuze klets erbij. Hopelijk doen ze er iets mee.

Conclusie: de enige mensen die niet te maken krijgen met een keiharde prijsstijging, zijn degenen die accommodatie regelen buiten Graspop om. Lijkt me toch niet het doel om dat meer te stimuleren? Maar daar komt het in praktijk wel op neer. Die mensen worden in ieder geval het hardst beloond met deze nieuwe prijsconstructie.

Ik vind het op zich niet onlogisch dat ze de Boneyard apart gaan berekenen trouwens, het was natuurlijk ook altijd een beetje scheef dat die kosten voor iedereen bij de ticket inbegrepen zaten, ook als je Inferno of andere accommodatie daar nog los bij boekte. Het is wel belachelijk dat het zo veel moet kosten, terwijl er niks van de combi af gaat, waar die kosten nu logischerwijs niet meer in zitten. Bij dagtickets is die stijging natuurlijk nog extremer, in verhouding. Het is ook jammer dat nu niet iedereen meer de Boneyard op kan om elkaar te bezoeken, die vrijheid was ook altijd juist wel fijn. En we moeten nog afwachten of het aanbod in faciliteiten hiermee gaat verbeteren, maar ik heb weinig hoop.
Als ik kijk naar de Hive, waar ik een aantal keer heb gestaan met mn tent, vermoed ik van niet. Daar werd het ook elk jaar duurder en elk jaar waren er op 1 of andere manier nog minder voorzieningen. Blijkbaar is dit enkel erger geworden als ik de verhalen van vrienden hoor.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik zie ook geen goedkope opties bij camping inferno meer. Geen festitent in ieder geval.

Lijkt erop dat dat echt een stuk duurder gaat worden en/of voor grote groepen.
Yes same. I found out right now that in inferno they canceled the company of the green tents because of the problems with the rain and they upgraded all the type of tents right now.

Mensen zijn er zo gewend aan geraakt dat de camping bij je ticket hoort. Ik vraag me af hoe veel mensen gewoon een combi of dag ticket kopen, het hele 'camping ticket' verhaal niet lezen en uiteindelijk voor de deur staan en er achter komen dat de camping nog betaald moet worden. Stel je voor dat Boneyard op de een of andere manier vol zou zijn, sta je dan met je spulletjes.

• Leuk
Waarderingen: gerbthederp
Ik vind betalen niet erg, zolang het geld maar ten goede komt aan de kwaliteit.
Hopelijk gebruiken ze die 35eu om nog meer te investeren in drainagesystemen zodat in de toekomst we nog beter voorbereid zijn op regenval, om maar een voorbeeld te noemen. Of een extra sanitairgebouw op de Boneyard want van 3 naar 2 afgelopen jaar vond ik ook een bijzondere keuze.

• Leuk
Waarderingen: gerbthederp
Mensen zijn er zo gewend aan geraakt dat de camping bij je ticket hoort. Ik vraag me af hoe veel mensen gewoon een combi of dag ticket kopen, het hele 'camping ticket' verhaal niet lezen en uiteindelijk voor de deur staan en er achter komen dat de camping nog betaald moet worden. Stel je voor dat Boneyard op de een of andere manier vol zou zijn, sta je dan met je spulletjes.
Ik verwacht dat je bij de camping gewoon kaartjes kan kopen. Voor 50 euro.

Door allerlei ''extra'' kosten te verdelen over andere zaken dan alleen de toegangsticket lijkt de stijging allemaal wel mee te vallen.
Maar in 2018 was een Combi ticket XL + parking + camping nog €245.
In 2022 was het nog €259 + €15 voor parking (€274).
Nu hebben we het over €364 als de parking op €20 blijft (wat ik betwijfel).

Bijna €100 stijging in 3 jaar tijd is gewoon graaiflatie en op geen enkele manier goed te praten.

Daar zeg je wat. Moeten we dan ditmaal de Boneyard camping niet door om op het festivalterrein te raken (zoals vorige jaren wel het geval was)?

Users who are viewing this thread