Conclusie: de enige mensen die niet te maken krijgen met een keiharde prijsstijging, zijn degenen die accommodatie regelen buiten Graspop om. Lijkt me toch niet het doel om dat meer te stimuleren? Maar daar komt het in praktijk wel op neer. Die mensen worden in ieder geval het hardst beloond met deze nieuwe prijsconstructie.
Ik vind het op zich niet onlogisch dat ze de Boneyard apart gaan berekenen trouwens, het was natuurlijk ook altijd een beetje scheef dat die kosten voor iedereen bij de ticket inbegrepen zaten, ook als je Inferno of andere accommodatie daar nog los bij boekte. Het is wel belachelijk dat het zo veel moet kosten, terwijl er niks van de combi af gaat, waar die kosten nu logischerwijs niet meer in zitten. Bij dagtickets is die stijging natuurlijk nog extremer, in verhouding. Het is ook jammer dat nu niet iedereen meer de Boneyard op kan om elkaar te bezoeken, die vrijheid was ook altijd juist wel fijn. En we moeten nog afwachten of het aanbod in faciliteiten hiermee gaat verbeteren, maar ik heb weinig hoop.