Graspop Metal Meeting 2025

Ik verwacht dat de South Stage headliner van de zaterdag nog niet aangekondigd kon worden, dat ze daarom het patroon verbreken door eerst de north stage headliner aan te kondigen.

Twee mogelijke scenario's in mijn hoofd voor de south stage headliner van zaterdag:
- Volbeat: Er wordt gewacht tot die hun tour bekend maken.
- Muse: Mag nog niet bekend gemaakt worden ivm. ticketverkoop Werchter. Ze wachten daarom tot volgende week.

Mijn gok is dat de south stage headliner voor zondag vandaag wordt aangekondigd, en mijn gok gaat dan naar Within Temptation

Verder denk ik niet dat ze zich nog willen branden aan GNR, niet alleen vanwege de kwaliteit, maar ook omdat naar verwachting de ticketverkoop erg tegen viel laatste keer. Graspop heeft slechts 10k of 12k dagtickets en die verkochten pas uit na maanden met GNR ook al hadden ze 2 hele grote subs met Ghost en Alter Bridge en gewoon een mooi programma op de donderdag. Denk niet dat dit het gewenste effect was van zo'n dure boeking. Verder staat er nooit zo'n dure/grote act op de zondag, deze staat bijna altijd op de donderdag. Ze zullen GNR niet eens nodig hebben om uit te verkopen komend jaar. De 2 moeilijke dagen hebben nu al 2 dikke headliners in Iron Maiden en Slipknot.

• Leuk
Waarderingen: Projunk
Ik verwacht dat de South Stage headliner van de zaterdag nog niet aangekondigd kon worden, dat ze daarom het patroon verbreken door eerst de north stage headliner aan te kondigen.

Twee mogelijke scenario's in mijn hoofd voor de south stage headliner van zaterdag:
- Volbeat: Er wordt gewacht tot die hun tour bekend maken.
- Muse: Mag nog niet bekend gemaakt worden ivm. ticketverkoop Werchter. Ze wachten daarom tot volgende week.

Mijn gok is dat de south stage headliner voor zondag vandaag wordt aangekondigd, en mijn gok gaat dan naar Within Temptation

Verder denk ik niet dat ze zich nog willen branden aan GNR, niet alleen vanwege de kwaliteit, maar ook omdat naar verwachting de ticketverkoop erg tegen viel laatste keer. Graspop heeft slechts 10k of 12k dagtickets en die verkochten pas uit na maanden met GNR ook al hadden ze 2 hele grote subs met Ghost en Alter Bridge en gewoon een mooi programma op de donderdag. Denk niet dat dit het gewenste effect was van zo'n dure boeking. Verder staat er nooit zo'n dure/grote act op de zondag, deze staat bijna altijd op de donderdag. Ze zullen GNR niet eens nodig hebben om uit te verkopen komend jaar. De 2 moeilijke dagen hebben nu al 2 dikke headliners in Iron Maiden en Slipknot.
Je bedoelt rond Muse: ticketverkoop Pinkpop en aanvullend indien Linkin Park, ticket verkoop Werchter ga ik vanuit.

Ben ´Slipknot´ van Slipknot aan het (her) inluisteren. Is dit niet het meest heavy headliner van de laatste 10 jaar? Vind alleszins Machine Head en Parkway Drive minder hard.

Ik hoop toch wel op sleep token of Falling in reverse als headliner als ik eerlijk ben. FIR om hun show in de 013 goed te maken en Sleep token was geweldig in Parijs als voorprogramma bij LP

Ik hoop toch wel op sleep token of Falling in reverse als headliner als ik eerlijk ben. FIR om hun show in de 013 goed te maken en Sleep token was geweldig in Parijs als voorprogramma bij LP
Hoe goed die ook zijn en hoe hard die het ook verdienen, ik zit FIR nog niet bij de 8 headliners, maar juist eronder.

Ik vind het wel grappig hoe zoveel mensen er op tegen waren toen ik de vraag stelde of till als headliner zou kunnen en we er nu al vanuit gaan dat hij effectief als headliner zou kunnen komen :)

• Winning
Waarderingen: EddiePlaysBass
Ik wil niemand zijn droombubbel doorprikken, ik ben immers hagelnieuw op dit forum, maar ik zie Muse niet naar Graspop komen. Hoewel het festival qua sound doorheen de jaren is afgezwakt, lijkt de sound van de groep mij nog net iets te afwijkend van de normale headliners. Mocht Muse toch komen ga ik zeker kijken want de show is doorgaans top, maar ik denk dat we ons op een andere mogelijke headliner moeten focussen.

Als ik dit FL-artikel met mogelijke headliners inzie, zie ik in een klap een hoop namen die ik eerder bij het festival zie komen. Bijvoorbeeld een Till Lindemann, zeker aangezien hij rond die tijd over de Europese festivals dwaalt. Of een Disturbed, zal mooi zijn als ze daarmee de eerste europese festivalshow van aankondigen

powerwolf heeft net een zomer festival tour aangekondigd, kan voor graspop alleen nog de donderdag

Ik hoop.er stiekem op. Dan kan ik m'n vrienden overtuigen voor een dagticket voor Maiden. En tenzij Dream Theater dan donderdag in de Marquee afsluit, kunnen we op tijd naar huis, na de set van Maiden.

Ze hebben wel nog een mooi dagje vrij op de donderdag :)
Als het daadwerkelijk voor graspop zou zijn, hadden ze wel een paar uur gewacht of graspop eerder een post eruit gedaan toch? Hun tour poster word overal al gedeeld op fb, beetje vreemde zet mochten ze echt op graspop staan..

Als het daadwerkelijk voor graspop zou zijn, hadden ze wel een paar uur gewacht of graspop eerder een post eruit gedaan toch? Hun tour poster word overal al gedeeld op fb, beetje vreemde zet mochten ze echt op graspop staan..
Tenzij Graspop ze nog niet vandaag wil aankondigen en pas volgende week dat doet...
Als Graspop de trend wil doorzetten komen ze vandaag 1 headliner van zondag om sterk het weekend in te gaan en dan pas maandag PowerWolf

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark

Users who are viewing this thread