Het slaat dan ook nergens op. Denk dat mensen hier ofwel aan het trollen zijn, ofwel een fantasie hebben die aardig op hol slaat.
"Duo pakket Korn/Muse". Waarom zou dat uberhaupt aan de orde zijn? Het zijn beide bands die met gemak op zich headlinen en festivals uitverkopen, waarom zouden die dan in pakket aangeboden worden? Dit soort deals zie je eerder met kleine bands die een link hebben met een grote band (genre Slipknot/Vended van 2 jaar geleden of Iron Maiden / Six Hour Sundown in 2012).
En dan moet je ook nog eens naar programmatie kijken. Beluister eens Zware Klap van vorig jaar op Pukkelpop, waar Eppo Jansen een beetje een inkijk heeft hoe een planning opgesteld wordt. Ze kijken naar bands die samen kunnen geprogrammeerd worden om een "logisch" programma in elkaar te flansen. Welke bands die op Graspop spelen zou je samen met het bombastische van Muse op een podium zetten? Kijk eens naar de programmatie van Werchter, ze zetten Fontaines D.C toch ook niet voor Olivia Rodrigo?
Het is niet omdat Korn festivals aandoet waar Muse af en toe ook rondloopt, dat het plots een zekerheid is dat ze overal samen opduiken. Ik zie het echt niet gebeuren om deze redenen. En als het wel zo is, gaat het daar heel ecclectisch zijn op vlak van festivalgangers en klederdracht. Maar als je heel de historie van Graspop bekijkt, zie ik nergens dit soort "fratsen", dus zou het mij sterk verbazen dat ze zich er nu wel aan zouden wagen.