Graspop Metal Meeting 2025

De redenen die anderen aanhalen waarom Muse vandaag niet mag worden aangekondigd (de Werchter en Pinkpop ticket verkoop) is DÉ reden waarom ik hoop de Muse helemaal nooit wordt aangekondigd. Die horen simpelweg niet op GMM, die horen op Werchter, Pinkop, Pukkelpop, ...
En als ze dan toch op GMM zouden staan, zou de verkoop van andere festivals helemaal geen ruk mogen uitmaken, want dat zou betekenen dat ze echt verwachten dat er alleen maar muse-bakvisjes (m/v/x) een hele dag voor het podium willen gaan kamperen.
En dan een wall of death. Vlieg bakvisjes, vlieg

GMM, doe maar een stevige greep uit:

Dream Theater
Devin Towsend
Lamb Of God
Lorna Shore
Sleep Token
Sepultura
Opeth
Deftones
Kataklysm
Psychonaut
Channel Zero
Cobra The Impaler
Alient Ant Farm
Airbourne
Flogging Molly
Billy Talent
Amenra
Death To All
Bullet For My Valentine
Killswitch Engage
Dog Eat Dog
Mudvayne
Blood Incantation
Zeal & Ardor
Atheist
Cynic
Meshuggah
Persefone
Animals As Leaders
Papa Roach
Red Fang
The Raven Age
Orbit Culture
Hatebreed
Madball
Clutch
Heart
Anthrax
Watain
Doodseskader

Met dank.

GMM, doe maar een stevige greep uit:

Dream Theater
Devin Towsend
Lamb Of God
Lorna Shore
Sleep Token
Sepultura
Opeth
Deftones
Kataklysm
Psychonaut
Channel Zero
Cobra The Impaler
Alient Ant Farm
Airbourne
Flogging Molly
Billy Talent
Amenra
Death To All
Bullet For My Valentine
Killswitch Engage
Dog Eat Dog
Mudvayne
Blood Incantation
Zeal & Ardor
Atheist
Cynic
Meshuggah
Persefone
Animals As Leaders
Papa Roach
Red Fang
The Raven Age
Orbit Culture
Hatebreed
Madball
Clutch
Heart
Anthrax
Watain
Doodseskader

Met dank.
Als hier ook maar de helft van staat vrees ik nu al voor clashes :D

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: festivalryo en madeira
Deze hele Muse discussie begint mij vreemder en vreemder te klinken :unsure: Ik kan natuurlijk helemaal mis zijn, maar ik verwacht ze helemaal niet op Graspop.
Het slaat dan ook nergens op. Denk dat mensen hier ofwel aan het trollen zijn, ofwel een fantasie hebben die aardig op hol slaat.

"Duo pakket Korn/Muse". Waarom zou dat uberhaupt aan de orde zijn? Het zijn beide bands die met gemak op zich headlinen en festivals uitverkopen, waarom zouden die dan in pakket aangeboden worden? Dit soort deals zie je eerder met kleine bands die een link hebben met een grote band (genre Slipknot/Vended van 2 jaar geleden of Iron Maiden / Six Hour Sundown in 2012).

En dan moet je ook nog eens naar programmatie kijken. Beluister eens Zware Klap van vorig jaar op Pukkelpop, waar Eppo Jansen een beetje een inkijk heeft hoe een planning opgesteld wordt. Ze kijken naar bands die samen kunnen geprogrammeerd worden om een "logisch" programma in elkaar te flansen. Welke bands die op Graspop spelen zou je samen met het bombastische van Muse op een podium zetten? Kijk eens naar de programmatie van Werchter, ze zetten Fontaines D.C toch ook niet voor Olivia Rodrigo?

Het is niet omdat Korn festivals aandoet waar Muse af en toe ook rondloopt, dat het plots een zekerheid is dat ze overal samen opduiken. Ik zie het echt niet gebeuren om deze redenen. En als het wel zo is, gaat het daar heel ecclectisch zijn op vlak van festivalgangers en klederdracht. Maar als je heel de historie van Graspop bekijkt, zie ik nergens dit soort "fratsen", dus zou het mij sterk verbazen dat ze zich er nu wel aan zouden wagen.

Ik denk niet dat Graspop "afgezwakt" is, eerder hadden ze headliners als Whitesnake, Alice Cooper, Kiss, Aerosmith etc. Deze bands zijn niet echt zwaarder dan Muse.
Daar tegenover staat dat Graspop afgelopen jaren Parkway Drive en Gojira had als headliners, beide bands zijn veel zwaarder dan de eerder genoemde bands.

Persoonlijk ben Ik ook bang dat Graspop toch weer op safe speelt dit jaar met Volbeat, Within Temptations en/of Ghost etc.
Maar hoop echt dat ze het toch aandurven om Muse, Prodigy of Foo Fighters of Linkin Park ook een keer te boeken.
Headliners als Whitesnake, Aerosmith, Kiss en Alice was 20/15 jaar terug wel anders dan nu. Ze waren relevanter en als 90s kid hoorde ik die nummers al bij ouders/ooms of ouders van vrienden. En het klonk toen live ook nog goed of op zn minst degelijk.

Maar nu zijn dat echt heeeeele oude mannetjes geworden en vind het echt beschamend om te zien. Zelfs bij Iron Maiden wat toch echt mijn favoriete band is ga ik volgend jaar nog 1x naar een zaalshow om het 'af te sluiten' want de laatste keer op Wacken was echt nog maar 80% van wat ik vroeger heb mogen zien van ze.

En dat hoort er bij. Alleen heb ik het gevoel dat heel veel mensen dat niet kunnen accepteren of het gewoon niet horen. Er zijn echt heel veel bands die super strak en goed zijn live, maar toch moet een krijsende Axl rose of een valse Klaus het festival headlinen.

Daar komt dan nog eens bij dat er dus wel 'mainstream' festivals grote rock bands kunnen afsnoepen van de rock festivals, maar andersom dus niet? Daardoor voelt het alsof er nooit afwisseling is. Elke 2/3 jaar dezelfde. En als je er bijna elk jaar bent dan valt die neerwaartse spiraal in kwaliteit wel op (van oudere bands live). Judas Priest als uitzondering maar vrijwel heel die band is vervangen door jongere muzikanten en Rob Halford is gewoon geen sterveling.

Enfin, weer een hele rant over iets wat ik vooral in mijn bubbel hoor. Maar met zoveel keus aan ook kleinere festivals waar regelmatig andere headliners zijn begint Graspop voor mij echt saai te worden. En wat een 'echte' headliner is voor een festival is ook maar relatief. Op Alcatraz toch echt genoten van Amon Amarth als dagafsluiter en bij Rock Circus ook van Powerwolf. Maar om het jaar dezelfde afsluiter voelt als DejaVu.

Mand.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Dwarf
Het slaat dan ook nergens op. Denk dat mensen hier ofwel aan het trollen zijn, ofwel een fantasie hebben die aardig op hol slaat.

"Duo pakket Korn/Muse". Waarom zou dat uberhaupt aan de orde zijn? Het zijn beide bands die met gemak op zich headlinen en festivals uitverkopen, waarom zouden die dan in pakket aangeboden worden? Dit soort deals zie je eerder met kleine bands die een link hebben met een grote band (genre Slipknot/Vended van 2 jaar geleden of Iron Maiden / Six Hour Sundown in 2012).

En dan moet je ook nog eens naar programmatie kijken. Beluister eens Zware Klap van vorig jaar op Pukkelpop, waar Eppo Jansen een beetje een inkijk heeft hoe een planning opgesteld wordt. Ze kijken naar bands die samen kunnen geprogrammeerd worden om een "logisch" programma in elkaar te flansen. Welke bands die op Graspop spelen zou je samen met het bombastische van Muse op een podium zetten? Kijk eens naar de programmatie van Werchter, ze zetten Fontaines D.C toch ook niet voor Olivia Rodrigo?

Het is niet omdat Korn festivals aandoet waar Muse af en toe ook rondloopt, dat het plots een zekerheid is dat ze overal samen opduiken. Ik zie het echt niet gebeuren om deze redenen. En als het wel zo is, gaat het daar heel ecclectisch zijn op vlak van festivalgangers en klederdracht. Maar als je heel de historie van Graspop bekijkt, zie ik nergens dit soort "fratsen", dus zou het mij sterk verbazen dat ze zich er nu wel aan zouden wagen.
Ik heb daar naar geluisterd toen met veel vraagtekens, Eppo Jansen is de man dat vorige jarigen dit programmeerde:

Angele en Limp Bizkit
Bring me the horizon - Oscar en the wolf
Post Malone - The national
Kendrick Lamar - Imagine Dragons
The Prodigy - Eels

Dit is maar klein voorbeeld. Dus ik denk dat Muse en Korn beter past dan Angele en Limp Bizkit.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Blijf Muse ook als totaal onrealistisch beschouwen.

Als we dat pas bewandelen, dat ze dan straks maar LP als zondag head aankondigen. De donderdag van RW is al uitverkocht en ze hebben op 22/6 nog een mooie plek in hun tourschema.

Bekijk bijlage 11385

hhmmmm Zou het?
Line-up kan nog wel eens heel veel op GMM22 gaan lijken.
Wat ik ook zag bij de affiches.
Als er 1 aan klikt en je gaat naar onderen dan zie je alle namen staan.

Maar wat is daar mooi aan, nou er beginnen namen op te lichten met linkjes van artiesten voor 2025(nu 3 stuks dus). Zo kun je dus straks heel makkelijk zien welke doubleurs zijn. Kunnen we kijken of het allemaal zo erg is.

• Leuk
Waarderingen: Kneuzer
Ik hoop.er stiekem op. Dan kan ik m'n vrienden overtuigen voor een dagticket voor Maiden. En tenzij Dream Theater dan donderdag in de Marquee afsluit, kunnen we op tijd naar huis, na de set van Maiden.
Als Powerwolf er staat, is dat vermoed ik na Iron Malden. Normaal legendarisch gezien en kijkend naar platenverkoop enzo zou Iron Maiden moeten afsluiten maar ze spelen liever van 21 h tot 23 h.

Holy shit ik kijk eens een halve dag niet op internet en mijn favoriete band zal een kanon droppen. En wat voor een. Ik hoop wel dat Powerwolf nog op donderdag er bij komt. Echt wel

I tried twice to get Linkin Park tickets - every town in Germany was sold out in 10 minutes. Leftovers: 350€ tickets in dynamicpricing.

Even with priorized ticketing I had no chance. They'd sell out that Graspop day in an hour, easily.

• Leuk
Waarderingen: Kneuzer

Users who are viewing this thread