Graspop Metal Meeting 2025

Linkin Park zie ik eerder voor 2026. Als ze dan touren natuurlijk. Dit jaar kan maar denk eerder Hellfest. Of misschien 21 juni Graspop en 22 juni Hellfest maar ik denk het niet

Muse op Graspop zou in nog net kunnen aanvaarden. Maar een speciale dag er rond zoals iemand hier zegt, in Ac/Dc style? Neen. Gewoon neen. Dat ze dat maar in Werchter doen. Daar kan ik het aanvaarden. Niet in Dessel. Er zijn grenzen.

Powerwolf kan die 19de ook perfect nog Hellfest doen. Maar hoop echt Graspop. En feit is, in Frankrijk hebben ze al verschillende shows met deze tour

Slipknot is van 2023 en Korn + Iron Maiden van 2022. Ze hebben gezamenlijk 24x opgetreden (dit wordt dus 27x) op GMM.
Voor Iron Maiden wordt het de 11e keer, voor Slipknot de 9e keer en voor Korn de 7e keer. En in alle gevallen geldt dat de zangers solo niet worden meegeteld in dit overzicht.

Kortom, ik begrijp heel goed dat het voor de vaste Graspopper gewoon saai begint te worden. Ik heb het zelf namelijk ook. Ik kijk nu vooral naar de vrijdag voor een dagticket, maar daar is nog wel iets voor nodig.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Slipknot is van 2023 en Korn + Iron Maiden van 2022. Ze hebben gezamenlijk 24x opgetreden (dit wordt dus 27x) op GMM.
Voor Iron Maiden wordt het de 11e keer, voor Slipknot de 9e keer en voor Korn de 7e keer. En in alle gevallen geldt dat de zangers solo niet worden meegeteld in dit overzicht.

Kortom, ik begrijp heel goed dat het voor de vaste Graspopper gewoon saai begint te worden. Ik heb het zelf namelijk ook. Ik kijk nu vooral naar de vrijdag voor een dagticket, maar daar is nog wel iets voor nodig.
Voor mij gaat het nu de 3e editie zijn dat ik naar graspop kan gaan dus ik ben wel nog zeer tevreden met bands zoals iron maiden en Korn aangzien ik ze nog niet heb gezien. maar ik kan ook wel begrijpen dat je na de x aantal keer een headliner ook wel beu geraakt.

Drie jaar ertussen is best een tijd. Slipknot is misschien snel terug maar komen nu wel met een ''unieke'' show waar ze hun debuutalbum integraal spelen.

En toch zijn er elk jaar duizenden en duizenden voor wie het de eerste keer is en duizenden en duizenden voor wie 9 keer Slipknot nog niet genoeg is en om die mensen gaat het nu eenmaal, want die zijn vooralsnog met veel meer.

Voor mij gaat het nu de 3e editie zijn dat ik naar graspop kan gaan dus ik ben wel nog zeer tevreden met bands zoals iron maiden en Korn aangzien ik ze nog niet heb gezien. maar ik kan ook wel begrijpen dat je na de x aantal keer een headliner ook wel beu geraakt.
Ik ga al sinds 2005 ononderbroken, Graspop is voor ons gewoon een weekend onder de mannen in een prachtige setting. Headliners zijn dan ook maar een deel van dat weekend, net zoals de overige namen en het nachtprogramma. Niets mis met Maiden en Slipknot nog eens te zien voor ons.
We zouden dat ook op Hellfest of Wacken kunnen doen maar los van het feit dat tickets kopen daar onbegonnen werk is gaan we daar ook niets nieuws ontdekken.

Als het kon ik kocht mijn tickets zelfs zonder enige naam.

Ik ga al sinds 2005 ononderbroken, Graspop is voor ons gewoon een weekend onder de mannen in een prachtige setting. Headliners zijn dan ook maar een deel van dat weekend, net zoals de overige namen en het nachtprogramma. Niets mis met Maiden en Slipknot nog eens te zien voor ons.
We zouden dat ook op Hellfest of Wacken kunnen doen maar los van het feit dat tickets kopen daar onbegonnen werk is gaan we daar ook niets nieuws ontdekken.

Als het kon ik kocht mijn tickets zelfs zonder enige naam.
Bij onze groep is dat ook wel zo! We gaan toch ieder jaar onafhankelijk van wie er speelt! Ik denk niet dat er iemand is die niet zou meegaan op basis van de lineup. Ik heb zelf gewoon heel wat jaren pech gehad met mij opleiding (Examens tijdens graspop etc)

Drie jaar ertussen is best een tijd. Slipknot is misschien snel terug maar komen nu wel met een ''unieke'' show waar ze hun debuutalbum integraal spelen.
En niet te vergeten, Iron Maiden gaat ook een unieke show geven met enkel nummers van de eerste 9 albums (tot 1992 ?)! Ik kijk er stiekem toch wel erg naar uit, ook al heb ik ze vaak genoeg gezien.

En dan moet je ook nog eens naar programmatie kijken. Beluister eens Zware Klap van vorig jaar op Pukkelpop, waar Eppo Jansen een beetje een inkijk heeft hoe een planning opgesteld wordt. Ze kijken naar bands die samen kunnen geprogrammeerd worden om een "logisch" programma in elkaar te flansen. Welke bands die op Graspop spelen zou je samen met het bombastische van Muse op een podium zetten? Kijk eens naar de programmatie van Werchter, ze zetten Fontaines D.C toch ook niet voor Olivia Rodrigo?
Daar moet je ook niet al te nauw naar kijken...
Ik heb Muse op Pinkpop en Werchter gezien. Op Pinkpop stond Body Count op hetzelfde podium te knallen
En op Werchter had je Parkway Drive en Bazart op hetzelfde podium, passen ook beide niet helemaal in dat straatje in mijn ogen

Deze band heeft uiteraard nog niets aangekondigd (zover ik weet), maar ik zou graag Suicide Silence weer willen zien. Ik vond ze in 2022 weer écht goed.
Solstafir mag ook altijd doorschuiven. Paleface Swiss mag ook, als ze niet op Alcatraz staan. Liever op Graspop dan op Pukkelpop.

• Leuk
Waarderingen: won666

Users who are viewing this thread