Graspop Metal Meeting 2025

Weet niet of het al gezegd is maar ik lees net dat King Diamond is aangekondigd voor een festival in Noorwegen eind juli. Is al wel oud nieuws nu

Dit zal wel een kleine minderheid zijn, omgekeerd is het veel erger, ik ga NOOIT meer naar rock werchter om dezelfde reden, als Metallica fan ben ik er vroeger geweest maar het publiek daar bekijkt dit optreden net als een optreden van een mainstream band, GEEN ambiance & GEEN interactie met het publiek. De 1ste keer Metallica op RW (was nog op Torhout) was er geen snakepit maar in de plaats zaten die yuppies gewoon te picknicken..:unsure:
Had je toch even moeten zorgen om bij ons in de buurt te staan.

De geen interactie met publiek is echt BS btw.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
De tijden zijn natuurlijk veranderd. In die tijd was het nog der normaalste zaak om op de weide te picknicken. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat bijna iedereen één of meerdere frigoboxen vol drank mee sleurde naar de weide.

Maar ik begrijp wel dat je niet graag naar Werchter gaat. Ik ben één keer naar Iron Maiden geweest, en er was daar toen een ronduit vijandige sfeer naar iedereen met een Maiden t-shirt. Voor mij was dat toen ook de laatste keer.
Maiden was echt een mismatch. Werkte niet.

Maar Metallica heb ik in de Gelredome, de Arena, de Goffert en Ahoy gezien en soms tijdens dezelfde tour op Werchter. Beste optredens waren op Werchter.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Maiden was echt een mismatch. Werkte niet.

Maar Metallica heb ik in de Gelredome, de Arena, de Goffert en Ahoy gezien en soms tijdens dezelfde tour op Werchter. Beste optredens waren op Werchter.
Maiden op Werchter (2011) werkte echt niet. Tijdens When the Wild Wind Blows scheen iemand uit het publiek met een laser naar Bruce, en die is dan een tirade begonnen tijdens het nummer. 🥲

Ook spijtig van de rest van de affiche: er was geen andere metal, en wie Maiden dat jaar wilde zien, moest wel naar Werchter.

Het jaar daarvoor, 2010, stond Maiden op Pukkelpop en dat was ook geen interessante affiche voor de metalfan.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Maiden op Werchter (2011) werkte echt niet. Tijdens When the Wild Wind Blows scheen iemand uit het publiek met een laser naar Bruce, en die is dan een tirade begonnen tijdens het nummer. 🥲

Ook spijtig van de rest van de affiche: er was geen andere metal, en wie Maiden dat jaar wilde zien, moest wel naar Werchter.

Het jaar daarvoor, 2010, stond Maiden op Pukkelpop en dat was ook geen interessante affiche voor de metalfan.
Gojira was er toen ook op PP. Maar erg bekend waren ze toen nog niet. Op vrijdag was Parkway Drive er ook. Maar goed, PP is nu eenmaal een mengelmoes van genres. Het hangt natuurlijk ook af of je luistert naar andere genres/bands. Placebo en Eels hoor ik ook graag.

Gojira was er toen ook op PP. Maar erg bekend waren ze toen nog niet. Op vrijdag was Parkway Drive er ook. Maar goed, PP is nu eenmaal een mengelmoes van genres. Het hangt natuurlijk ook af of je luistert naar andere genres/bands. Placebo en Eels hoor ik ook graag.
Mengelmoes?

Hele fijne avond gehad gisteren met Nailed to Obscurity en Draconian. Dussss, lezen jullie mee Graspop? Meer doom alstublieft! :)
Hé ik was daar ook! En ben het roerend eens! 🫡

Ik sluit me er helemaal bij aan! Was geweldig om één van mijn all time favoriete bands te zien shinen in mijn thuisstad. Wat was Lisa goed!!

Ik zag net een "Are you ready" GMM video op Instagram. Goed teken? Of werkt mijn zelf opgelegde tijdsbeperking op social media zo goed dat ik eerdere video's gemist heb?

als het vanaf nu net zo gaat als vorig jaar, dan gaat het snel !
deze week : morgen, woensdag en donderdag headliners
volgende week maandag laatste headliners en donderdags een groot pakket namen
en dan zaterdag 30 nov. in de wachtrij voor tickets 🤘

volgens mij werden alle headliners smorgens om 10.00 bekend gemaakt?

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Valthys
Ik zag net een "Are you ready" GMM video op Instagram. Goed teken? Of werkt mijn zelf opgelegde tijdsbeperking op social media zo goed dat ik eerdere video's gemist heb?
als het vanaf nu net zo gaat als vorig jaar, dan gaat het snel !
deze week : morgen, woensdag en donderdag headliners
volgende week maandag laatste headliners en donderdags een groot pakket namen
en dan zaterdag 30 nov. in de wachtrij voor tickets 🤘

volgens mij werden alle headliners smorgens om 10.00 bekend gemaakt?

Als ze komen met zo'n bericht en video, dan betekent dat de laatste jaren eigenlijk altijd dat binnen één werkdag de eerste naam komt, dacht ik. Nu waren ze pas om 16.00, maar het is ook al eens gebeurd dat er om 10.00 dit bericht kwam en dan in de middag al de eerste naam. Maar maandag volgt dus eigenlijk vrijwel zeker de eerste naam.

Ben het er wel mee eens dat dan donderdag en de week erop maandag en donderdag er weer meer namen komen plus ook de verkoop eind november al. Kan alleen een eventuele derde aankondiging komende week niet goed plaatsen, omdat we eigenlijk ook wel met zekerheid kunnen zeggen dat er ook nog ergens een keer een Werchter-pakket aan namen aangekondigd gaat worden voor de start van die verkoop. Kan natuurlijk op één en dezelfde dag zijn, maar zie dat ook nog wel gebeuren dat ze daar dan de woensdag of vrijdag voor pakken.

Neig dus zelf eerder naar maandag, dinsdag en donderdag komende week, waarbij woensdag of vrijdag dan voor Werchter is. Mocht er een headliner bij zitten die solo wordt aangekondigd zonder de north headliner, dan kan het net als vorig jaar met Alice Cooper ook gewoon op één dag om 10.00 een North headliner en dan om 16.00 een pakket. Zoiets was het afgelopen jaar ook, toch?

I just found Exodus for myself, so I'd love to see them. Bring Kreator and Sodom as well.

Btw Till Lindemann announced a 17 country tour, with June free. That could be a headliner. He's too dark for Werchter.
Unfortunately Kreator is already announced at Alcatraz so I don't expect them at Graspop... 😢
Lindemann eventually could be there but not Headlinning (or at the Marquee), but personally finds that it goes too far in vulgarity (and yet I'm not fragile!) and I don't know if the organizers will dare to plan such an act... 🤷‍♂️

Users who are viewing this thread