Graspop Metal Meeting 2025

Ik vind het overigens wel apart dat ze altijd zo publiekelijk aan de site sleutelen. Om de wegwerkzaamheden analogie van eerder deze week nog maar eens aan te halen: een nieuwe weg kun je niet op een andere locatie aanleggen, en dan met een druk op de knop de oude weg vervangen voor de nieuwe. Met een website kan dat natuurlijk wel perfect: bouw lekker die nieuwe site op een afgeschermde testomgeving op, en laat de oude intact tot het moment van bekendmaking, waarop je ineens de hele site omschakelt naar de nieuwe look. Zo moeilijk is dat niet. Snap niet zo goed waar dat gehannes aan de live website voor nodig is.
Een beetje amateurism kan geen kwaad want daar hangen we van af om af en toe een leak te scoren :cool:

Hm, beetje lastig te zeggen, maar sub Marquee lijkt me wel wat te hoog.
Ze stonden in 2023 (voordat het noodlot toe sloeg... 😢 ) als 4e van 8 gepland in de Metal Dome, van 16:10 tot 17:00.
Dat was natuurlijk nog zeker geen topplek.
Aan de andere kant stond Sleep Token er toen vlak na in de Metal Dome, en kijk wat die voor plekken nu krijgen..

Ach, ik zou allang blij zijn als ze er überhaupt zouden staan, ongeacht plek en tijd.
Maar ik hoop en gok dan wel op een plek in de late middag / vroege avond in de Marquee, of een latere plek in de Metal Dome.
Inderdaad, het zou fantastisch zijn als ze komen. Op welke spot is van ondergeschikt belang.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Hmm ja je hebt maar 1 technisch figuur nodig om even een testomgeving op te tuigen waar die content creators naar hartenlust in kunnen spelen, en die het vervolgens op het moment supreme omschakelt. Maar dat zal teveel moeite zijn zeker...
Die kosten waarschijnlijk te veel geld (en het is niet de sector die goed betaald).

Naar Muse deze week geluisterd, maar dan vind ik de Prodigy, Placebo en QoTSA beter passen op Graspop om er een paar te noemen waar al over gediscussieerd is en meestal niet OK bevonden.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Nu Muse is uitgesloten voor RW begin ik me toch wel af te vragen of Graspop de ballen zou hebben om zo'n onconventionele boeking te doen.
Als ze er voor te porren zijn dat ze een stevige set neerzetten kan het makkelijk, maar of dat mogelijk is betwijfel ik. Het is wel echt geen metal.

Nu Muse is uitgesloten voor RW begin ik me toch wel af te vragen of Graspop de ballen zou hebben om zo'n onconventionele boeking te doen.
Unpopular opinion waarschijnlijk: liever alle headliners van 2024 op herhaling dan Muse... Hoewel het met Muse wel weer een stuk eenvoudiger wordt om de vriendin over te halen voor Graspop 😉

• Leuk
Waarderingen: graspop200
Het is toch ook wel gebleken dat Graspop wat betreft headliners een stuk conservatiever is, dan als het om andere namen op het affiche gaat, wat betreft het boeken van diversere genres. Natuurlijk, de harde nummers van Muse zijn steviger dan sommige acts die er al wel als headliner gestaan hebben. Maar dat gaat dan eigenlijk altijd om oudere acts, die hun plekje in de metal-wereld al veroverd hebben toen het muziek-landschap er nog heel anders uitzag (zie het lijstje wat @Rockbeer post terwijl ik dit typ, dank daarvoor). Met de eerste paar albums had Muse prima begin van de avond op main kunnen staan, ze werden toen nog wel meer met alternative metal geassocieerd en op lagere posities durft Graspop dat beter aan. Inmiddels zijn ze een gigantische stadion rock act geworden en zie ik Graspop ze echt niet opeens als headliner boeken. Maar we gaan het zien.

• Leuk
Waarderingen: HaaEll
Ik begrijp dat de meesten er een hard hoofd in hebben maar ik heb toch de indruk dat de organisatie breder zal moeten boeken als het om headliners gaat als steeds meer bands uit de 70s ermee stoppen.

Als je ieder jaar 8 headliners wilt hebben en wilt uitverkopen ga je toch creatief moeten zijn lijkt me, zoals Hellfest dat ook doet.

Users who are viewing this thread