Graspop Metal Meeting 2025

En Muse moet eigenlijk even wachten met touren en pas weer september ofzo beginnen want ik moet er anders weer heen en zit ff krap met vrije tijd en geld dus dat wordt weer creatief zijn en heb ik even geen zin in dus Muse niet boeken please thankz

• Haha
Waarderingen: Timmetje
Ja Dave. Dat klopt. Graspop heeft Muse simpelweg niet nodig.
Je moet 8 plaatsen vullen. In een jaar dat Iron Maiden en Slipknot opduiken maar ook een herhaling van Judas Priest of Scorpions. Er zullen er veel gepromoveerd moeten worden wil je alles vullen + die herhaling vermijden.
En Muse heeft al enkele succesvolle passages op de zwaardere festivals achter de rug.

• Leuk
Waarderingen: sven.cr
Ja Dave. Dat klopt. Graspop heeft Muse simpelweg niet nodig.
Dat is natuurlijk een redenering van heb ik jou daar. Dat weet je namelijk niet. Lijkt een redelijk mager jaar te worden. Zeker als de geruchten zijn dat we weer aardig wat van hetzelfde gaan krijgen aan de top, is Muse op z'n minst, voor Graspop dan, een verfrissende naam. Ik zie Muse met een harde set nog best werken

Muse past toch totaal niet bij Graspop? Helemaal niet als ze met hun reguliere set komen.
Als Muse er een stevigere set uit kan trappen is dat ook een kanshebber op Graspop. Wat is er meer graspop aan The Scorpions of Aerosmith?
Knights of Cydonia, Psycho, Supermassive Black hole, Hysteria, Uprising, Reapers, The Handler, Survival, Unsustainable, Stockholm Syndrome, Fury, New Born, Sunburn,

Niet iedereen blij. Maar wel 8 Headliner plaatsen te vullen.

Being a longtime Muse fan, there is no chance of them doing a special, more suitable set for Graspop.
I prefer them coming to Graspop instead of a judas priest / scorpions repetition or bands like Sabaton or Powerwolf (though i like them and want to see them ) as headliners.
btw some of Muse heaviest songs were released in their last album. I'd recommend listening to Won't stand down & Kill or be killed.
You make me feel like it's halloween is also an interesting track :)

Dat is natuurlijk een redenering van heb ik jou daar. Dat weet je namelijk niet. Lijkt een redelijk mager jaar te worden. Zeker als de geruchten zijn dat we weer aardig wat van hetzelfde gaan krijgen aan de top, is Muse op z'n minst, voor Graspop dan, een verfrissende naam. Ik zie Muse met een harde set nog best werken
Ik zie hier een paar mensen refereren naar 'een hardere set'. Maar daar is toch helemaal geen zicht op? Als ze doorgaan op de richting van die laatste platen dan is dat echt geen Graspop headliner.

Dan heb ik veel liever dan Graspop gaat investeren in de toekomst door, ik zeg maar wat: Sleep Token een afsluitende North set te laten spelen na Iron Maiden met een verschroeiende set van Lorna Shore ervoor tijdens de schemering. Een Powerwolf kan ook zo'n positie aan, of geen Epica eens een spot die ze verdienen.

Ik zie hier een paar mensen refereren naar 'een hardere set'. Maar daar is toch helemaal geen zicht op? Als ze doorgaan op de richting van die laatste platen dan is dat echt geen Graspop headliner.

Dan heb ik veel liever dan Graspop gaat investeren in de toekomst door, ik zeg maar wat: Sleep Token een afsluitende North set te laten spelen na Iron Maiden met een verschroeiende set van Lorna Shore ervoor tijdens de schemering. Een Powerwolf kan ook zo'n positie aan, of geen Epica eens een spot die ze verdienen.
De kant die ze opvloeien is zeker niet harder. Maar ze hebben genoeg in hun kast staan om stevig mee uit te pakken. Ze hebben vaker hardere festivals geheadlined. En graspop heeft de laatste jaren sowieso wat breder en gedurfder geprogrammeerd. Ik zeg enkel dat er kansen zijn.

Je hebt helemaal gelijk als het gaat om het investeren in de toekomst hoor met de kleine namen doorduwen!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Als we spreken over Muse denk ik dat je best overweegt of hun fanbase de stap naar Graspop zou maken zoals bij Tool. Lijkt de reden om ze te zetten: een deel mensen aan te spreken die anders niet zouden komen en mss wat nieuwe bezoekers aan te trekken jaren nadien, of benk fout?

Als we spreken over Muse denk ik dat je best overweegt of hun fanbase de stap naar Graspop zou maken zoals bij Tool. Lijkt de reden om ze te zetten: een deel mensen aan te spreken die anders niet zouden komen en mss wat nieuwe bezoekers aan te trekken jaren nadien, of benk fout?
Dan zou het logisch zijn dat Graspop dadelijk Metallica gaat aankondigen. Maar verder eens met de redenatie.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Zou heel gaaf zijn! Heb je een theorie erbij? Of gewoon even peilen wat men vindt?
de enige theorie die ik heb is: als linkin park naar werchter gaat is er geen headline spot meer vrij en graspop heeft op eerste zicht een probleem van geen nieuwe headliners te vinden dit jaar. Lijkt mij dan wel een band die volk trekt, die wat steviger werk heeft en vooral, die nog nooit op graspop gestaan heeft en waar anders zou je muse nog kwijt geraken?

• Leuk
Waarderingen: talos654 en festivalryo
TW classic heeft daarnet hun tweede naam bekend gemaakt, dus betwijfel of GMM dan ook nog iets gaan aankondigen vandaag. Beide festivals hebben natuurlijk een ander doelpubliek, maar zijn beide wel livenation....

Users who are viewing this thread