Graspop Metal Meeting 2025

Metalfest Open Air (DE) (6-8 juni): Heaven Shall Burn
465989837_1090220042661342_23793936641008480_n.jpg

MISE Open Air (DE) (19 - 21 jun) : Burning Witches
Protzen Open Air (DE) (19 - 21 jun): Inhuman Depravity
Kilkim Žaibu festival (LT) (20 - 22 jun): Eihwar - Griefgod
466092145_1067800394797681_901066692415049964_n.jpg
Basinfire Fest (25 - 28 jun): Arkona
466158602_1096291399165334_5196534708647784926_n-min.jpg
Luca Summer Festival (IT) (6 jul): Lacuna Coil als special guest bij Lindemann

• Leuk
Waarderingen: MartinB
Zou dat niet eerder zaalshows zijn dan?
In mijn ogen is dat zo'n typische band die voor veel meer volk zal spelen op een festival dan bij eigen shows.
Voor België bijvoorbeeld was laatste eigen passage in de Trix, laatste festivalshow als headliner op Alcatraz.

Edit: ik zie wel dat ze in het buitenland wel ik grotere zalen spelen, misschien onderschat ik ze.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
In mijn ogen is dat zo'n typische band die voor veel meer volk zal spelen op een festival dan bij eigen shows.
Voor België bijvoorbeeld was laatste eigen passage in de Trix, laatste festivalshow als headliner op Alcatraz.

Edit: ik zie wel dat ze in het buitenland wel ik grotere zalen spelen, misschien onderschat ik ze.
Inderdaad, zie die in België ook niet snel in vorst of de Lotto Arena staan eerlijk gezegd. Op een festival gaan ze wel hogere spots kunnen krijgen

Mediapartner Humo deed het al reeds.
Vind die review toch nog redelijk positief met 2.5/5. By far het slechtste concert dat ik in 2023 en bij uitbreiding dit decennium gezien heb
Klinkt ook echt afgrijselijk.
Heeft op zich ook solo best goede songs maar live was dat dus niet al te best.
Inderdaad ja. Ik ben zeker niet preuts ofzo, maar dit klinkt gewoon ranzig en ontzettend ordinair allemaal. Het is een heel vreemd mannetje, die Till. Van mij mag hij ook ver weg blijven bij events waar ik naartoe wil. Maar ik vrees dat hij komend jaar op Graspop gaat staan. En met een beetje pech nog als headliner ook.
Ik mag hopen dat er wel iets degelijks in een tent geprogrammeerd wordt dan en anders kunnen we nog een bierproeverij doen in het classic rock café :)

Ik vraag me alleen af , als Till inderdaad Graspop doet (en die andere festivals) hoe ze dat dan gaan doen met die 18+? Gaan ze vlak voor de show controleren of er geen kinderen in het publiek staan?

Ik vraag me alleen af , als Till inderdaad Graspop doet (en die andere festivals) hoe ze dat dan gaan doen met die 18+? Gaan ze vlak voor de show controleren of er geen kinderen in het publiek staan?
En waar zouden ze die zetten? North headliner, marquee headliner of gewoon ergens overdag (sub). Ik zou het eerste gokken

Due to family obligations, I will only be able to go Friday and Saturday 2025. This would be my preferred program to attend:

Slipknot
Anthrax
System of a Down
Ghost

Static-X
Falling in Reverse
Till Lindemann
Spiritbox
P.O.D. (missed this year)
Fear Factory (also missed)
Make them suffer (also missed)
Ministry
Jinjer
Kmfdm
Arch Enemy
Accept
Powerwolf
Marilyn Manson
Saxon
Kataklysm
Sepultura
Soulfly
Dirkschneider
Within Temptation
Cannibal Corpse
Cattle Decapitation
Beyond the Black

Ik denk dat MUSE zeker niet misstaat. Al wil ik ze zelf weer wel eens op Werchter zien, dat is voor mij al ff geleden.
Wat is Scorpions, of Aerosmith, of wie dan ook nou 'harder' dan een MUSE? Met een stevige set lijken me die goed te passen voor een uitstapje Graspop. Alleen dat zal de nodige reuring opleveren. Maarja, zie alle festivals op het moment; een en al reuring haha.

• Leuk
Waarderingen: sven.cr en festivalryo
Als eerste: ik ben ook van mening dat vandaag de dag is. Voel het aan alles.

Dan Muse. Kenners weten dat ik groot fan ben, mijn favoriete band. Ze hebben vorig jaar Hell & Heaven festival in Mexico geheadlined, samen met Slipknot en Guns n Roses. Verdere namen: Bad Omens, A day to Remember, Amon Amarth, dat soort bands. Kan het dus, Muse op een harder festival? Ja. Ook op Rock am Ring of Novarock werkt het.

Moeten we het willen op Graspop? Ik denk het niet. Ik zou er uiteraard keihard van genieten, maar het past net niet. Flink wat nummers die heel mooi zijn, maar voor een metalfestival de vaart er wel uithalen. En voor iedereen die denkt, een speciale metalset kan wel; droom verder. In theorie kan het, maar dat gaat 100% niet gebeuren.

Fijne dinsdag! Vandaag is het zover! Open the fucking pit🗣️🗣️

Users who are viewing this thread