Graspop Metal Meeting 2024

Arinius

Playlistbediener
3 mei 2024
6
13
Vraag voor het forum :)!

Hoe kijken jullie tegen het rand entertainment aan bij GMM? Is dit voldoende of zouden jullie graag meer willen zien gebeuren op en om het festivalterrein? En wat dan :)?

Je ziet steeds meer festivals uitbreiden met entertainment acts, chill zones, belevenis zones, straat theater/cossplay/steampunk spektakels, kermis attracties of ander vermaak, een dagelijkse eindshow met vuurwerk/drones en eens steeds woester wordende aankleding (en dan zeker niet alleen maar rock- en metalfestivals; een bredere constatering).

Zelf merk ik dat ik zooo druk ben met bands kijken en uiteindelijk neerstrijken in de Classic Rock, dat ik vaak niet eens tijd heb om de metal market te bezoeken, laat staan nog extra entertainment "moet" consumeren haha; ik mis het dus niet/dus niets. Echter merk ik in onze vriendengroep dat GMM steeds vaker als conventioneel en basic wordt bestempeld, was daarom nieuwsgierig hoe jullie dit zien :)...

Ik vond de 'bijbelpredikers' de voorbije jaren wel een meerwaarde in het industriepark, net voor de ingang, hopelijk staan ze er terug dit jaar !
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
Vraag voor het forum :)!

Hoe kijken jullie tegen het rand entertainment aan bij GMM? Is dit voldoende of zouden jullie graag meer willen zien gebeuren op en om het festivalterrein? En wat dan :)?

Je ziet steeds meer festivals uitbreiden met entertainment acts, chill zones, belevenis zones, straat theater/cossplay/steampunk spektakels, kermis attracties of ander vermaak, een dagelijkse eindshow met vuurwerk/drones en eens steeds woester wordende aankleding (en dan zeker niet alleen maar rock- en metalfestivals; een bredere constatering).

Zelf merk ik dat ik zooo druk ben met bands kijken en uiteindelijk neerstrijken in de Classic Rock, dat ik vaak niet eens tijd heb om de metal market te bezoeken, laat staan nog extra entertainment "moet" consumeren haha; ik mis het dus niet/dus niets. Echter merk ik in onze vriendengroep dat GMM steeds vaker als conventioneel en basic wordt bestempeld, was daarom nieuwsgierig hoe jullie dit zien :)...
Ik kan me nog herinneren dat er in 2016 op de donderdag (toen nog pre-party) een heuse worstelring op de doorgang richting Metal Dome/Jupiler Stage stond, het zogenaamde Eurostars Wrestling. Het stond zelfs vermeld op de poster, dus eigenlijk was het niet eens rand-entertainment, maar gewoon programmering.. :LOL:
Toch wel een kwartiertje ofzo staan kijken toen, best vermakelijk (en er was toch niet veel spannends qua muziek op dat moment).

 

ReasonsRemeain

Randprogramma
18 okt 2022
123
254
Ik kan me nog herinneren dat er in 2016 op de donderdag (toen nog pre-party) een heuse worstelring op de doorgang richting Metal Dome/Jupiler Stage stond, het zogenaamde Eurostars Wrestling. Het stond zelfs vermeld op de poster, dus eigenlijk was het niet eens rand-entertainment, maar gewoon programmering.. :LOL:
Toch wel een kwartiertje ofzo staan kijken toen, best vermakelijk (en er was toch niet veel spannends qua muziek op dat moment).

Ja dat was wel tof ja! Met DJ sets van Goe Vur In D'n Otto!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Next week we kick off a summer festival tour, warming up the festivities in Mannheim 5th and Regensburg 6th - tickets still available.

We'll bring a new show, we'll be an army of fantastic players and singers, the family is back on stage. We can't wait to play for you and carry a new incarnation of Avantasia into the next era!

We love you, and we'll prove it to you!
Compleet nieuwe Avantasia era. Ze weten wel een hype te bouwen op zo'n manier
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

prins

Dagopener
9 nov 2019
556
678
🤔 opvallend net als vorig jaar op 30 mei, nog dagkaarten voor de vrijdag en zondag te koop. ligt het aan de dag of het programma?
terwijl ik de vrijdag, net als vorig jaar toch wel lekker vind.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.415
7.939
🤔 opvallend net als vorig jaar op 30 mei, nog dagkaarten voor de vrijdag en zondag te koop. ligt het aan de dag of het programma?
terwijl ik de vrijdag, net als vorig jaar toch wel lekker vind.
Lijkt voor mij toch wel vrij duidelijk dat zowel dit jaar als vorig jaar de donderdag en zaterdag gewoon de sterke headliners hebben.

De zaterdag dit jaar is de enige dag met 2 grote headliners die in hun eentje een ziggo dome kunnen uitverkopen, en de donderdag wordt natuurlijk gedragen door Tool.

Uiteraard staat er meer dan alleen de headliners maar dit zijn toch de grote namen die de tickets verschuiven. En op de zondag zetten ze nu twee jaar achter elkaar dure bands die geen tickets verschuiven.

EDIT: en de vrijdag heeft beide edities de goedkoopste headliners van de 4 dagen lijkt het
 
Laatst bewerkt:

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.553
3.244
Alleszins mensen die dachten dat er 50 000 antichristen op pad waren, had ze bijna meegenomen naar Skillet ...
Aan die mensen te zien vorig jaar denk ik zelfs dat zij Skillet muziek van de duivel vonden. Maar......ieder zijn meug en ook daar kan ik dan wel weer respect voor opbrengen.
Toch met een paar man zo'n 50.000 atheïsten proberen te bekeren. Je moet het maar durven😉
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Arinius

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.630
3.281
Was het al benoemd dat Scorpions ineens tien minuten extra spelen? De overgang tussen de bands ervoor en erna is slechts 5 minuten in plaats van 10.

Na dit weekend zal ik sowieso weer een volledige check doen en de woensdag toevoegen aan de clashfinder.
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
224
427
Ik vond de 'bijbelpredikers' de voorbije jaren wel een meerwaarde in het industriepark, net voor de ingang, hopelijk staan ze er terug dit jaar !
Heb daar zeer kleine mini bijbel van gekregen.
Omdat ik geen religieuze zaken weggooi, uit respect voor elk geloof. Dit maar bij kringwinkel binnen gebracht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidov90 en Jamel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
603
725
Die mini bijbel delen ze altijd uit ja ieder jaar staan die er wel op straat net zoals in wacken en op andere grote metalfestivals staan ze ook.
Ze hebben die bijbel trouwens in heel veel talen, gewoon achter vragen altijd grappig dan beginnen ze te zoeken naar een versie in de taal die je wenst.
 

Jeroen

Randprogramma
9 feb 2015
102
95
Het enige wat ik leuk zou vinden is dat de merch kraam, meer een merch tent/markt wordt. Waar elke band hun eigen kraam heeft. Dat je gewoon rustig langs alle bands kan lopen, en beetje kan kijken. Jera heeft dat en ik vond dat toch wel tof, om elke dag op een rustiger moment eens door heen te lopen, misschien zag je nog een tof shirt of een toffe lp(of cd). Omdat elke band zijn eigen kraam had zag je ook veel meer verschillende dingen dan alleen de shirts/truien.
ha, en je op het verkeerde moment geen 4 uur hoeft te wachten tot je ook een selectie mag maken..
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
271
539
Bad Omens is nooit geboekt geweest door Graspop. Die waren geboekt door Werchter.

Als vervanger voor Heart zou Landmvrks wel kunnen, maar verschil nogal hard van elkaar qua genre en dan gaan ze wel moeten schuiven met bands want Kerry King en Doro zullen zich wel groter wanen dan Landmvrks

Overigens, gisteren was iedereen zo enthousiast over Psychonaut dat ik dacht "dat die Heart dan vervangen" maar toen bedacht ik mezelf dat da totaal niet hetzelfde genre is en dat die totaal niet op de South stage passen in het licht (slecht argument natuurlijk dat laatste want Graspop boekt zelfs Behemoth in het licht) dat ik dacht van "nee". Maar als het dan toch een andere genre mag zijn en als er geschoven mag worden met de podia ... Bij deze. Psychonaut. Ik zou alvast tekenen


Dit kwam ik ook nog juist tegen
Denk dat het lastig wordt om zo kort van tevoren een vervanger in hetzelfde genre van dezelfde statuur te boeken hoor. Denk dat er wat geschoven gaat worden en er ergens in de middag een band ingepast gaat worden.
 
  • Thinking
Waarderingen: Nutellica

Gebruikers die dit onderwerp bekijken