Graspop Metal Meeting 2024

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.262
3.837
Ik vind Brutus als band top maar heb wel een probleem met hun zangeres, die als feministe, Till Lindemann de grond in boorde na de geruchten van grensoverschrijdend gedrag. Zo heb ik ook een hekel gekregen van Nightwish omdat die zangeres ooit zei ""I mainly listen to metal, so they are all metal albums. But the most metal? Some would say Slayer, but I think they're a dreadful band. Unbelievably boring." Wat zou metal zijn zonder Slayerrrrrrrrr, hoe krijg je in het hoofd om dat te zeggen, misschien daarom heb ik ook een hekel aan de band van haar vent die drumt bij sabaton.
Zo'ne lieve ben je dus niet.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Ik vind Slayer ook saai, heb je nu ook een hekel aan mij? Sowieso een beetje raar om een hekel aan iemand te krijgen omdat ze een andere muzieksmaak heeft dan jij, niet?
Metallica en Megadeth heb ik in mijn tienerjaren grijs gedraaid, waren mijn voornaamste gateway bands.
Maar met Slayer heb ik de klik ook nooit echt gevonden, te eentonig allemaal.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
En Anthrax dan? Om de big four volledig gehad te hebben?
Mag ik die vraag beantwoorden met een meme? ;)

finally-a-meme-about-the-big-4-v0-wvj87z4bwqqc1.jpeg
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
304
633
Denk dat ze momenteel de populairste Belgische metalband zijn. Zelfs groter dan Stake in 2022 was. Die stonden destijds om 20u in de Marquee. Dat lijkt me een aardige indicatie. Daarom geloof ik er ook weinig van dat zij ergens in de middag al in de Dome zullen staan. Zoals Jos al aangaf: Helldorado was op Alcatraz vorig jaar ook te klein.

Helldorado is natuurlijk ook geen enorm grote tent. Denk dat Amenra nog wel groter is dan Brutus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Jamel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
537
636
het zou kunnen, maar graspop heeft volgens mij nooit zoiets gedaan met late night shows na de headliners
Daarnaast zijn de headliners op graspop vaak pas klaar rond 1:20 of 1:30. de laatste headliner begint vaak pas rond 12 dus kan een act niet na de headliners spelen om 12 uur
kan me er ook iets bij voorstellen dat ze iets met vergunningen te maken hebben waardoor ze niet tot later dan 1:30 op open air podia door mogen gaan, lijkt me voor de buurtbewoners wel prettig als ze ook nog even kunnen slapen
In 2007 was er op vrijdag wel een late night special in de marquee's marquee 1 speelde blind guardian na de headliner en in marquee 2 therion beide van 1u20 tot 2u30
Headliner was Aerosmith op de mainstage die speelden van 23u50 tot 1u20.
Dus toen kon het wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Helldorado is natuurlijk ook geen enorm grote tent. Denk dat Amenra nog wel groter is dan Brutus.
Qua populariteit zou ik ook Fleddy Melculy niet uitvlakken, ook die kunnen behoorlijk veel mensen op de been brengen. Zelden de weide bij de main stage van Alcatraz zo goed gevuld gezien als bij Fleddy in 2021.
Op GMM zullen ze zoals bekend heel vroeg staan, maar ook daar verwacht ik al een grote feestende massa.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
110
201
Ik vind Brutus als band top maar heb wel een probleem met hun zangeres, die als feministe, Till Lindemann de grond in boorde na de geruchten van grensoverschrijdend gedrag. Zo heb ik ook een hekel gekregen van Nightwish omdat die zangeres ooit zei ""I mainly listen to metal, so they are all metal albums. But the most metal? Some would say Slayer, but I think they're a dreadful band. Unbelievably boring." Wat zou metal zijn zonder Slayerrrrrrrrr, hoe krijg je in het hoofd om dat te zeggen, misschien daarom heb ik ook een hekel aan de band van haar vent die drumt bij sabaton.
Het feit dat meerdere vrouwen allemaal beweren dat Till hen aangerand/misbruikt heeft doet bij jou geen afbreuk aan je mening over Till, maar het feit dat een vrouw er voor kiest deze vrouwen te geloven betekent meteen dat je een probleem hebt met haar? Beetje gek.
Ik zeg niet dat er iets bewezen is, maar iedereen mag toch vrij zijn om te geloven wat ze willen. Geen veroordeling betekent niet dat hij onschuldig is, alleen dat er onvoldoende bewijs was.
Daarnaast is Slayer inderdaad een ontzettend saaie band imo, ieder zijn eigen smaak toch ? Ze ontkent hun invloed niet geeft alleen aan dat het niks voor haar is, kan ik me in vinden.
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
162
176
Ik hoop idd dat die tijden niet kloppen op spotify. Avantasia om 17u lijkt me veel te vroeg.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.004
Zelf ook meerdere keren brutus een kans gegeven, maar kan er ook niet echt in komen. Ze lijken inderdaad wel een behoorlijke aanhang te hebben, niet alleen in België maar ook internationaal. Zullen wel genoeg fans op af komen.
Ik zou het echt heel chill vinden als ze inderdaad om 19u spelen. Dan heb ik een van m'n mooiste avonden ooit denk ik met Brutus - Avenged Sevenfold - Bring Me The Horizon op muzikaal gebied. Als het gaat overlappen met een A7X weet ik het nog niet...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Heel veel later wordt het volgens mij ook niet echt hoor. Zou er niet vanuit gaan dat het pas rond 20u is of iets dergelijks
Uitgaande van hun plek op de poster lijken ze me rond 19:00-20:00 te spelen. Kijkende naar hoe laat de vijfdelaatste band speelde op vorige edities.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lars.

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
126
187
Het feit dat meerdere vrouwen allemaal beweren dat Till hen aangerand/misbruikt heeft doet bij jou geen afbreuk aan je mening over Till, maar het feit dat een vrouw er voor kiest deze vrouwen te geloven betekent meteen dat je een probleem hebt met haar? Beetje gek.
Ik zeg niet dat er iets bewezen is, maar iedereen mag toch vrij zijn om te geloven wat ze willen. Geen veroordeling betekent niet dat hij onschuldig is, alleen dat er onvoldoende bewijs was.
Daarnaast is Slayer inderdaad een ontzettend saaie band imo, ieder zijn eigen smaak toch ? Ze ontkent hun invloed niet geeft alleen aan dat het niks voor haar is, kan ik me in vinden.
Mea culpa, je hebt 100% gelijk ivm Till, er zal zeker misbruik geweest zijn, maar dit is echt wel peanuts met de jaren '70 na optredens van Motley Crue, Led Zeppelin en zelfs de Beatles, was andere tijdsgeest en wordt nu gelukkig niet meer getolereerd. Ikzelf was enorme fan van Manowar maar ben eind de jaren 90 afgehaakt na een optreden van hen in de Vooruit in Gent voor hun wansmakelijk, onrespectvol gedrag tegenover de vrouwen in het publiek, was echt walgelijk! Wat betreft SLAYERRR, 100% gelijk, iedereen zijn eigen smaak! Ik vind persoonlijk de Simple Minds, Clouseau en Dream Theatre saai..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken