Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.085
Is it not rather sad someone's ego took such a beating they felt the need to remove BABYMETAL from the poll? It's 2024, BABYMETAL are widely recognized as one of the best live Metal bands on the planet, respected by many of the great Metal artists. They're trailblazers for female artists in the genre and are helping to diversify what is considered Metal music. Bring Me The Horizon, Rob Halford, Polyphia, Sabaton, Tom Morello and more have all collaborated with BABYMETAL. With Electric Callboy and Bad Omens also rumoured to be making music with them.

You don't have to enjoy every band or musical genre. But you should at least acknowledge and respect talent.
Sad your little plan to bomb an online poll fell through and failed?

Feels Justin Timberlake GIF
 
  • Leuk
Waarderingen: dvdh666 en Joslittel

FOXGOD

Nieuw lid
3 apr 2024
2
14
And then you create an account specifically to post this. Who, then, has a damaged ego?

Oh, it seems pretty clear there are a few gatekeepers in the ranks who take offence at a band like BABYMETAL. Despite international recognition and respect from their peers. It would have been very easy to say it's not for me - but I'm happy to see different eyes on the festival. There's plenty of music to appeal to everyone's tastes - the Metal world needs new ideas and new fans.

I took a look at the forum to let you know there was a glitch with your poll. Hence my surprise someone felt so insecure they needed to remove BABYMETAL from the voting process!
 
  • Haha
Waarderingen: dvdh666

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.085
Oh, it seems pretty clear there are a few gatekeepers in the ranks who take offence at a band like BABYMETAL. Despite international recognition and respect from their peers. It would have been very easy to say it's not for me - but I'm happy to see different eyes on the festival. There's plenty of music to appeal to everyone's tastes - the Metal world needs new ideas and new fans.

I took a look at the forum to let you know there was a glitch with your poll. Hence my surprise someone felt so insecure they needed to remove BABYMETAL from the voting process!
If you would have read the previous page, you would have known the reason why Babymetal has been removed, which has nothing to do with gatekeeping or 'insecurity'.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Wat ik vooral jammer vind bij Baby Metal is dat al die elite metalheads (de metal politie?) niet verder kijken dan 3 pubers die wat in een micro roepen en onnozele carnaval dansjes doen. Want daar achter staat een band die VERDOMD getalenteerd is. En als ik zeg getalenteerd, dan bedoel ik getalenteerd. Ik ga nu niet zeggen dat die gitarist pakweg Michael Amott van Arch Enemy naar huis speelt, maar het zou een interessante battle zijn.

Ik moet wel bekennen dat ik ze ooit eens beschreven heb als 3 baby's die denken de wereld te kunnen domineren met carnavals dansjes en baby gekrijs met daarover wat blastbeats en snelle gitaarriffs. Sabaton omschreef ik toen als een bende seniele zotten die nog niet wisten dat de 2de WO al 80 jaar gedaan was en die ontsnapt waren uit het woonzorgcentrum. En Lordi als een bende aangekleedde carnavalszotten die toevallig een wedstrijd van mister carnaval (Eurosong) gewonnen hadden en dachten daarmee dat de wereld aan hun voeten lag. Of alle 3 iets in die aard. En ja dat was toen ze samen tourden vorig jaar. Maar dat was een eenmalig mopje, dat ik niet meende. Want ik vind Baby Metal dus juist geniaal. Of ik ze ga zien op Graspop weet ik nog niet want heb ze al 2 maal gezien en bv Ne Obliviscaris nog niet dus als die overlappen bv is het NO
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Wat ik vooral jammer vind bij Baby Metal is dat al die elite metalheads (de metal politie?) niet verder kijken dan 3 pubers die wat in een micro roepen en onnozele carnaval dansjes doen. Want daar achter staat een band die VERDOMD getalenteerd is. En als ik zeg getalenteerd, dan bedoel ik getalenteerd. Ik ga nu niet zeggen dat die gitarist pakweg Michael Amott van Arch Enemy naar huis speelt, maar het zou een interessante battle zijn.

Ik moet wel bekennen dat ik ze ooit eens beschreven heb als 3 baby's die denken de wereld te kunnen domineren met carnavals dansjes en baby gekrijs met daarover wat blastbeats en snelle gitaarriffs. Sabaton omschreef ik toen als een bende seniele zotten die nog niet wisten dat de 2de WO al 80 jaar gedaan was en die ontsnapt waren uit het woonzorgcentrum. En Lordi als een bende aangekleedde carnavalszotten die toevallig een wedstrijd van mister carnaval (Eurosong) gewonnen hadden en dachten daarmee dat de wereld aan hun voeten lag. Of alle 3 iets in die aard. En ja dat was toen ze samen tourden vorig jaar. Maar dat was een eenmalig mopje, dat ik niet meende. Want ik vind Baby Metal dus juist geniaal. Of ik ze ga zien op Graspop weet ik nog niet want heb ze al 2 maal gezien en bv Ne Obliviscaris nog niet dus als die overlappen bv is het NO
Aha! Hier komt de spreekwoordelijke aap uit de mouw: het was u die de poll op de homepage heeft gekaapt en voor al die stemmen op Babymetal hebt gezorgd!

Is it not rather sad someone's ego took such a beating they felt the need to remove BABYMETAL from the poll? It's 2024, BABYMETAL are widely recognized as one of the best live Metal bands on the planet, respected by many of the great Metal artists. They're trailblazers for female artists in the genre and are helping to diversify what is considered Metal music. Bring Me The Horizon, Rob Halford, Polyphia, Sabaton, Tom Morello and more have all collaborated with BABYMETAL. With Electric Callboy and Bad Omens also rumoured to be making music with them.

You don't have to enjoy every band or musical genre. But you should at least acknowledge and respect talent.

Oh Foxy FOXGOD, met je elastieke benen. Die wil elke avond naar een dancing toe. Zeg jongeman mag ik je meisie effe lenen? Wil met haar swingen want ik ben nog lang niet moe. En wil je vrijer dan niet even met je dansen? Dan roep ik quick quick slow want Foxy grijpt z’n kansen. Oh Foxy FOXGOD, met je elastieke benen. Die wil elke avond naar een dancing toe.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Aha! Hier komt de spreekwoordelijke aap uit de mouw: het was u die de poll op de homepage heeft gekaapt en voor al die stemmen op Babymetal hebt gezorgd!



Oh Foxy FOXGOD, met je elastieke benen. Die wil elke avond naar een dancing toe. Zeg jongeman mag ik je meisie effe lenen? Wil met haar swingen want ik ben nog lang niet moe. En wil je vrijer dan niet even met je dansen? Dan roep ik quick quick slow want Foxy grijpt z’n kansen. Oh Foxy FOXGOD, met je elastieke benen. Die wil elke avond naar een dancing toe.
Nee dat was ik niet. Ik heb de hele dag gewerkt en had geen tijd. En zelfs als ik tijd had, zou ik dat niet doen en zeker niet met Baby Metal, er zijn toch nog iets zottere bands nog op de line up.
 

Rellikagem

Playlistbediener
8 mei 2022
25
49
Wat maak het nu uit of een band goed of slecht is, als metal moet aanzien worden of niet, zolang ze fans en/of publiek trekken, doen ze iets goed, toch?
Misschien dan niet voor u of voor mij, maar degene die er staan voor de band, daarvoor speelt de band, niet voor degene die het niet kan appreciëren.

Als ik kijk naar de line-up van graspop, zoals de laatste jaren, kan ik mij totaal niet vinden in het enthousiaste van de andere festivalgangers voor het allergrootste deel van de artiesten.
Wil ik daarom zeggen dat iedereen verkeerd is, neen, het is gewoon niet voor mij. Maar voor dat kleine percentage dat dan wel mijn ding is sta ik wel altijd in een volle tent. Zijn wij dan allemaal verkeerd t.o.v het grootste deel?

Nog even en we kunnen samen zingen, springen, moshen en wat katers verdringen.

Ik kijk uit naar jullie allemaal.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
BABYMETAL is geniaal en zoekt de grenzen van de metal op. Nooit eerder werd metal gefuseerd met J-pop tot een geheel nieuw geluid, en laat staan dat BABYMETAL niet 1, maar 3 dames op het podium heeft staan. Dat is meer dan de hele mainstage op zaterdag bij elkaar. Je moet het maar bedenken! BABYMETAL is niet alleen experimenteel, maar ook grensverleggend. Het podium moet namelijk een stukje opgerekt worden zodat alle 3 de dames op het podium hun dansjes kunnen uitvoeren. En dan is een beetje respect helaas weer ver te zoeken bij de elitaire metalheads. Jammer hoor!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Ik heb enkel maar de support van sabaton in het Sportpaleis als referentie maar echt goed was babymetal toen niet. Veel lag aan het geluid maar ik moet ook eerlijk zijn, die dag hebben ze niet altijd even zuiver gezongen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.638
3.271
Ahh op die manier grensverleggend, nu ben ik mee ;)

Dat iedereen vooral gaat zien wat 'ie leuk vindt en geen schaamte kent over wat 'ie leuk vindt! Al mag iemand anders dan even goed vinden dat je slechte smaak hebt hahahaha.
Ook hoop ik dat er voldoende dagtickets omwille van Babymetal verkocht zijn zodat ik geen te zotte toeren moet doen om een goed plekje te hebben bij Tool!
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
Het verbaast mij altijd waarom zoveel mensen problemen lijken te hebben of vreemd reageren op een band als Babymetal op GMM. Of haast verontschuldigend bekennen dat ze er misschien naar gaan kijken, alsof ze zich moeten verantwoorden ofzo.
Ik heb geen probleem met BabyMetal. Is absoluut een band die op graspop kan staan. Tis gewoon niet mijn ding. Zijn vast ook bands die jij niks vind. Om dan mensen die het dan niks vinden gelijk Gatekeepers te noemen (zeg niet dat je dat hier benoemt maar zie het online enz wel voorbijkomen) vind ik dan ook niet nodig.
Baby metal is absoluut metal die uniek is. Maar tis gewoon niet mijn ding, niet iedereen vind elke band leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo

dvdh666

Playlistbediener
30 mei 2023
18
47
Ik vind zulke extreme cult achtige fanbases zoals we nu hier zien altijd zo vreselijk en bijna beschamend. Hoe kun je zo gepassioneerd zijn over een band dat je alle online verkiezingen gaat kapen voor ze en ze verdedigt alsof t je eigen familie is. Ach goed gekken blijf je altijd houden en t worden er steeds meer met alle ggz bezuinigingen.

Ik zelf vind babymetal precies zon band waar ik nooit naar een losse show zou gaan en daar het geld niet over voor zou hebben, maar welke ik wel opzich een keer live wil hebben gezien voor de ervaring en toch wel 1 of 2 grappige nummers. Typisch zo een boeking waarom ik van graspop hou. De bands die ik los nooit zou willen zien maar toch wel leuk vind op de festivalhei een keer te kunnen zien (mits ze geen vervelende clash hebben met NeO)
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.260
3.835

Nog meer siked. Stuk interessanter dan al die 13 in een dozijn metalcore bands op GMM (waarvan de sound al 20 jaar geleden uitgeknepen is). Als ze niet tegelijk spelen met HEALTH, Textures of Ne Obliviscaris dan ga ik ze zeker checken. Sugoi! Toriaezu bīru!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.260
3.835
Ik vind zulke extreme cult achtige fanbases zoals we nu hier zien altijd zo vreselijk en bijna beschamend. Hoe kun je zo gepassioneerd zijn over een band dat je alle online verkiezingen gaat kapen voor ze en ze verdedigt alsof t je eigen familie is. Ach goed gekken blijf je altijd houden en t worden er steeds meer met alle ggz bezuinigingen.

Je denkt niet na voordat je zoiets walgelijks post?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.508
3.001
Ik vermoed de link met GGZ-bezuinigingen. Dat gaat wel over iets serieuzere zaken dan een internetpoll.
 

dvdh666

Playlistbediener
30 mei 2023
18
47
Gekken? Ben je helemaal besodemieterd.
Ik vind mensen die zich als een cult gedragen voor een bepaalde band inderdaad gek. Fan zijn snap ik heel goed ben ook fan van veel zaken. Enorm fan zijn van iets kan ik ook erg goed zijn paar bands waar ik enorm gek van ben. Maar de cultachtige persoon en bandsverheerlijking die je ziet bij bijvoorbeeld een taylor swift maar hier ook met het kapen van de poll en daarna de hevige reacties vind ik inderdaad tegen het gekke en ongezonde aanzitten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken