Graspop Metal Meeting 2024

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Even bijgelezen met de nieuwste aankondiging.
Voor mij misschien wel één van de mindere affiches qua bands die ik wil zien, maar toch ben ik er zeker van dat ik een mooi spoorboekje zou/zal hebben.
Het was duidelijk een minder jaar voor festivals, zie bv. het wegvallen van TW Classic en Boutique. Al bij al tovert graspop toch weer één van de betere line-ups uit zijn hoed. In mijn ogen een stuk sterker dan een Hellfest of Download bijvoorbeeld. Well done, GMM.
Nog steeds in twijfel of ik toch een combi koop of richting Alcatraz trek -zoals gepland-.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Wardibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Hm, top-3 per dag is behoorlijk lastig..
Een poging dan maar (* = niet eerder gezien, wat vaak toch een doorslaggevende factor is):

Donderdag:
  1. Ne Obliviscaris
  2. Tool*
  3. Heart*

Vrijdag:
  1. Avantasia
  2. Pendulum*
  3. Turnstile*

Zaterdag:
  1. Avenged Sevenfold
  2. Uriah Heep (grootste vrees dat deze gaan clashen met A7X)
  3. Kamelot*

Zondag:
  1. Ereb Altor*
  2. Scorpions
  3. Emperor*/Ihsahn* (een beetje valsspelen, weet ik)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.006
Ik ben het aardig oneens met de meningen van sommigen dat dit een mindere line-up zou zijn. Met Tool, Bring Me The Horizon en Avenged Sevenfold zijn er toch al drie headliners die al een tijdje niet meer zijn geweest of helemaal niet eerder hebben opgetreden. Ook de undercard is voortreffelijk te noemen met parels als Ne Obliviscaris, Textures, Ihsahn/Emperor, Avantasia, Kamelot, Alien Weaponry, Borknagar, Blind Guardian, Karnivool, Ereb Altor, Slaughter To Prevail etc. etc.

Ik durf zelfs te beweren dat hij voor mijn smaak de beste line-up ooit geeft. Ik kan echt niet kiezen uit welke dag ik het best vind. Ik vermoed dat het stuivertje wisselen is tussen donderdag en zondag, maar ook de zaterdag met het trio BMTH, A7X en Brutus is voor mij een van de betere festivaldagen. Alleen de vrijdag vind ik iets minder, maar met Turnstile en Avantasia en Borknagar is ook deze dag prima gevuld met heel wat zeldzamere namen.

Mijn top-3 per dag is deze, met net als MetalLimbo een asterisk bij de bands die ik nog niet eerder zag:

Donderdag
  1. Tool
  2. Ne Obliviscaris (*)
  3. Textures (*)
Vallen net buiten de boot: Alien Weaponry en Night Verses (*).

Vrijdag
  1. Turnstile
  2. Avantasia (*)
  3. Borknagar (*)
Vallen net buiten de boot: Tarja (*) en Brian Downey (*)

Zaterdag
  1. Brutus (*)
  2. Avenged Sevenfold
  3. Bring Me The Horizon (*)
Vallen net buiten de boot: Blind Guardian (*) en Kampfar

Zondag
  1. Karnivool (*)
  2. Machine Head
  3. Ihsahn (*)
Vallen net buiten de boot: Ereb Altor (*) en Slaughter To Prevail (*)

Mijn lijstje lijkt behoorlijk op die van MetalLimbo zie ik nu. Smaak is dus wel degelijk meetbaar op dit forum. ;);)
 

Thorinson

Playlistbediener
11 jan 2024
10
22
Top three.... hm, tough on, especially on Thursday (it will be a very slow start for me, not my day at all) - Bands marked with stars = Not seen before

Donderdag:
  1. Bury Tomorrow*
  2. Megadeth
  3. Max & Igor Cavalera*

Vrijdag:
  1. Five Finger Death Punch
  2. Eisbrecher*
  3. Electric Callboy*

Zaterdag:
  1. Avenged Sevenfold*
  2. Blind Guardian
  3. Limp Bizkit*

Zondag:
  1. Machine Head*
  2. Scorpions*
  3. Of Mice & Man*
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.837
Donderdag:
- Tool
- Health
- Textures

Vrijdag:
- High On Fire
- Nile
- Biohazard

Zaterdag:
- Brutus
- Mr Bungle
- I Am Morbid

Zondag:
- Machine Head
- Emperor
- Igorrr

Op vrijdag en zaterdag is er weinig wat ik buiten mijn top 3 wil zien. Zondag ook niet, maar MH en Emperor horen wel bij mijn all-time favorieten. Donderdag wordt genieten, vandaar dit jaar alleen maar een dagticket voor de donderdag.
 

BamischijfMetMayo

Playlistbediener
4 jan 2024
12
3
Zijn er mensen met een dagticket die wel eens op de camping(boneyard) hebben gestaan? Wat zijn jullie ervaring met het vinden van een plekje?

Ik heb dagticket voor donderdag en wil waarschijnlijk de vrijdag er aan toe voegen. Ik zat te kijken, je mag met dagticket dus ook de camping op, dat is super chill. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe moeilijk het is om dat een plekje te vinden voor je tent?
 

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
90
83
Even een vraagje betreffende overnachten: Wij gaan (weer) naar Metalpark, maar in tegenstelling tot voorgaande jaren komen we niet allen gelijktijdig aan. Als in: de eerste zullen er wss maandag of dinsdag al zijn, wij woensdag en één pas donderdag. Hoe werkt dit praktisch gezien ? Is dit überhaupt mogelijk?
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
Mijn top 3 per dag (* is nog nie eerder gezien)

Donderdag
Tool*
Amaranthe*
Kerry king*
(Burry tomorow* als bonus)

Vrijdag
Judas priest*
Pendulum*
Bruce dickinson*
(5 finger death punch* als bonus omdat ik ze wel 1x gezien wil hebben)

Zaterdag
ICE NINE KILLS*
BMTH*
A7X*
(Limb bizkit* als bonus)

Zondag
Slaughter to prevail*
Machine head
Body count*

(Bonus Corey tayler*[als ik slipknot nie meetel])
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
270
455
Top 3:

Donderdag
1) Tool
2) Asinhell
4) Alien Weaponry

Vrijdag
1) Nile
2) Dying Fetus
3) Fear Factory

Zaterdag
1) Suffocation
2) Limp Bizkit
3) Fleddy Melculy

Zondag
1) Machine Head
2) Thy Art Is Murder
3) Slaughter To Prevail
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
Zie overigens net pas dat Textures er ook staat, die waren erg goed op Headbangers parade, dus zeker een aanrader als ze redelijk hetzelfde spelen als daarzo.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Mijn top 3 per dag (* is nog nie eerder gezien)

Donderdag
Tool*
Amaranthe*
Kerry king*
(Burry tomorow* als bonus)

Vrijdag
Judas priest*
Pendulum*
Bruce dickinson*
(5 finger death punch* als bonus omdat ik ze wel 1x gezien wil hebben)

Zaterdag
ICE NINE KILLS*
BMTH*
A7X*
(Limb bizkit* als bonus)

Zondag
Slaughter to prevail*
Machine head
Body count*

(Bonus Corey tayler*[als ik slipknot nie meetel])

Dit is toch gewoon een top4?:LOL:
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
206
447
Lijstjes, leuk!

Woensdag:
1 Motorolie drinken tijdens forummeeting op Boneyard
2 Bietje duuzelig worden met Piebe en zijn zoon (nooit dronken, alleen een bietje duuzelig)
3 Tent opzetten

Donderdag:
1 Tool
2 ERRA
3 Polyphia

Vrijdag:
1 Electric Callboy
2 Fit for a King
3 Turnstile

Zaterdag:
1 Bring me the Horizon
2 Limp Bizkit
3 While She Sleeps

Zondag:
1 Slaughter to Prevail
2 Thy Art is Murder
3 Body Count
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
188
275
Ik wil ook mijn lijstje delen (* is nog nooit gezien). Wel moeilijk kiezen dit hoor, kan best zijn dat ik over een maand weer met een andere top 3 kom😂

Donderdag
Tool*
All them witches*
Ne obliviscaris

Vrijdag
Electric callboy
Pendulum*
Borknagar

Zaterdag
Bring me the horizon*
Ice nine kills*
Vola*

Zondag
Machine head
Karnivool*
Slaughter to prevail*

Het is voor mij wel vroeg pieken. Ik vind donderdag by far de beste dag, gevolg door de vrijdag (hoewel de bands waar ik het meest naar uitkijk op de vrijdag staan haha)

Top 3 van het hele weekend:
Electric callboy
Pendulum*
Tool*
 

RobsZombie

Playlistbediener
11 feb 2024
18
35
Donderdag Must see:
Tool, Megadeth, Alice Cooper, Kerry King, Max Calavera (alle 5 zijn legendes)

Zal proberen te zien:
+++, Comeback Kid, Kvelertak, Babymetal, Doro, Asinhell, Silverstein, Alien weaponry, Brothers of Metal

Vrijdag Must See:
Judas Priester, Fear Factory, POD

Zal proberen te zien:
Avantasia, Pendulum, FFDP, Electric Callboy, Dynazty, The Vintage Caravan, Tarja, Eisbrecher, Biohazard (wat Bruce Dickinson betreft: zag Iron Maiden al)

Zaterdag Must See:
Bring me de Horizon, Limp Bizkit, Blind Guardian

Zal proberen te zien:
A7x, Architecten, Mammoth Wolfgang, Ice Nine Kills, Frog Leap, Abbath, Steel Panther, Kamelot, Uriah Heep,

Zondag Must see:
Scorpions, Machine Head, Body Count, Deep Purple, Future Palace, Make them Suffer

Zal proberen te zien:
Keizer, Ihsan, Extreem, Slaughter to Prevail, Skynd (wat Corey Taylor betreft: zag Slipknot al)

Ik ben ook erg geïnteresseerd in late night Tribute bands wi Living Theory als ze goed zijn. Ik hoop dat er niet te veel bands tegelijk spelen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Zijn er mensen met een dagticket die wel eens op de camping(boneyard) hebben gestaan? Wat zijn jullie ervaring met het vinden van een plekje?

Ik heb dagticket voor donderdag en wil waarschijnlijk de vrijdag er aan toe voegen. Ik zat te kijken, je mag met dagticket dus ook de camping op, dat is super chill. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe moeilijk het is om dat een plekje te vinden voor je tent?
Met je dagticket voor donderdag dan zou ik donderdagochtend vroeg arriveren en dan is het geen probleem om nog een plek te vinden. Verderop in het weekend kan dat nog weleens ingewikkeld zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Even een vraagje betreffende overnachten: Wij gaan (weer) naar Metalpark, maar in tegenstelling tot voorgaande jaren komen we niet allen gelijktijdig aan. Als in: de eerste zullen er wss maandag of dinsdag al zijn, wij woensdag en één pas donderdag. Hoe werkt dit praktisch gezien ? Is dit überhaupt mogelijk?
Ja dat is geen probleem. Is bij ons elk jaar het geval. De eerste die aankomt regelt de check in en krijgt het aantal bandjes van de mensen die er dan zijn. Stel je hebt een 6 persoonshuisje en 2 mensen checken in, dan krijgen die een bandje. De andere bandjes blijven bij de balie en kunnen door de 4 anderen opgehaald worden zodra zij zich daar melden (wel een bewijs bij je hebben dat je bij dat boekingsnummer hoort). Hebben hier nog nooit problemen mee gehad.
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
140
272
Zaterdag:

1. Avenged Sevenfold
2. Uriah Heep
3. Brutus
______________________

Rest niet aanwezig, maar zou er ongeveer zo uitzien:

Donderdag:

1. Tool
2. All Them Witches
3. Heart

Vrijdag:

1. Turnstile
2. Avantasia
3. Judas Priest

Zondag:

1. Machine Head
2. Rival Sons
3. Extreme
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken