Graspop Metal Meeting 2024

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
462
254
Wie overigens ergens in België nog steeds ontbreekt, ook na de drop van RW gisteren is The Offspring. De plekken voor hen op RW lijken me te krimpen (do en vr lijkt me daar al te bevolkt) en stonden niet op de Kamelotaffiche. 21 en 23.6 op GMM is ook uitgesloten. Misschien Lokerse? Of niet 😐
Zoals al is aangehaald is dat een band die zowat overal kan staan, hebben enkele jaren geleden ook al op rock zottegem gespeeld. Dus iets als een suikerrock kan ook perfect. Maar ik verwacht ze ook eerder op Lokerse feesten of pukkelpop. Een andere band die nog geen belgische show heeft is alestorm.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Ik ben toch eens benieuwd of Graspop did jaar gaat uitverkopen. Werchter is dit jaar qua metal toppers ongeveer even goed en veel mensen kunnen zich geen 2 tickets veroorloven.
Qua metal toppers even goed? ben je nu serieus? er staan daar 2 metalcore bands (PWD + Bad Omens) en verder helemaal geen metal
tenzij je doelt op bands als sum 41 en dropkick murphys, maar dat zou ik geen metal toppers noemen. zelfs als je die ook mee neemt weegt niet natuurlijk niet op tegen de metal toppers van graspop.
 

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
83
104
Qua metal toppers even goed? ben je nu serieus? er staan daar 2 metalcore bands (PWD + Bad Omens) en verder helemaal geen metal
tenzij je doelt op bands als sum 41 en dropkick murphys, maar dat zou ik geen metal toppers noemen. zelfs als je die ook mee neemt weegt niet natuurlijk niet op tegen de metal toppers van graspop.
Ik kom toch wel wat breeder uit qua Graspop materiaal: Bad Omens, The Breeders, Dropkick Murphies, Foo Figthers, Greta Van Fleet, The Hives, Jane´s addiction, Maneskin, Sum41, Tom Morello. Allemaal groepen/namen die hier al geopperd zijn/geweest zijn / op andere metal festivals komen
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.889
Ik kom toch wel wat breeder uit qua Graspop materiaal: Bad Omens, The Breeders, Dropkick Murphies, Foo Figthers, Greta Van Fleet, The Hives, Jane´s addiction, Maneskin, Sum41, Tom Morello. Allemaal groepen/namen die hier al geopperd zijn/geweest zijn / op andere metal festivals komen
Ja leuk, maar ik denk toch dat Graspop meer Graspop materiaal heeft. Te weten, de gehele line up :LOL:

Buiten dat valt er bijna geen enkele uit die lijst onder de noemer "metal toppers", ook al zouden ze een potentiële rocknaam voor een metal festival kunnen zijn. De meeste zijn echt gewoon typische Werchter rock namen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.989
2.030
Ik ben toch eens benieuwd of Graspop dit jaar gaat uitverkopen. Werchter is dit jaar qua metal toppers ongeveer even goed en veel mensen kunnen zich geen 2 tickets veroorloven.
Ik doe traditiegetrouw beide festivals.
Maar mocht ik moeten kiezen dan kies ik nooit voor Werchter, ook dit jaar niet. Kunnen/willen echt niet concurreren met Graspop qua Metal acts.
 
  • Leuk
Waarderingen: L110Midnight en Moniek

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.424
Ik kom toch wel wat breeder uit qua Graspop materiaal: Bad Omens, The Breeders, Dropkick Murphies, Foo Figthers, Greta Van Fleet, The Hives, Jane´s addiction, Maneskin, Sum41, Tom Morello. Allemaal groepen/namen die hier al geopperd zijn/geweest zijn / op andere metal festivals komen

De 8 headliners van Graspop vegen de vloer aan met dat rijtje namen, of ligt dat aan mij?
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
de bands van durbuy rock, zijn die uitgesloten voor graspop ? staan ook een paar leuke namen: amorphis, raven age, disconnected
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.989
2.030
Ja leuk, maar ik denk toch dat Graspop meer Graspop materiaal heeft. Te weten, de gehele line up :LOL:

Buiten dat valt er bijna geen enkele uit die lijst onder de noemer "metal toppers", ook al zouden ze een potentiële rocknaam voor een metal festival kunnen zijn. De meeste zijn echt gewoon typische Werchter rock namen.
Moge Satan ons trouwens behoeden van Maneskin op Graspop.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Ik kom toch wel wat breeder uit qua Graspop materiaal: Bad Omens, The Breeders, Dropkick Murphies, Foo Figthers, Greta Van Fleet, The Hives, Jane´s addiction, Maneskin, Sum41, Tom Morello. Allemaal groepen/namen die hier al geopperd zijn/geweest zijn / op andere metal festivals komen
Volgens mij zeggen de reacties hieronder al genoeg en ik sluit me daar bij aan. Op Bad Omens na vind ik geen één van die namen typische Graspop namen die zij nu missen. Graspop heeft het dit jaar uitstekend voor elkaar en ben blij dat ze niet al teveel kiezen voor blurren van genres want ze hebben dat helemaal niet nodig. Ik zie echt geen enkele reden om bijvoorbeeld een random rockact als The Hives op graspop te zetten.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Ik kom toch wel wat breeder uit qua Graspop materiaal: Bad Omens, The Breeders, Dropkick Murphies, Foo Figthers, Greta Van Fleet, The Hives, Jane´s addiction, Maneskin, Sum41, Tom Morello. Allemaal groepen/namen die hier al geopperd zijn/geweest zijn / op andere metal festivals komen
tja ik vind dat rijtje grotendeels gewoon Werchter namen, die meer thuishoren op Werchter dan op Graspop, met uitzondering van Bad Omens.
dan heb je nog Sum 41 en Dropkick die op beide festivals goed terecht kunnen.

ik zou zelfs argumenteren dat Graspop dit jaar meer van Werchter "afgesnoept" dan andersom. een paar van de grootste headliners op de line up zijn namelijk bands die je eerder op Werchter verwacht dan op Graspop (BMTH en Tool). Dan (even van de gelekte poster uitgaande) heb je nog John Coffey, Limp Bizkit, Turnstile, Pendulum, Electric Callboy, Corey Taylor, Breaking Benjamin, Mr Bungle, Crosses, Tremonti . Stuk voor stuk allemaal namen die prima op Werchter hadden kunnen staan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
de bands van durbuy rock, zijn die uitgesloten voor graspop ? staan ook een paar leuke namen: amorphis, raven age, disconnected
Nee hoor, niet uitgesloten, delen wel vaker namen (ook met Alcatraz).
Vorig jaar nog Korpiklaani en Black Mirrors.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
tja ik vind dat rijtje grotendeels gewoon Werchter namen, die meer thuishoren op Werchter dan op Graspop, met uitzondering van Bad Omens.
dan heb je nog Sum 41 en Dropkick die op beide festivals goed terecht kunnen.

ik zou zelfs argumenteren dat Graspop dit jaar meer van Werchter "afgesnoept" dan andersom. een paar van de grootste headliners op de line up zijn namelijk bands die je eerder op Werchter verwacht dan op Graspop (BMTH en Tool). Dan (even van de gelekte poster uitgaande) heb je nog John Coffey, Limp Bizkit, Turnstile, Pendulum, Electric Callboy, Corey Taylor, Breaking Benjamin, Mr Bungle, Crosses, Tremonti . Stuk voor stuk allemaal namen die prima op Werchter hadden kunnen staan.
+ Wolfmother
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Ik kom toch wel wat breeder uit qua Graspop materiaal: Bad Omens, The Breeders, Dropkick Murphies, Foo Figthers, Greta Van Fleet, The Hives, Jane´s addiction, Maneskin, Sum41, Tom Morello. Allemaal groepen/namen die hier al geopperd zijn/geweest zijn / op andere metal festivals komen
Er is natuurlijk een verschil tussen 'metal toppers' en 'Graspop materiaal'.
Dat een band mogelijk op GMM zou kunnen staan, maakt het nog geen metal topper.
Zie het zo, als jij een echte metalfan was, zou dat rijtje namen dat je noemt jou overtuigen om naar Werchter te gaan i.p.v. naar GMM? Zou een metalfan eerder voor Foo Fighters kiezen dan voor Tool, Judas Priest, Avenged Sevenfold, Machine Head, etc.?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

metalrockx

Playlistbediener
18 nov 2019
28
8
Gezien de klaarblijkelijke exclusiviteit van die band zou dat inderdaad zomaar kunnen, en zou dat wellicht ook het uitblijven van de (bevestiging van de gelekte) poster van GMM kunnen verklaren.
In tegenstelling tot festivals als Hellfest lijkt GMM immers niet graag een TBA op hun posters te vermelden.
Ik vermoed dat die geheime band Kerry King zal worden. Deze gitarist en voormalig hoofdcomponist van Slayer heeft sinds juni vorig jaar eindelijk zijn debuutalbum klaar en dit wordt dit jaar uitgebracht. De bandleden worden nog angstvallend geheim gehouden, met uitzondering van Slayerdrummer Paul Bostaph. De muziek zou vrij identiek zijn aan Slayer. Het eerste optreden van de band is op 9 mei op Welcome To Rockville Festival in Florida, USA.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken