Graspop Metal Meeting 2024

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
165
182
Misschien een beetje vergezocht, maar Hellfest heeft nog 1 special guest op een redelijk hoge spot, en Mystic festival hierboven ook.
Ik vraag me af of Breaking Benjamin op al deze festivals een plekje gaat innemen straks, als die eens een keer hun tour bekend maken.
lijkt me wel een band waar je op wilt wachten met dit soort spots, aangezien ze niet vaak deze kant op komen
Kgaan echt wenen als die effectief op donderdag staan en niet op zaterdag, dak ga ik moeten hopen op een ticketje via ticketswap
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.102
Kgaan echt wenen als die effectief op donderdag staan en niet op zaterdag, dak ga ik moeten hopen op een ticketje via ticketswap
Ik denk dat Graspop zo'n zeldzame boeking ook liever op een dag zet die nog niet uitverkocht is, anders verdienen ze er relatief weinig aan natuurlijk. Maar ja, dat moet logistiek maar net kunnen. Ze zullen op zijn minst geprobeerd hebben die van dag te wisselen lijkt me, sinds die gelekte concept poster waar ze inderdaad op donderdag stonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Lars.

Doornx

Nieuw lid
8 dec 2023
3
6
Laten we proberen de trolls gewoon te negeren, en om niet een discussie van 10 pagina's over vaccinaties op te starten

Om weer terug on topic te komen, een nieuwe release van Fit For A King van afgelopen vrijdag.

Moet zeggen dat dit nummer wel erg rustig is voor hun doen, niet helemaal wat ik van ze gewend ben.

Ook heeft Amaranthe vrijdag een nieuwe single uitgebracht (volgens de Kamelot poster staan die er ook, maar dus nog geen zekerheid)
Met een mening die afwijkt ben je blijkbaar een troll... Prima.. Slaap lekker verder
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: knalboon en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.182
Nou, Graspop heeft de mooie undercard namen voor het uitzoeken zo te zien. Chelsea Wolf, Zeal & Ardor, Leprous, Villagers of Ioannina City, Dool, Pigsx7, Dvne, Five the Hierophant... elk van deze namen is zeer welkom wat mij betreft. Witching en Dödsrit lijken ook nog wel interessant op papier, maar nooit geluisterd zelf. En zo zijn er vast nog genoeg pareltjes te ontdekken op dit affiche. Fijne line up :)
Skálmöld! 🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.182
Misschien een beetje vergezocht, maar Hellfest heeft nog 1 special guest op een redelijk hoge spot, en Mystic festival hierboven ook.
Ik vraag me af of Breaking Benjamin op al deze festivals een plekje gaat innemen straks, als die eens een keer hun tour bekend maken.
lijkt me wel een band waar je op wilt wachten met dit soort spots, aangezien ze niet vaak deze kant op komen
Gezien de klaarblijkelijke exclusiviteit van die band zou dat inderdaad zomaar kunnen, en zou dat wellicht ook het uitblijven van de (bevestiging van de gelekte) poster van GMM kunnen verklaren.
In tegenstelling tot festivals als Hellfest lijkt GMM immers niet graag een TBA op hun posters te vermelden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.182
Folk metal is niet zo mijn genre… maar dit is wel de beste folk metal die ik in tijden gehoord heb! Nice.
Viking metal (= folk x black metal)! :cool:



 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: saurus en MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.182
Ok, ik ben dus van de week pas erachter gekomen dat Pain een zijprojectje is van Peter Tägtgren, de zanger/gitarist/frontman/songwriter/producent van Hypocrisy (een van mijn favoriete melodeath bands)..
Afgaande op de naam ging ik er bij de aankondiging eerlijk gezegd vanuit dat het een dertien-in-een-dozijn hardcore band was... 😶

Pain is meer industrial/electro, en heeft aardig wat party-potentieel, dus deze promoveert per direct naar mijn must-see lijst! :cool:🤘

Obvious corona-geïnspireerd liedje:

 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
De bio van Erra op de GMM-site:
Het Amerikaanse Erra heeft in ruim tien jaar tijd vijf prima releases op ons afgevuurd waarin melodieuze metalcore een centrale plaats heeft. Prima melodieën die ondersteund worden door cleane zang en ijzingwekkende screams zijn hun handelsmerk, en dat zal zeker spek naar de bek zijn van fans van onder meer As I Lay Dying, Tesseract en Nine Inch Kills. De vernieuwing in metalland is nu pas echt ingezet. (#GMM24)

Een samenwerking tussen Ice Nine Kills en Nine Inch Nails? 😉
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
165
182
Wie overigens ergens in België nog steeds ontbreekt, ook na de drop van RW gisteren is The Offspring. De plekken voor hen op RW lijken me te krimpen (do en vr lijkt me daar al te bevolkt) en stonden niet op de Kamelotaffiche. 21 en 23.6 op GMM is ook uitgesloten. Misschien Lokerse? Of niet 😐
 

kaviak

Playlistbediener
4 dec 2022
48
50
Wie overigens ergens in België nog steeds ontbreekt, ook na de drop van RW gisteren is The Offspring. De plekken voor hen op RW lijken me te krimpen (do en vr lijkt me daar al te bevolkt) en stonden niet op de Kamelotaffiche. 21 en 23.6 op GMM is ook uitgesloten. Misschien Lokerse? Of niet 😐
mss dan wel op de punk dag niet met korn want die is al headliner ofwel op pukkel
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
kunnen we vandaag wat verwachten ? of omdat RW gisteren heeft gedropt doet graspop deze week niks.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Wie overigens ergens in België nog steeds ontbreekt, ook na de drop van RW gisteren is The Offspring. De plekken voor hen op RW lijken me te krimpen (do en vr lijkt me daar al te bevolkt) en stonden niet op de Kamelotaffiche. 21 en 23.6 op GMM is ook uitgesloten. Misschien Lokerse? Of niet 😐
Pukkelpop moet ook nog een volledige line up bekend maken ;) verder kunnen die natuurlijk ook op ieder klein festivalletje terecht
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Lars.

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
84
110
Ik ben toch eens benieuwd of Graspop dit jaar gaat uitverkopen. Werchter is dit jaar qua metal toppers ongeveer even goed en veel mensen kunnen zich geen 2 tickets veroorloven.
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: PimSp

Gebruikers die dit onderwerp bekijken