Mwa, ik denk niet dat dat veel aantoont, behalve ongeduld en verveling.
Al zouden er al 140 geweldige namen gedropt zijn, dan zou hier nog dagelijks gevraagd worden wanneer die laatste paar namen toch eens eindelijk gedropt worden...
Ik denk dat degenen die nog op hun honger zitten inmiddels aardig in de minderheid zijn, de meesten lijken toch al overwegend positief over de voorlopige line-up (met of zonder leak).
Natuurlijk willen we allemaal altijd méér, en dat komt ongetwijfeld ook nog wel, maar er zit nu al meer dan genoeg tussen om naar uit te kijken of te ontdekken.
Dat laatste zou ik je dan ook ten zeerste aanraden, hoe meer je leert kennen, hoe meer je op het festival zelf je dag gevuld zal krijgen. Geef niet alleen onbekende bands eens een kans of 2, maar ook onbekende genres. Kies regelmatig eens een willekeurige band van het affiche, en zet een playlistje ervan op (niet alleen maar een liedje of twee). En doe dat een tijdje later nog een of meerdere keren met diezelfde band.
Je zult dan zien dat sommige bands op een gegeven moment blijven 'plakken', zo werken onze hersenen nu eenmaal, die zijn extreem gevoelig voor herhaling en gewenning.
En als je dan eenmaal een bepaalde 'gateway' band binnen een genre hebt gevonden, is het vrij makkelijk om meer bands binnen dat genre te leren kennen en waarderen.
Persoonlijk luister ik nu naar allerlei muziek waarvoor ik een jaar of 5 geleden nog weggelopen zou zijn.
Waar ik toen ook vaak maar tot een handjevol namen per dag kwam die ik wilde zien, kom ik nu bij de meeste festivals makkelijk aan de 10-20 namen per dag (uiteraard met vele clashes als gevolg..).