Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Alestorm heeft trouwens net 2 dagen geleden hun Europese tour afgerond

Het zou me niet verbazen als die nog even wilde wachten met de festival aankondigingen ivm hun tour, en dat ze straks overal worden aangekondigd voor de zomerfestivals

Kan ook gemakkelijk 1 van de ontbrekende grote namen voor de zaterdag zijn
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.519
3.020
Ik verwacht Slaughter To Prevail heel laat in de Marquee. Tussen Dark Funeral en Emperor in ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
392961118_912238466936015_1217049392260261246_n.jpg
Bijzonder dat zowel Pain als Hypocrisy op de poster staan, de zanger gaat dus met beide bands optreden volgende zomer
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.518
Bijzonder dat zowel Pain als Hypocrisy op de poster staan, de zanger gaat dus met beide bands optreden volgende zomer
Er zijn komende zomer heel veel dubbel boekingen, opvallend.
Ihsahn - Emperor (op dezelfde dag)
I Am Morbid - Vltimas (en op Alcatraz staan ze ook met Terrorizer)
En dan nu blijkbaar ook Pain en Hypocrisy,
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en joris313

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Zou mooi zijn! Wat hoop jij dan cadeau te krijgen? Hoop nog wel op Fear Factory, Therapy?, Mercyful Fate, Currents, Invent Animate (al lijken de laatste 2 niks te gaan doen in Europa deze zomer).
Therapy? verwacht ik op werchter....
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.114
Voor zover ik weet alleen op John Smith festival in Finland (18-20 juli).
Zou voor mij direct onderdeel uitmaken van de top 3 waar ik het meest naar uitkijk.
Hier idem, dit geeft de burger moed! :)🖤

Hypocrisy zou verder ook een geweldige boeking zijn, heerlijke afsluiter van Alcatraz dit jaar! 🤘

Alestorm lijkt mij haast een zekerheidje, Dimmu Borgir kan nog steeds beide kanten op (Dessel/Kortrijk), heel benieuwd waar die eindigen.

Gutalax zou ik ook zeer toejuichen, wat een feestje was dat op Summer Breeze, zeg!
Het halve publiek in van die witte pakken, gewapend met wc-borstels en rollen wc-papier.. 😅

Hoewel ik betwijfel of GMM ze zou boeken, die lijken niet veel op te hebben met goregrind (ook het Belgische Brutal Sphincter stond er nog nooit, wel op Alcatraz en Durbuy Rock). Ook is het maar de vraag of het GMM publiek dat trekt, die hebben over het algemeen toch een iets verfijndere smaak dan die gekke Duitsers (no offense, @festivalryo 😉)..

Toegegeven, het is vanzelfsprekend niet ieder zijn ding, en in het begin denkt iedereen "wat is dit voor een ongeïnspireerde bak herrie met absurde geluiden?". Maar ik zou iedereen toch aanraden eens een keer zo'n optreden mee te maken. De kans is toch groot dat je dan met een dikke grijns staat te kijken! 😁
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Status quo op tournee en zijn in duitsland tijdens eerste 2 dagen graspop en dan een gat van 5 dagen....mogen ook eens doorkomen want deze waren verfrissend op Alcatraz een paar jaar geleden (vooravond) maar weet niet als graspop dit zou programmeren....
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Status quo op tournee en zijn in duitsland tijdens eerste 2 dagen graspop en dan een gat van 5 dagen....mogen ook eens doorkomen want deze waren verfrissend op Alcatraz een paar jaar geleden (vooravond) maar weet niet als graspop dit zou programmeren....
UPDATE: stonden blijkbaar daar in het jaar 2000 (geen weet van gehad)
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Slaughter als jupiler head tijdens scorpions in het donker zou wel vet zijn, maar denk dat ze hier te laag voor staan op de line up
ik verwacht ze ook ergens in de avond in de marquee
het is inderdaad te hopen dat ze die niet in de metal dome zetten
lorna shore was trouwens ook eerst gewoon in de marquee gezet toch? maar na een cancellation waren ze naar de metaldome verplaatst om ze een latere spot met meer speeltijd te geven geloof ik
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.930
Slaughter als jupiler head tijdens scorpions in het donker zou wel vet zijn, maar denk dat ze hier te laag voor staan op de line up
ik verwacht ze ook ergens in de avond in de marquee
het is inderdaad te hopen dat ze die niet in de metal dome zetten
lorna shore was trouwens ook eerst gewoon in de marquee gezet toch? maar na een cancellation waren ze naar de metaldome verplaatst om ze een latere spot met meer speeltijd te geven geloof ik
Klopt, Lorna stond tussen Insomnium en Katatonia in de Marquee op de originele planning.
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Hoewel ik betwijfel of GMM ze zou boeken, die lijken niet veel op te hebben met goregrind (ook het Belgische Brutal Sphincter stond er nog nooit, wel op Alcatraz en Durbuy Rock). Ook is het maar de vraag of het GMM publiek dat trekt, die hebben over het algemeen toch een iets verfijndere smaak dan die gekke Duitsers (no offense, @festivalryo 😉)..
None taken, I'd love to see Brutal Sphincter at Graspop :p
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en MetalLimbo

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
254
519
de live versies van viking al gezien? die man heeft geen micro nodig, en dat mag je letterlijk nemen

Lastig te zeggen. Is ook een band die nu heel erg in opkomst is, net als Sleep Token afgelopen editie. Slaughter to Prevail is dan nog wat extremer en explicieter. Zou ook zomaar een Metal Dome kunnen worden hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken