Graspop Metal Meeting 2024

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
De meeste favoriete headliner volgens metalfan (Poll)

1. Tool (36,2%)
2. Judas Priest (20,2%)
3. Machine Head (15,0%)
4. Alice Cooper (7,2%)
5. Avenged Sevenfold (6,2%)
6. Scorpions (5,6%)
7. Five Finger Death Punch (5,1%)
8. Bring Me The Horizon (4,5%)

Toch nog veel animo voor Judas Priest...
Judas Priest stelt live ook eigenlijk nooit teleur. En ze zijn nog steeds 'het' voorbeeld van het metal genre in mijn ogen. Ook denk ik dat iedereen op dat veld meteen de helft van de nummers herkend bij de eerste paar seconden.

Over BMTH hoor ik binnen mijn groep eigenlijk iedereen zeggen: ''als ze vooral de heftigere oudere nummers spelen is het wel leuk, die nieuwe shit hoef ik niet''. En ik probeer ook een beetje de populairste nummers te luisteren maar pfoe... het is voor mij ook wel echt te poppy en veel klinkt allemaal hetzelfde. Is voor velen denk ik echt een hit or miss band. Vooral doordat ze ooit heel heftig zijn geweest en nu juist niet meer zo? Fans van hun oude werk zitten niet te wachten op de nieuwste albums. En de huidige fans die juist de nieuwe albums goed vinden, zie ik dus ook niet meteen zo snel bij andere bands die dag staan omdat die vaak meer lijken op oude BMTH dan de nieuwe BMTH.

Ook zie ik zelfs de echte fans verbaasd zijn als Oli dus blijkbaar meer dan 5 seconden zuiver zingt. Dat maakt mij ook niet bepaald enthousiast. En dan zijn er nog de geruchten over allerlei backing tracks die de band gebruikt. Ik zal er vast ook wel even naar gaan kijken, maar niet de hele show.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
De meeste favoriete headliner volgens metalfan (Poll)

1. Tool (36,2%)
2. Judas Priest (20,2%)
3. Machine Head (15,0%)
4. Alice Cooper (7,2%)
5. Avenged Sevenfold (6,2%)
6. Scorpions (5,6%)
7. Five Finger Death Punch (5,1%)
8. Bring Me The Horizon (4,5%)

Toch nog veel animo voor Judas Priest...
Tja, zo verrassend is dat nu ook weer niet. toch? We weten immers inmiddels allemaal ook wel dat onze smaken, meningen en verwachtingen hier in onze Festileaks-bubbel niet per se representatief zijn voor die van het grote, gemiddelde publiek.. ;)
 

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
121
387
De meeste favoriete headliner volgens metalfan (Poll)

1. Tool (36,2%)
2. Judas Priest (20,2%)
3. Machine Head (15,0%)
4. Alice Cooper (7,2%)
5. Avenged Sevenfold (6,2%)
6. Scorpions (5,6%)
7. Five Finger Death Punch (5,1%)
8. Bring Me The Horizon (4,5%)

Toch nog veel animo voor Judas Priest...
Lijkt toch vooral een bepaalde groep gestemd te hebben?

Heb je ook een idee hoeveel er gestemd is?
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
Tja, zo verrassend is dat nu ook weer niet. toch? We weten immers inmiddels allemaal ook wel dat onze smaken, meningen en verwachtingen hier in onze Festileaks-bubbel niet per se representatief zijn voor die van het grote, gemiddelde publiek.. ;)
denk dat het vooral een kwestie is van wat de doelgroep is van die specifieke website
zou niet zeggen dat die doelgroep exact hetzelfde is als die van het festival zelf
dat er relatief gezien meer judas priest fans en minder bmth fans op metalfan zitten verbaas ik me niet over
toch denk ik dat bmth een pak meer tickets zal verkopen
Ook zie ik zelfs de echte fans verbaasd zijn als Oli dus blijkbaar meer dan 5 seconden zuiver zingt. Dat maakt mij ook niet bepaald enthousiast. En dan zijn er nog de geruchten over allerlei backing tracks die de band gebruikt. Ik zal er vast ook wel even naar gaan kijken, maar niet de hele show.
Ik weet dat Oli in het verleden geen beste live reputatie had, maar volgens mij heeft hij hier juist veel aan gewerkt want post covid heb ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen gehoord over zijn live vocals. volgens mij is dit dus niet helemaal accuraat meer.
 
Laatst bewerkt:

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Wacken en Hellfest kopen volgens mij direct uit omdat het cult festivals zijn, ontstaan buiten het commerciële circuit die voor 100% gericht zijn op Metalfans. Metalfans houden van hun community, zijn hondstrouw en komen altijd terug naar "hun" festival. Graspop heeft dit niet omdat zij oorspronkelijk een "pop"festival waren en jaren later maar veranderd zijn naar een Metalfestival.
Voor mijn gevoel heeft Graspop vaak gewoon niet een eigen identiteit. Als je ook de buitenlandse bezoekers spreekt dan is Wacken bijvoorbeeld de plek waar je als Viking kan voelen met entertainment, sfeer/aankleding en ontzettend veel keus in activiteiten, drinken, eten en winkeltjes. Dat je auto naast je tent staat zorgt er ook voor dat je sneller flink gaat shoppen op de metalmarket. Ook als er dus even niets te zien is qua bands, dan is er altijd wat anders te doen. Karaoke, potje drummen, even op een gitaar raggen, echt heerlijk die vrijheid die je daar hebt.

Hellfest heeft volgens mij nog meer aankleding en al die bijzondere plekken als het Lemmy standbeeld, het museum en die kerk geven het al een ''must-see'' vibe zonder dat er uberhaupt bands aangekondigd zijn.

Wat heeft Graspop naast de line-up? Het is letterlijk alleen (redelijk) kale podia + een reuzenrad. Er is een metalmarket maar die is niet veel groter dan die bij Rock Circus was. Maar er is 0 aankleding. Efficiënt is het wel natuurlijk, maar als je de tafelplek achter de tribune op GMM vergelijkt met de biergartens op Wacken, dan weet ik wel waar ik liever zit. Daarom verkopen die andere festivals al meteen uit. Zelfs al is de line-up crap, je weet 100% zeker dat je daar op andere manieren ook vermaakt kan worden. Dat mist Graspop gewoon een beetje. En ik ga ook redelijk trouw toch altijd weer naar 'mijn' festival inderdaad. Maar toch voelt het soms alsof de organisatie het niet zo boeit ofzo? Het is niet zo, maar zo komt het gewoon over.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.556
4.474
Voor mijn gevoel heeft Graspop vaak gewoon niet een eigen identiteit. Als je ook de buitenlandse bezoekers spreekt dan is Wacken bijvoorbeeld de plek waar je als Viking kan voelen met entertainment, sfeer/aankleding en ontzettend veel keus in activiteiten, drinken, eten en winkeltjes. Dat je auto naast je tent staat zorgt er ook voor dat je sneller flink gaat shoppen op de metalmarket. Ook als er dus even niets te zien is qua bands, dan is er altijd wat anders te doen. Karaoke, potje drummen, even op een gitaar raggen, echt heerlijk die vrijheid die je daar hebt.

Hellfest heeft volgens mij nog meer aankleding en al die bijzondere plekken als het Lemmy standbeeld, het museum en die kerk geven het al een ''must-see'' vibe zonder dat er uberhaupt bands aangekondigd zijn.

Wat heeft Graspop naast de line-up? Het is letterlijk alleen (redelijk) kale podia + een reuzenrad. Er is een metalmarket maar die is niet veel groter dan die bij Rock Circus was. Maar er is 0 aankleding. Efficiënt is het wel natuurlijk, maar als je de tafelplek achter de tribune op GMM vergelijkt met de biergartens op Wacken, dan weet ik wel waar ik liever zit. Daarom verkopen die andere festivals al meteen uit. Zelfs al is de line-up crap, je weet 100% zeker dat je daar op andere manieren ook vermaakt kan worden. Dat mist Graspop gewoon een beetje. En ik ga ook redelijk trouw toch altijd weer naar 'mijn' festival inderdaad. Maar toch voelt het soms alsof de organisatie het niet zo boeit ofzo? Het is niet zo, maar zo komt het gewoon over.
Veel liever een goede line up zoals graspop elk jaar neerzet dan wat extra plaatsen om zich zat te zuipen en wat verkleding, maar wel mindere line ups
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Veel liever een goede line up zoals graspop elk jaar neerzet dan wat extra plaatsen om zich zat te zuipen en wat verkleding, maar wel mindere line ups
Het een sluit het ander toch niet meteen uit? Ben het eens dat het niet ten koste moet gaan van de line-up, maar een ietsie pietsie meer moeite mag best.

En het ging over waarom het ene festival wel meteen uitverkoopt en het andere niet. Aangezien de mindere line-ups sneller uitverkopen lijkt toch veel volk het niet altijd eens te zijn met aankleding < line-up.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Wordt het niet eens weer tijd voor een aantal bands....zie overal bekendmakingen, maar het is akelig stil op dit moment.....
Er komen hier dan ook heel veel festivals langs, dan lijkt het idd heel veel.
Maar ook bij ieder ander festival is het vaak heel lang akelig stil.

We hebben net een dikke 90 namen gekregen, ik denk dat we niets te klagen hebben. ;)
Of had je liever elke dag één naam gehad ofzo? 😁
 

pidie

Campingartiest
26 okt 2018
94
192
Er komen hier dan ook heel veel festivals langs, dan lijkt het idd heel veel.
Maar ook bij ieder ander festival is het vaak heel lang akelig stil.

We hebben net een dikke 90 namen gekregen, ik denk dat we niets te klagen hebben. ;)
Of had je liever elke dag één naam gehad ofzo? 😁
dat kan het festileaks forum niet aan denk ik
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
De meeste favoriete headliner volgens metalfan (Poll)

1. Tool (36,2%)
2. Judas Priest (20,2%)
3. Machine Head (15,0%)
4. Alice Cooper (7,2%)
5. Avenged Sevenfold (6,2%)
6. Scorpions (5,6%)
7. Five Finger Death Punch (5,1%)
8. Bring Me The Horizon (4,5%)

Toch nog veel animo voor Judas Priest...
Ik denk dat het ook meer representatief us voor de oudere fans. Hoeveel jeugd komt er op metalfan?
 

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
90
83
Masters of Rock al genoemd? Oa Cavalera broertjes en Moonspell, mogen van mij aanschuiven !
 
  • Leuk
Waarderingen: wess

Gebruikers die dit onderwerp bekijken