Graspop Metal Meeting 2024

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
IDD staat leuk op het plaatje maar de diversiteit en bands in de undercard zijn bij GMM voor mij een stukkie beter
Ik ga niet 4 dagen naar een festival om de hele dag een boek te lezen en da om 22:00 het terrein op te lopen voor de
geweldige headliner.

Is voor mij meestal een uitdaging om fysiek en mentaal de headliner te halen Hahahahaha
Net zoals bij mij: als de scorpions het festival afsluiten zet ik me rustig op het gemakske neer. Mss wel oogjes toe en oordopjes in richting mainstage. haha
Als ik het stoeltje of bank nog haal. haha
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71 en Slyder73x

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
340
607
Net zoals bij mij: als de scorpions het festival afsluiten zet ik me rustig op het gemakske neer. Mss wel oogjes toe en oordopjes in richting mainstage. haha
Als ik het stoeltje of bank nog haal. haha

Ken het gevoel idd, mijn vreugde haal ik uit alles voor 22:00 meestal daarna is het doorbijten
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Net zoals bij mij: als de scorpions het festival afsluiten zet ik me rustig op het gemakske neer. Mss wel oogjes toe en oordopjes in richting mainstage. haha
Als ik het stoeltje of bank nog haal. haha
Machine Head gaat het festival afsluiten, is al bekend gemaakt door de organisatie
Wellicht dat dat helpt om wakker te blijven tot het einde?
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Piebe71

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Ken het gevoel idd, mijn vreugde haal ik uit alles voor 22:00 meestal daarna is het doorbijten
Nu is het moeilijk in te denken maar soms is het ook bij een dagact bij een hete tent oogjes toe en als er verfrissing komt 's nachts word ik soms wakkerder. Als de band me echt aanstaat tenminste of als ik me niet te veel heb gegeven.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Machine Head gaat het festival afsluiten, is al bekend gemaakt door de organisatie
Wellicht dat dat helpt om wakker te blijven tot het einde?
gelukkig. Vorig jaar heb ik voor de eerste en laatste keer een band waar ik al veel van had gehoord maar amper iets kende ontdekt en het werd één van mijn favoriete live acts. Zie gojira. Ik wou eens een verrassing. Ik had geen energie meer voor machine head. Dit jaar een herkansing. Eerst nog een dutje doen bij scorpions. haha, sorry voor de fans. Maar ik dacht dat vanaf 65 je pensioen begon? Of zou ik beter zeggen: opwarmen met emperor in de marquee?
Toch hebben zangers als alice cooper en deep purple mijn respect nog.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Nooit begrepen waarom er zoveel meer volk op werchter binnen mag terwijl het terrein kleiner is (of zo voelt het toch).
capaciteit voor alle tenten en podia lijkt maar de helft van wat op graspop is. (zie de kruisen) De rest moet (edit) als goedziende maar met een verrekijker kijken of op groot scherm. Dus kan de rest rustig zijn geld opdoen bij de 1000 eet en drankkraampjes of zoiets.
 
Laatst bewerkt:

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
71
185
capaciteit voor alle tenten en podia lijkt maar de helft van wat op graspop is. (zie de kruisen) De rest moet een goedziende maar met een verrekijker kijken of op groot scherm. Dus kan de rest rustig zijn geld opdoen bij de 1000 eet en drankkraampjes of zoiets.

Capaciteit van The Barn is wel 20.000 man dacht ik. Hoeveel is de Marquee op GMM?
 

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
87
165
Nooit begrepen waarom er zoveel volk op Werchter naar binnen wil.
Ik ben er 2 keer geweest en ik vind het maar een stom festival, helemaal niet goed georganiseerd.
Slechte looplijnen, moeilijke tenten met beperkte ingangen, ...

En vroeger toen er 1 hoofdpodium en 1 tent waren, was het nog het ergste, op beide podia een optreden, of op beide geen optreden, altijd overlap, geen idee waarom er niet om en om gespeeld kon worden. Tussen de optredens altijd giga druk bij de bar, de eetstandjes, de wc, ,,,
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
Van de line up van Hellfest zou ik Skyclad ook graag op Graspop zien staan. Een van de bands waar het voor mij allemaal mee begon. Martin Walkyier zit weliswaar al eeuwen niet meer in de band (en da's wel een gemis), maar desondanks erg hoog op de lijst van bands die ik nog wil zien ooit...
 

Willem85

Playlistbediener
16 jun 2022
40
99
Mijn theorie over Metallica en Werchter vs Graspop: er zullen meer Graspop bezoekers naar Werchter gaan voor Metallica dan omgekeerd. De gemiddelde Graspop bezoeker consumeert meer dan de gemiddelde Werchter bezoeker. Die twee dingen leidt tot meer centen voor Live Nation. Dus meer recup van de gage.

Dat Metallica een groter publiek heeft op W en er graag komt, speelt ook, misschien wel meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbj en Chronicbias

saurus

Dagopener
4 feb 2019
541
640
Werchter is in mijn ogen het grootste kutfestival ter wereld, de parking is pokkeduur. Als ge er überhaupt al opgeraakt dan nog eraf geraken snachts of na het festival, file gegarendeerd van meerdere uren.
Campings op afstand niet zoals op graspop aansluitend aan het terrein.
Tenten die afgesloten worden als ze vol zijn, podia met voorvakken die afgesloten worden als ze vol zijn en pas volk toelaten bij het volgende optreden.
Op momenten kan het goed zijn dat er 3 optredens tegelijk bezig zijn en op andere momenten niks voor een halfuur ofja the north west walls ofzo waar een bv-dj aant doen is alsof hem live aant draaien is. Voor een massa volk die niet beter weet.
Het publiek opzich is ook heel anders van halverwege de wei heerst de dekentjesmentaliteit. Pas op niet op mijn dekentje lopen dit is mijn plekje.
Om op zondagavond nog massaal die dekentjes ritueel in brand te steken.
Een affiche met een bont allegaartje aan artiesten waar je metal krijgt en erna een dj of rap als je niet oplet.
Tot vorig jaar nog papieren drank en eetbonnetjes die je zeer gemakkelijk kwijt speelde.
Het eten wat dan ook nog eens zo duur of duurder is als op graspop en van dezelfde kwaliteit. Wel meer keuze das ook het enige positieve.
Overal altijd aanschuiven, drank, eten, wc's, enkel de merchandise minder omdat er nu eenmaal veel minder te koop is als op graspop.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Sorry maar deze redenering volg ik niet
Bands krijgen op festivals toch niet betaald per ticket dat wordt verkocht?
Ik neem aan dat de gage van Metallica exact hetzelfde is of ze nu op Graspop of Werchter staan
Dat ligt nogal aan het contract. Grote bands zullen niet snel een doordeal contract afdluiten, maar voor een vast bedrag en een hoop eisen.
Het gage kan bij kleinere bands wel degelijk verschillen, dat is gewoon vraag en aanbod.
Als ik een band wil, met een groot gat in zijn tourschema (zeker een zuid- of noord-amerikaanse band) ga ik niet de hoofdprijs bieden. Sowieso sneuvelen er vaak eisen in de onderhandelingen, maar kan ook zeker de prijs een stuk lager uitkomen.
De meeste managers berekenen dit al in het eerste bod. Een goed voorbeeld hoe je niet moet onderhandelen is in het wereldje het mislukte festival Forces of Metal.
In de wandelgangen werden bedragen als 500.000 voor Manowar en 250.000 voor Twisted Sister genoemd. Een simpel rekensommetje en je weet dat dat een belachelijke prijs is.
GMM heeft al vaker laten weten dat ze niet graag vooraan staan in de onderhandelingen met hoge gages, maar dat ze extra's bieden waar ze zichzelf mee willen onderscheiden en memorable willen blijven bij de bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Nooit begrepen waarom er zoveel volk op Werchter naar binnen wil.
Ik ben er 2 keer geweest en ik vind het maar een stom festival, helemaal niet goed georganiseerd.
Slechte looplijnen, moeilijke tenten met beperkte ingangen, ...

En vroeger toen er 1 hoofdpodium en 1 tent waren, was het nog het ergste, op beide podia een optreden, of op beide geen optreden, altijd overlap, geen idee waarom er niet om en om gespeeld kon worden. Tussen de optredens altijd giga druk bij de bar, de eetstandjes, de wc, ,,,
Helemaal akkoord. btw zoals ik eerder zei: zo konden de bars extra geld verdienen zekr? Heb ook één typfout gewijzigd in mijn vorig bericht. Er zijn nu extra zitplaatsen gekomen dit jaar bij de slope. Mss wel één van de betere podia. Ik denk dat die 20000 met de zitplaatsen meegeteld is.
Dit zegt google: en als België het woord knoert heeft uitgevonden schaam ik me als Belg. Is die 20.000 incl groot scherm van buitenaf? enz... Vergeet niet 85000 man per dag ofzo. Dus als dat de grootste tent is speelt tegelijkertijd een kleinere tent en moet meer dan de helft met hun vingers draaien. Ok, nu op naar google...

The Barn is een knoert van een tent: 115 meter bij 60 meter. Capaciteit: 20.000 mensen. Dat is ongeveer zo groot als het sportpaleis. Rock Werchter had ook een knoert van een programmatie in die tent.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken