Werchter is in mijn ogen het grootste kutfestival ter wereld, de parking is pokkeduur. Als ge er überhaupt al opgeraakt dan nog eraf geraken snachts of na het festival, file gegarendeerd van meerdere uren.
Campings op afstand niet zoals op graspop aansluitend aan het terrein.
Tenten die afgesloten worden als ze vol zijn, podia met voorvakken die afgesloten worden als ze vol zijn en pas volk toelaten bij het volgende optreden.
Op momenten kan het goed zijn dat er 3 optredens tegelijk bezig zijn en op andere momenten niks voor een halfuur ofja the north west walls ofzo waar een bv-dj aant doen is alsof hem live aant draaien is. Voor een massa volk die niet beter weet.
Het publiek opzich is ook heel anders van halverwege de wei heerst de dekentjesmentaliteit. Pas op niet op mijn dekentje lopen dit is mijn plekje.
Om op zondagavond nog massaal die dekentjes ritueel in brand te steken.
Een affiche met een bont allegaartje aan artiesten waar je metal krijgt en erna een dj of rap als je niet oplet.
Tot vorig jaar nog papieren drank en eetbonnetjes die je zeer gemakkelijk kwijt speelde.
Het eten wat dan ook nog eens zo duur of duurder is als op graspop en van dezelfde kwaliteit. Wel meer keuze das ook het enige positieve.
Overal altijd aanschuiven, drank, eten, wc's, enkel de merchandise minder omdat er nu eenmaal veel minder te koop is als op graspop.