Graspop Metal Meeting 2024

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
415
703
Nooit verwacht het te zeggen maar vind het zelfs al vreselijk om op het werchter forum te lezen. Pinkpop doet me ook niks meer en zelfs lowlands weinig tot niks mee. Wel paar keer geweest maar heb er echt niks meer mee.
#gedachtes
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.426
2.974
Doe mij maar:
  • Heart
  • Dropkick Murphys
  • Stratovarius
  • Rhapsody Of Fire
  • The Offspring
  • Clawfinger (jeugdsentiment)
  • Therapy?
  • Dool
  • Ne Obliviscaris
  • (Dolch)
  • Shores Of Null
  • Skálmöld
  • Dimmu Borgir
  • Tiamat
  • Batushka
  • Yoth Iria
En ach, waarom ook niet, The Prodigy.. ;)
De bovenste 7 sowieso!!! Limp Bizkit er bij.
Vandenberg en MR Bungle. Lijkt me wat🤘🍻🤞
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en PreFXDesigns

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Werchter is in mijn ogen het grootste kutfestival ter wereld, de parking is pokkeduur. Als ge er überhaupt al opgeraakt dan nog eraf geraken snachts of na het festival, file gegarendeerd van meerdere uren.
Campings op afstand niet zoals op graspop aansluitend aan het terrein.
Tenten die afgesloten worden als ze vol zijn, podia met voorvakken die afgesloten worden als ze vol zijn en pas volk toelaten bij het volgende optreden.
Op momenten kan het goed zijn dat er 3 optredens tegelijk bezig zijn en op andere momenten niks voor een halfuur ofja the north west walls ofzo waar een bv-dj aant doen is alsof hem live aant draaien is. Voor een massa volk die niet beter weet.
Het publiek opzich is ook heel anders van halverwege de wei heerst de dekentjesmentaliteit. Pas op niet op mijn dekentje lopen dit is mijn plekje.
Om op zondagavond nog massaal die dekentjes ritueel in brand te steken.
Een affiche met een bont allegaartje aan artiesten waar je metal krijgt en erna een dj of rap als je niet oplet.
Tot vorig jaar nog papieren drank en eetbonnetjes die je zeer gemakkelijk kwijt speelde.
Het eten wat dan ook nog eens zo duur of duurder is als op graspop en van dezelfde kwaliteit. Wel meer keuze das ook het enige positieve.
Overal altijd aanschuiven, drank, eten, wc's, enkel de merchandise minder omdat er nu eenmaal veel minder te koop is als op graspop.
Iedereen heeft recht op zijn eigen waarheid, zal ik maar zeggen.
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
165
182
De bovenste 7 sowieso!!! Limp Bizkit er bij.
Vandenberg en MR Bungle. Lijkt me wat🤘🍻🤞
Ik vrees echt voor The Offspring, kzien die geen 4 keer optreden op 5 dagen.

Hoop er op mr zie ze eerder op Werchter komen op de lege donderdag, die dan ff met alles van die stijl gaan lopen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231128-203300_Chrome.jpg
    Screenshot_20231128-203300_Chrome.jpg
    178,3 KB · Weergaven: 59
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Iedereen heeft recht op zijn eigen waarheid, zal ik maar zeggen.
Idd. Op zich is Rock Werchter zeker een goed festival. Niet voor niets zijn de artiesten vol lof over deze organisatie. Maar men propt gewoon teveel volk op een opppervlakte die daar niet voor gemaakt is. En waar Metalheads elkaar meestal met respect behandelen, is dat op Werchter toch een ander verhaal. Nu is wel al een tijdje dat ik er nog geweest ben, maar toen Iron Maiden er op de affiche stond, was ik er. En toen had ik het idee dat ik tussen yuppies liep voor Maiden mocht optreden. Mijn Maiden t-shirt was precies een rode lap voor een stier.

Maar goed, ik moet daar niet naartoe.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.251
7.547
Ik vrees echt voor The Offspring, kzien die geen 4 keer optreden op 5 dagen.

Hoop er op mr zie ze eerder op Werchter komen op de lege donderdag, die dan ff met alles van die stijl gaan lopen.
ze hebben exact dit de vorige keer wel gedaan zie ik, in 2022
4 shows in 5 dagen waaronder 1 keer Graspop
denk dus niet dat het qua planning een probleem zal zijn

van mij hoeft het echter niet, de bovenkant van de lineup bestaat al voor een groot deel uit bands die er in 2022 nog stonden
 
  • Leuk
Waarderingen: nepticot

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
165
182
ze hebben exact dit de vorige keer wel gedaan zie ik, in 2022
4 shows in 5 dagen waaronder 1 keer Graspop
denk dus niet dat het qua planning een probleem zal zijn

van mij hoeft het echter niet, de bovenkant van de lineup bestaat al voor een groot deel uit bands die er in 2022 nog stonden
Dat blijkt de tendens op Werchter ook wel wat te zijn.

Heb me er goed mee geamuzeerd vorige keer en met Sum 41 op RW, Green Day die ook niet gaan komen, zou ik het wel leuke aanvulling vinden.

in ieder geval, ik ben wel fan van volledige line-ups delen zoals hellfest, het maakt alles meteen heel duidelijk 😄
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
En toch snap ik het niet. De kaarten lagen nu eens open om Metallica op Graspop te hebben. Geen Werchter festival blijkbaar. Een week rust? Ja zou kunnen maar dan nog. 1,5 miljoen normaal? Ik zou 2 miljoen geboden hebben als organisator dan. Is heel veel geld? ja, maar komt wel terug als de dagtickets voor die dag wat duurder worden gemaakt. Combitickets van 350 euro ipv 309 euro? Ja so be it, de zotten blijven het toch betalen. Inclusief mezelf.


Maar soit, als Metallica niet wilt dan kunnen ze m'n kloten kussen! Graspop 2023 wordt legendarisch. Wel of geen Metallica!
Graspop 2023 was idd legendarisch 😜
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Stuur maar door van Hellfest:
- Dismember
- Dark Tranquility
- Amorphis
- Immolation
- Dimmu Borgir
- Wormrot
- Alien Weaponry (support voor Gojira gedaan. Graag ook Urne die Hellfest niet hebben maar een tof nieuwe album opgenomen door Joe Duplantier)
- Kanonenfieber (goede opkomende band!)

- Brutus en Wiegedood (op een goed later tijdstip zoals Hellfest ook bands van Franse bodem ook hoger programmeert)
- Chelsea Wolfe
- Dool en GGGOLDD (Nieuwere Nederlandse trotsen)

- Klone
- Green Lung
- Rival Sons
- Crosses

- Suicidal Tendencies
- The Interrupters
- High Vis
- Gel
- Drug Church

- Bad Omens
-The Prodigy

Voor m'n gevoel is Hellfest relatief minder extremere metal aan het boeken en meer toegankelijke bands of ligt dat aan mij?
Misschien alleen voor dit jaar aangezien er veel populairdere hardere bands niet touren.
Of is de inschatting dat ze daarmee meer publiek kunnen trekken?

Met het nieuws dat Metallica in 2025 weer een uitgebreide festival tour gaat doen, kunnen we het 2025 topic wel alvast aan maken.
De eerste 200 pagina's zullen er over gaan dat Metallica opnieuw een optie is want ze touren weer
De volgende 200 pagina's zullen er over gaan dat Metallica op Werchter staat en dat het Graspop weer niet gelukt is
Ik ga er maar gewoon van uit dat Metallica niet op Graspop speelt. Scheelt heel veel teleurstelling.
Waarom nu wel als ze er al die jaren niet hebben gespeeld?

1 dags kaarten voor Hellfest moeten dus nog begin 2024 online komen. Ik dacht dat die ook al uitverkocht waren.
Die zullen wel snel uitverkopen.

Blijkbaar is de andere show van Metallica op het nieuwe Racino Rocks in Wenen op 1 juni
 

Bijlagen

  • IMG-20231128-WA0030.jpg
    IMG-20231128-WA0030.jpg
    109,3 KB · Weergaven: 29
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Sam Timmermans

Campingartiest
9 aug 2021
87
70
Zaterdag metal town tickets willen kopen, maar helaas te laat. 2 personen tickets waren al uitverkocht. Ondertussen aan het zoeken om andere plaats voor caravan.
Iemand weet of er andere plekken zijn waar we terecht kunnen?
Ik hoorde ergens iets van een boomkwekerij maar vind niets terug
Nog eens proberen of er tips uit de bus komen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken